Skip to main content
Vraag

Resterend Pay&Go krediet verdwenen

Beste,

Nadat ik mijn nummer omgeschakeld heb van een Pay & Go naar een abonnement enkele weken terug heb ik het resterende bedrag van €9,14 niet teruggekregen op mijn factuur. 

Zou er iemand kunnen bekijken of het op het volgende factuur wel in vermindering zal worden gebracht?

Alvast bedankt,

Anton

11 reacties

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3237 reacties
  • 8 april 2025

@antonvangyseghem 

Beste,

gaat het over het gsm nummer dat vermeld staat in je profiel, eindigend op 50?

dat nummer is nog steeds een pay & go+, zonder krediet op dit moment.

Hoe en waar heb je dat nummer laten omzetten?

Als het gaat over een ander nummer, gelieve dan te vermelden in het veld “ticket” in je profiel.

Een omzetting van resterend krediet op een abonnement kan soms een tijdje duren.

mvg

Tina

Het nummer stond maar 2 dagen op een abonnement, daarna weer op prepaid. Was omwille van dat het nummertje op naam van iemand anders stond. In de winkel werd er gezegd dat ik het moest overdragen op een abonnement om het op mijn naam te kunnen krijgen. Het gaat inderdaad over dat nummer vermeld. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 8 april 2025

In de winkel werd er gezegd dat ik het moest overdragen op een abonnement om het op mijn naam te kunnen krijgen

Deze aan u in center X gegeven info is fout cfr

Iemands nummer, tv of internet overnemen | Proximus

Mogelijks kan Proximus deze zaak evenwel nog rechtzetten in de eindafrekening van uw abo Y

Concreet:

het belkrediet van een prepaid nr dat in een abo wordt omgezet, wordt normalerwijze in mindering gebracht op de eerstvolgende abonnementsfactuur

indien uw de abonnementskost voor de betrokken 2 dagen kleiner zou zijn dan het betrokken belkrediet, bekomt u derhalve in principe een kredietnota die u normalerwijze op uw bankrekening teruggestort wordt (tenzij u nog andere Proximus abonnementen zou hebben onder hetzelfde klantnr zodat aldaar de mindering in rekening zou kunnen gebracht worden)

Bedankt voor deze info. Dus in principe moet ik wachten op deze ‘creditnota’ of vermindering op mijn factuur? Kan er iemand van Proximus nakijken of er ergens in de historiek dit bedrag vermeld staat (9,14€)? 

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2526 reacties
  • 9 april 2025

Dag ​@antonvangyseghem Omschakeling van Pay&Go naar abonnement/bundel: resterend bedrag van Pay&Go krediet wordt vanaf de 2de factuur toegekend. Mvg, Heidi

Beste,

Enkele jaren geleden had ik nummer 0477… (staat vermeld in mijn profiel) actief staan bij Orange als een herlaadkaart. Na vergeten herladen wegens verhuizing naar het buiteland ben ik dit nummer kwijt geraakt. Het nummer staat volgens 1299.be en de medewerkers van de Orange klantendienst nog steeds bij hun (Orange). Na meerdere keren bellen met Orange kunnen ze dit nummer niet heractiveren wegens het herladen binnen het jaar. Er werd mij ooit gezegd dat nummers die gestopt/opgezegd worden terug naar hun historische provider gaan (in dit geval dus Proximus aangezien het een 0477 prefix is). Dit zou normaal gezien tussen de 6 en 12 maanden duren voordat de quarantaine periode gedaan is en het nummer terug bij Proximus komt te staan. Het nummer is van midden 2022 niet meer actief bij Orange. Is er een manier om dit nummer terug te krijgen bij Proximus? Zowel als abonnement of herlaadkaart? Iemand van de Proximus business klantendienst had me gezegd dat ze eventueel contact konden opnemen met Orange om de procedure te bekijken.

Alvast bedankt voor jullie hulp, 

Anton

Kunnen jullie dit bedrag van €9,14 terugvinden in jullie systeem? Een collega van de klantendienst zei dat ze het niet direct terug kon vinden aangezien het nummer nu terug op prepaid staat. Een andere collega zei dat het bedrag teruggestort wordt. Ik ben hierdoor wat in de war. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4395 reacties
  • 9 april 2025

Selecteer het abonnement dat bij je past en klik op 'In mandje'. Je resterende belkrediet van je herlaadkaart wordt automatisch afgetrokken van je eerste factuur.

Proximus dient of het betrokken belkrediet in mindering te brengen op uw factuur of een terugbetaling op basis van een kredietnota (dat u ondertussen teruggegaan bent naar een prepaidnr kan/mag hierop geen impact hebben)

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2169 reacties
  • 10 april 2025

@antonvangyseghem Het bedrag gaat op de factuur van juni in mindering gebracht worden.Indien dit niet het geval zou zijn laat het ons via deze weg weten dan maken we een creditnota  op voor het tegoed.Groetjes,Joel

Hi Joel,

Super bedankt. Ik dacht het hier na te vragen omdat iemand van de klantendienst dat bedrag niet terug kon vinden. Er zijn ook medewerkers die beweren dat dit bedrag niet terug te krijgen is (zowel als creditering/terugbetaling). 

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2169 reacties
  • 10 april 2025

@antonvangyseghem Als het nummer binnen Proximus blijft, wordt het resterende belkrediet vanaf de tweede factuur automatisch in mindering gebracht. Mocht dit niet gebeuren, kunnen wij dit via een creditnota regelen. Als u een Pay&Go of Full Control - abonnement heeft en naar een andere operator zou overstappen, gelden er andere voorwaarden om het belkrediet terug te krijgen. Zie voor meer informatie de onderstaande info:

Groetjes,

Joel

Reageer