Skip to main content

Beste,

Een van mijn klanten ervaart problemen met VoWifi binnen zijn netwerk, na de overstap naar een nieuwe internetabbonement (modem only, met een vast extern IP-adres). De volgende instellingen zijn gecontroleerd en lijken correct:

• Poorten 500 en 4500 UDP zijn toegestaan.

• MTU is ingesteld op 1500 bytes voor IPv4 en 1800 bytes voor IPv6.

• Binnen andere wifi netwerken (ander extern ip-adres) met dezelfde telefoon werkt het wel

Uit onderzoek op verschillende forums blijkt dat het probleem mogelijk bij de VoWifi-provider ligt, bijvoorbeeld als het WAN/extern IP-adres niet is opgenomen in hun whitelist of firewall.

Zouden jullie dit kunnen verifiëren voor mijn specifieke geval?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

@SGTech 

alvast stuur ik deze informatie door.

Bellen via wifi | Proximus

Kan je het GSM nummer van deze persoon vermelden op je profiel dan kijk ik dit eens na.

Geert

@GeertC ik heb de nummer en klantgegevens doorgestuurd via privebericht. Alvast bedankt!

@GeertC kan je even bevestigen of je mijn bericht hebt ontvangen? Of kan iemand anders me eventueel verder helpen?

@SGTech 

Ter info:  Daar je de gegeven niet in je →ForumProfiel gezet hebt bv in het privé veld “ticket”, kan niet iedere Proximus moderator, die vandaag van dienst is en op het forum langskomt, dit lezen en zal het afwachten worden tot GeertC terug van dienst is.

@Martin ok, ik heb de gegevens toegevoegd aan mijn profiel.

@SGTech Vermits het wel werkt op andere netwerken, is er geen probleem met de instellingen van VoWifi op het toestel zelf, maar is het gelinkt aan de internetverbinding. In de link die GeertC doorstuurde, staat info over de instellingen die je hiervoor kan nakijken. 

@HadewychT klopt, de instellingen die GeertC doorstuurde heb ik alvast nagekeken, deze staan goed. Vandaar de vraag of jullie kunnen nakijken of  het WAN/extern IP-adres toegelaten wordt door jullie firewall/whitelist voor VoWifi.

Kan ik nog een update krijgen aub?

Reageer