Skip to main content
Vraag

sim kaart van scarlet met behoud van proximus nummer nog niet geactiveerd na 24H

• June 8, 2026
  • 6 reacties
  • 30 Bekeken

Ik heb mijn proximus nummer behouden bij de overstap naar scarlet. De nieuwe scarlet sim kaart raakt maar niet gekoppeld. Ondanks dat ik van proximus een bericht kreeg, en geen verbinding meer had, op het proximus netwerk. Nieuwe sim kaart in het toestel gestoken, en nu 24H later nog geen verbinding.

6 reacties

Wendy B
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • June 8, 2026

@Lucenkris 

Wanneer je een overdracht vraagt van je mobiele nummers, dan worden deze op een bepaald
moment bij de oude operator opgezegd om geactiveerd te worden bij de nieuwe operator.

Ik zie jouw mobiele nummers bij ons dus als opgezegd staan. Indien ze technisch niet werken, 
dan moet je je wenden tot Scarlet. Ik heb geen toegang tot hun database.

Groetjes
Wendy

Mutlie
  • June 8, 2026

@Lucenkris 
Zoals ​@Wendy B zegt. Het kan ook helpen om je gsm/smartphone eens even uit te schakelen.

Martin
  • June 8, 2026

@Lucenkris wat krijg je als resultaat als je uw gsm-nummer invoert hier 

→ operator

Wendy B
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • June 8, 2026

@Martin 

Wanneer ​@Lucenkris  hun nummers zouden controleren op de link die je meestuurt, dan gaan ze Proximus 
mobile zien staan.

Ik wil echter nu al bevestigen dat ze niet meer bij Proximus aangesloten zijn, maar wel bij Scarlet.

Hoe komt dit?

Enkele jaren geleden is Scarlet een dochteronderneming geworden van Proximus. Net zoals Belgacom en Proximus Mobile
vroeger ook naast mekaar bestonden. Op een gegeven moment zijn Proximus en Belgacom onder één noemer Proximus
gaan werken en werden alle mobiele nummers systematisch in de oude Belgacom databases opgenomen.

Dat is voor zover ik weet niet de bedoeling voor Scarlet, maar Scarlet is wel een merknaam geworden van Proximus.
Dat wil ook zeggen dat Proximus mobiles technisch in de Proximus database blijven bij overstap naar Scarlet, maar wanneer
er technisch een issue is, moeten de Scarlet klanten zich wenden tot Scarlet. 

Wij hebben helaas geen toegang tot de Scarlet kant van zaken.

Groetjes
Wendy

• Auteur
  • Apprentice
  • June 8, 2026

Oké,  Bedankt voor de info 

Martin
  • June 8, 2026

@Wendy B weeral iets bijgeleerd :-) waarvoor dank.