Vraag

SIM kaart niet geactiveerd?


Al twee maanden probeerde ik klant te worden en online een Mobilus 5G abonnement aan te schaffen. Elke keer kreeg ik dezelfde foutmelding. Twintig keer over twee maanden tijd minstens heb ik het geprobeerd met telkens diezelfde bug. Ik heb dit laten weten via de klantendienst (meermaals), via een 0800 nummer van de webshop waar klantendienst me naartoe had verwezen, via de chat, via de review op de website...ik heb enorm veel moeite gedaan. Zonder resultaat. Uit pure miserie ben ik uiteindelijk naar een Proximus center gereden in Schelle. Ze hebben me daar super vriendelijk geholpen. Na al die moeite heb ik echter het abonnement zonder webkorting. Niet fair aangezien de webshop niet naar behoren werkt. Tot overmaat van ramp bleek minder dan twee uur later dat de Sim kaart van de vorige operator al niet meer werkte, maar die van Proximus werkt nu meer dan 24u later nog steeds niet! Ik zit dus al meer dan een dag zonder verbinding. Niet ok. Mijn gsm nummer is 0492580648.

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
www.crdc.be of www.1299.be geeft weer bij welke operator uw nr zit
in principe blijft uw nr bij uw "vorige operator" actief tot de nummeroverdracht effectief uitgevoerd wordt door Proximus = u heeft normaal geen "dienstonderbreking" en bent onmiddellijk bereikbaar van en in het Proximus netwerk (vanaf andere netwerken naar uw nummer kan de dienstonderbreking normaal max. 1 u bedragen omwille van "broadcast"-redenen)
Nummeroverdracht wordt van maandag tot en met zaterdag uitgevoerd
Bij vertraging van nummeroverdracht hebt u recht op een compensatie van 3 tot 5 euro/dag
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/klachten-problemen/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht
Bedankt voor de toelichting! Blijkbaar blijkt er wel een uitzondering te bestaan want ik had plots echt geen verbinding meer met mijn Scarlet abonnement en heb pas na een paar uur het Proximus kaartje erin gestoken. Daar heb ik nog steeds geen service.
Net weer een mooi staaltje klantendienst...je belt met de technische dienst...”wacht ik ga het even uitzoeken voor u” en dan wachtmuziek voor twintig minuten om nooit meer iets van hen te horen.
En dat was niet de eerste keer.
@M_016: even dubbelgecheckt op die website en mijn nummer zit wel degelijk al bij Proximus. Alleen werkt dat dus niet...
De technische dienst aan de lijn gehad. Mijn kaart is zaterdag om 14u geactiveerd en zou blijkbaar tot 48u kunnen duren. Normaal deze namiddag opgelost. Maw feit van geen dienstonderbreking lijkt men niet zo nauw te nemen. Vervelend want ik heb mijn gsm al meermaals nodig gehad.
Reputatie 7
Badge +4
= men probeert u met een kluitje in het riet te sturen
dit mag zeker niet het geval zijn bij een overdracht van een nr van een operator x naar een operator y

best schriftelijk (brief of onderstaande link) een compensatie/commerciële geste vragen op basis van de moeilijkheden die u hiervoor hebt ondervonden
https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact_mail/particulieren/welkom-bij-support/een-e-mail-zeker-over-welk-nummer-gaat-het.html
ik ken mijn nr - ik heb een vraag over mijn factuur (keuze om verder te kunnen gaan) - eeen klacht indienen - onderaan rechts van de webpagina e-mail ons
Hartelijk dank voor de hulp! Intussen heb ik nog steeds geen verbinding...
TUI: op zo'n online formulier kan het 10 dagen duren (en soms meer) vooraleer er reactie komt, dus mss ook eens aan de bel trekken van proximus via hun twitter of facebook kanaal
Ik heb vandaag al vijf keer met de klantendienst gebeld. Eerst ging het om 14u opgelost zijn. Om 17u zeiden ze dat het vanavond opgelost ging zijn en nu zeggen ze dat het hopelijk morgenvroeg opgelost is. Erg geloofwaardig. Als beginnend bedrijfje een ramp om niet bereikbaar te zijn of niet te kunnen bellen.
Reputatie 7
Badge +4
En is er niemand op de klantendienst of van de Proximus-medewerkers op dit forum die kan toelichten wat er (technisch) aan de hand is (en hoe het tegen wanneer opgelost zal worden) ....?
De laatste klantendienst medewerker beweerde dat het 48 uur in WERKDAGEN duurt. Ik weet niet wat de volgende smoes zal zijn, maar toen ik van Orange naar Scarlet ging was het allemaal netjes geregeld. Toen orange niet meer werkte, werkte de Scarlet kaart direct. Behoort nochtans tot hetzelfde bedrijf....
Reputatie 7
Badge +4
Neen, die tijdspanne heeft betrekking op het indienen van de vraag tot aanvaarding van overdracht door de "receptor"-operator (Px) aan de donoroperator (Scarlet?) (en dit is trouwens niet meer max. 2 werkdagen maar 1)
Pas nadien kan de "receptor"-operator de vraag tot uitvoering ("execute") lanceren (tot op dat ogenblik bijft uw nr actief bij de "donor" en vanaf dan komt u onmiddellijk actief bij de "receptor")
Ik vermoed dat het IT-proces m.b.t. de activatie van uw nr "in het honderd gelopen is en dat men wacht op de uitvoering van een "batch" (met andere updates bv. van nieuwe - geen naar Px overgedragen - nrs/contracten) die vannacht zal uitgevoerd worden
De activatie van nieuwe nummers/contracten kan inderdaad ietwat op zich laten wachten....
Of zou X eventueel vergeten zijn uw contract tijdig te activeren (vooralleer de "execute" te lanceren)?
Ongelooflijk....het is nog steeds niet opgelost. Mijn man heeft net met 6 man aan de lijn gezeten. De 6e heeft dan gezegd dat iemand mijn overzetdatum op 4 juli heeft gezet. Maar hij wist niet hoe dat op te lossen. Hij ging dat dan bespreken. Ben ik 15min aan de lijn gebleven. Ik heb hem niet meer terug gehoord!!!!!!!! Hoe veel moet ik hier nog slikken?

Ik zit middenin werving van nieuwe opdrachten. Wie gaat compenseren dat opdrachtgevers mij nu niet kunnen bereiken? Dit is ronduit SCHAN-DA-LIG! Kan iemand van proximus zijn verantwoordelijkheid opnemen?

Reageer