Skip to main content
Vraag

Saldo Pay&Go van een overleden persoon

• January 28, 2026
  • 8 reacties
  • 89 Bekeken

Beste,

Eind december is mijn schoonvader overleden.  Hij gebruikte een Pay&Go kaart waar er nog een saldo van een € 48 zou opstaan.

Eerst contact opgenomen met een Proximus shop, maar daar konden we niet geholpen worden omdat ze daar geen bedragen mogen retourneren.  Zij stuurden ons naar de klantendienst (tel).

Daar werd tot 2x keer toe de verbinding verbroken omdat het de eerste keer was dat ze die vraag kregen en het moesten navragen.  Uiteindelijk een kort antwoord: we moesten dat saldo zelf opgebruiken!

Nogmaals een poging gedaan en toen was het antwoord dat we daarvoor terecht moesten in een Proximus shop.  M.a.w. je wordt zo’n beetje van het spreekwoordelijke kastje naar de muur gestuurd.  

Zo’n service in zo een moeilijke periode dat kan wel tellen.

Concreet dus mijn vraag: weet iemand hoe we het geld van die Pay&Go kaart kunnen recupereren?

Met vriendelijke groeten,

Frank Van Damme

8 reacties

Martin
  • January 28, 2026

@fvandamme 

FYI: Hier → Wat doen bij een overlijden? | Proximus 

» klik dan op:

daar staat  het volgende te lezen:

&

https://proximus.be/terugbetalingprepaid daar staat duidelijk:

• Het gsm-nummer van je Pay&Go-kaart of Full Control-abonnement moet overgedragen zijn naar een andere operator na 02/01/2023. Bij een opzegging is een terugbetaling niet mogelijk.
  • enz……..

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • January 29, 2026

&

ter info

Terugbetaling van je prepaidkrediet | Proximus

P.S.

u kunt een prepaid nr via de Proximus website met uw e-id onder uw naam en met behoud van het bestaande belkrediet registreren 

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • January 29, 2026

@fvandamme 

is het betrokken nummer ondertussen opgezegd?

kan je de gegevens in je forumprofiel zetten zodat we de situatie kunnen evalueren? (in het veld Ticket)

mvg

Tina

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

• Auteur
  • Apprentice
  • January 29, 2026

Beste Tina,

Het betrokken nummer is nog NIET opgezegd, je kan het terugvinden onder het veld Ticket in mijn profiel.

Met vriendelijke groeten,

Frank Van Damme

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • January 30, 2026

@fvandamme Ik heb het even nagevraagd en vooraleer we een terugbetaling kunnen uitvoeren, moet het nummer eerst opgezegd zijn of moet er een overdracht naar een andere operator gebeurd zijn.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Apprentice
  • January 30, 2026

@Joel M : Dus als ik het nummer opzeg, dan kan er wel degelijk een terugbetaling gebeuren?

Mvg,

Frank Van Damme

Martin
  • January 30, 2026

@fvandamme 

FYI: Joel komt hier dit weekend niet meer langs op het forum en ook de andere moderatoren niet meer.

Maadag is het niet zeker dat Joel van dienst zal zijn, maar dan kan een andere ook wel dit bevestigen.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • February 2, 2026

@fvandamme 

Er  moet een overdracht naar een andere operator gebeurd zijn, bij opzeg kan er niets gerecupereerd worden.

Bij opzeg kan het geld niet gerecupereerd worden.. 

Terugbetaling van je prepaidkrediet | Proximus dit is een correcte link met alle info

mvg

Tina