Skip to main content
Antwoord

samsung A56 krijgt melding van” geen simkaart aanwezig”

• August 16, 2025
  • 10 reacties
  • 172 Bekeken

jojo_01
Forum|alt.badge.img+1

Ik heb een probleem met een samsung gsm A56 deze werkt plots niet meer. De gsm krijgt de melding op het scherm dat er geen simkaart aanwezig is in de gsm,nochtans is deze er wel. Hierdoor kan je met de gsm niet op internet,niet bellen en opgebeld worden. de gsm kan wel verbinding maken met een wifi netwerk,dus wathsapp werkt wel op de gsm. Ik heb het toestel volledig afgesloten en daarna weer opgestart,maar probleem blijft.Ook heb ik er de simkaart al uitgehaald en dan terug geplaatst,maar probleem blijft. In de instellingen van de telefoon staat dat er geen sim aanwezig is in het toestel. Wat loopt er mis,kan ikzelf er iets aan doen,of weet er iemand hier raad? Alvast mijn gemeende dank. Nog even vermelden dat het toestel nog maar nieuw aangekocht is geweest in Mei 2025.

Beste antwoord door jojo_01

Hallo,

probleem is opgelost!

Doordat het al een oude simkaart was,en deze ook al enkele keren was gebruikt in andere gsm’s was deze beschadigd,hierdoor kon ze geen verbinding meer tot stand brengen.

We zijn naar een proximuspunt gegaan en hier werd deze onmiddellijk ingeruild door een nieuwe,waardoor dan ook het probleem was opgelost.

Toch bedankt voor je respons.

Met vriendelijke groeten 

👋👋👋👋

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

10 reacties

Martin
  • August 16, 2025

heb je eventueel de mogelijkheid om je sim in een ander toestel te steken

Of omgekeerd een sim van (iemand anders ) in je A56 steken.

jojo_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 17, 2025

Hallo,

Alvast dank voor het snel reageren.

momenteel ben ik nog op verlof,deze avond kom ik terug thuis,dan heb ik alles voor handen om alles te testen met een andere simkaart.

Hopelijk vind ik dan het probleem,maar alvast dank voor de tip.

Nog een prettige Zondag toegewenst,ik laat een berichtje na met hoe het is geweest.

groetjes

Mutlie
  • August 17, 2025

Aangezien het een nieuw toestel (en het euvel plots is opgetreden) is mag je zeker vermoeden dat je sim defect is. Is het een oude sim?
Het is immers zo dat een sim na verloop van tijd problemen kan gaan geven, zoals netwerkproblemen of het niet meer herkennen van de kaart door het toestel.
Sims verwisselen met een andere smartphone zal dit kunnen uitwijzen. Als de andere sim op jouw toestel niet werkt en jouw sim wel op het andere toestel is helaas de A56 de schuldige.

jojo_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 17, 2025

Hallo,

Eerst en vooral dank voor je reactie.

Ik zal het eens testen door de simkaart in een andere gsm te plaatsen,zo zal ik zien of deze nog werkt.

Dank voor de info

Martin
  • August 17, 2025

&

@jojo_01 in afwachting van je testresultaten en voor wat het nog waard kan zijn:

Op de Samsung site staat ook een uitleg  Hoe de fout "Geen SIM-kaart gedetecteerd" op Samsung Galaxy-apparaten op te lossen | Samsung NL

jojo_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 17, 2025

Hallo,

Deze avond terug thuis gekomen en testen gedaan .

De simkaart van de niet werkende gsm in een andere geplaatst,met als resultaat hetzelfde probleem.

Dan een pay and go simkaart in de Samsung gsm geplaatst,met als resultaat een werkende gsm op 5G.

Dus is het voor bijna 90 procent zeker dar de simkaart geen verbinding meer maakt en vervangen zal moeten worden.

Ik hoop zo het probleem te kunnen oplossen😉

Ik plaats hier alvast het resultaat.

Dank je wel iedereen voor jullie hulp!

Groetjes

Martin
  • August 17, 2025

@jojo_01 Inderdaad wijst erop dat het met de simkaart iets te maken heeft, is dit al een oude simkaart van meer dan 5jaar oud misschien?

We zullen horen wat de @Proximus-Moderatoren morgen aanraden, maar als ze moet vervangen worden zal er volgens voorgesteld worden van naar een PX shop te gaan, enfin we horen het morgen wel.

Maar effen tussen door: 
je schrijft: Dan een pay and go simkaart in de Samsung gsm geplaatst, met als resultaat een werkende gsm op 5G.

Dan ga ik eens moeten aan PX hun oren moeten trekken, want bij mij hebben ze beweerd dat zij op een Pay&Go kaart 5G niet kunnen actief zetten! 

jojo_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • August 18, 2025

Hallo,

Sorry,even een rechtzetting,volgens mijn vrouw was het 4 g,sorry

Martin
  • August 18, 2025

@jojo_01 Geen probleem hoor ik had toch nog niet aan hun oren getrokken 😊

Bedankt voor de feedback en hopelijk horen we straks voor uw probleem wat de 
@Proximus-Moderatoren als oplossing zullen aanraden.

jojo_01
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Motivator
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Hallo,

probleem is opgelost!

Doordat het al een oude simkaart was,en deze ook al enkele keren was gebruikt in andere gsm’s was deze beschadigd,hierdoor kon ze geen verbinding meer tot stand brengen.

We zijn naar een proximuspunt gegaan en hier werd deze onmiddellijk ingeruild door een nieuwe,waardoor dan ook het probleem was opgelost.

Toch bedankt voor je respons.

Met vriendelijke groeten 

👋👋👋👋