Vraag

Roaming Verenigde Staten


  • Apprentice
  • 8 reacties

Klopt het dat ik met mijn Proximus abonnement in de Verenigde Staten automatisch per 24u 5,95 euro betaal zogauw ik sms of telefoneer? Bij een verblijf van 15 dagen tikt dat aardig aan. Bij Orange betaal je voor een Best Destinations Plus Pass 20,- euro per maand...


10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dag @DDV per maand worden er maximaal 10 Daily Roaming Passes gefactureerd, wat op € 59,50 in zone A of € 119,50 in zone B neerkomt. Vanaf de 11e dag blijft de Daily Roaming Pass voor de rest van de maand actief zonder extra kosten. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

Cfr

Daily Roaming Pass | Proximus

USA = zone A = 5.95 euro/dag & voor max 10 dagen/maand in rekening gebracht

&

Gebruik jouw mobiel abonnement buiten de Europese Unie en betaal een vaste prijs per dag: de Daily Roaming Pass. Dit wordt automatisch geactiveerd als je:

  • belt of meer dan 2 sms’en/mms’en verstuurt naar België of het bezochte land
  • een oproep ontvangt uit om het even welk land
  • je data gebruikt in het bezochte land

 

Dag @DDV per maand worden er maximaal 10 Daily Roaming Passes gefactureerd, wat op € 59,50 in zone A of € 119,50 in zone B neerkomt. Vanaf de 11e dag blijft de Daily Roaming Pass voor de rest van de maand actief zonder extra kosten. Groetjes, Heidi

Dus ik betaal bij Proximus drie keer zoveel voor hetzelfde bij Orange. Hoog tijd om van provider te veranderen lijkt mij.

Reputatie 7
Badge +4

Voor zover ik het begrijp bekomt u u met de Orange Best Destinations Plus Pass 20 in de USA als Orange roaming klant 1GB data, 1000 sms en 1000 belminuten

 

Met Proximus daily roaming pass kunt u gebruik maken van de “nationale” data, belminuten en sms’en gekoppeld aan uw mobiel tariefplanX maar betaalt u inderdaad tot 5.95*10 euro voor de roaming pass

 

 

 

 

Inderdaad. Tijdens een verblijf van 15 dagen kan ik dus met de Orange Best Destinations Plus Pass gemakkelijk elke dag een uur naar België telefoneren en pakweg 600 sms berichten versturen. Bij Proximus betaal ik zogauw ik per dag een paar minuten telefoneer of 5 sms berichten verstuur 5,95 euro voor een Daily Roaming pass. En dat 10 dagen lang.

Bij aankomst in USA gisteren één sms ontvangen, van Proximus met “Beste Proximus-klant, prettig verblijf in de Verenigde Staten!….” Gevolgd door een sms van Proximus dat een Daily Roaming Pass van 5,95 euro geactiveerd werd. Verder geen enkele sms verstuurd noch ontvangen en ook niet getelefoneerd. Vandaag sms van Proximus dat een nieuwe Daily Roaming Pass van 5,95 euro geactiveerd werd. Dus de hierboven vermelde “belt of meer dan 2 sms’en/mms’en verstuurt naar België of het bezochte land” blijkt gewoon larie te zijn. Proximus tikt gewoon per definitie 5,95 euro per dag aan. Een vorm van oplichting noem ik dat.

En als kers op de taart werkt de MyProximus app niet!

Reputatie 1

Wij hebben dit opgelost door lokaal een sim kaart aan te kopen zodat je de prijs binnen de perken kan houden. Is nog het goedkoopste ook. Meeste huidige telefoons hebben dual sim, dus kan je whatsapp ed op je belgisch nummer ook gewoon actief blijven.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @DDV we zien in je historiek ook data usage, de aanrekeningen zijn dus correct. Mvg, Heidi

Dag @DDV we zien in je historiek ook data usage, de aanrekeningen zijn dus correct. Mvg, Heidi

Voor data use heeft Proximus mij nog eens 9,83 euro ‘Surf limiet roaming’ aangerekend, voor 72.23mb data! Ik zou verwachten dat die dan toch wel in die Daily Roaming Pass zouden zitten, want die werd al meteen bij aankomst geactiveerd.

Reageer