Skip to main content

hallo, kan er iemand van PX eens nazien of mijn public wifi degelijk wel aanstaat ?

mss eens uitschakelen en terug inschakelen of een reset.

sinds ik mijn fiber heb ( nu al een dik jaar ) werkt het nog steeds niet,

heb al alle mogelijke instellingen geprobeerd, PEAP, TTLS, ook met de proximus app via SIM, MAC address van Willekeurige naar telefoon MAC, en nog andere instellingen getest, niets werkt er, mijn toestellen krijgen gewoon geen ip adress, ik heb nog altijd een bbox 3v+, alsook bij mijn moeder werkt het niet, is deze dienst dood ofzo zoals bij jullie concurrent ?

graag een response svp, thx.

iemand ?

@Timpie 

Ter info: Proximus moderatoren zijn ook niet constant online op dit publieke forum.
Deze reacties zijn niet “in real time” d.w.z. kan soms enige werkdagen duren in functie bezetting/aantal berichten in de wachtrij.

duurt dit dan 10 dagen of meer ?

@Timpie Staat de dienst actief in myproximus? En heb je het profiel via myproximus op de gsm geïnstalleerd?

@Timpie Staat de dienst actief in myproximus? En heb je het profiel via myproximus op de gsm geïnstalleerd?

ja hoor, volgens jullie website toch, mss bij jullie dienst niet, geen idee, het is sinds ik fiber heb dat het niet meer werkt, is er dan iets veranderd bij jullie ?

ook al is mij gezegd dat dit voor de moment nog niet werkt met fiber, maar dan spreekt men over de internetbox of wat het ook mag zijn, maar ik zit nog met een ouder model bbox 3v+ waar het normaal wel nog zou moeten op werken als ik het goed heb ? tenzei niet met de v+ ? daarvoor had ik een gewone bbox 3 “niet v+” op koperkabel.

Ter info:

ik heb een bbox3V+ en dit werkt ook op deze bbox alleen nog niet op de bbox4 (internet box) waar het public wifi niet op uitgezonden wordt.

Ter info:

ik heb een bbox3V+ en dit werkt ook op deze bbox alleen nog niet op de bbox4 (internet box) waar het public wifi niet op uitgezonden wordt.

ja, hier wordt het ook uitgezonden, maar mijn toestellen krijgen geen ip adres te pakken, nogtans wordt er toch geprobeerd verbinding te maken maar lukt niet, vroeger had ik dit probleem niet op koperkabel, nogtans alle instellingen zijn ok, of moeten toch ok zijn.

@Timpie 

Er is hierover nog geen duidelijk antwoord gekomen van Proximus uit, maar het vermoeden is dat eens je op fiber zit het niet meer mogelijk is van een internetverbinding te maken via public wifi zelf al heb je nog een een bbox3, maar het zou naar het schijnt dan wel nog mogelijk zijn van buitenshuis waar je een Proximus public wifi signaal ontvangt van te kunnen surfen, heb je dit al eens geprobeerd.?

bij m’n moeder werkt het in ieder geval ook niet meer, maar dat is dan ook fiber, dus ik heb dan ook een vermoeden dat public wifi stilletjes dood aan het gaan is, bij Telenet is het in ieder geval al stopgezet.

meer en meer mensen beginnen ook al fiber te hebben…

toch jammer, public wifi is toch een handig iets als je ergens op verplaatsing bent, vreemd dat ze dit stopzetten, maar ‘t zal em wel terug om geld draaien zoals gewoonlijk.

@Timpie 

Proximus laat in ieder geval nog niet in zijn kaarten kijken wat ze hiermee van plan zijn in de toekomst?

Bij TN hebben ze inderdaad aangehaald dat het onderhouden van deze service hun teveel geld kost en dat de meerderheid toch gebruik maakt van Mobiel Internet!

ja, mobiel internet is één ding, moest het dan ook eens een goede verbinding hebben zou dat al veel zijn, sinds de 5G worden mensen met 4G toestellen ook achteruit geduwd heb ik de indruk, had vroeger veel beter verbinding met m’n 4G dan nu, ‘t is een ramp, voor een land als deze waar we één van de duurste zijn zou het toch op z’n minst wel veel beter mogen zijn.

Reageer