Vraag

Proximus Public WiFi geen verbinding mogelijk met netwerk Public WiFi

  • 30 January 2023
  • 14 reacties
  • 463 Bekeken

Reputatie 4
Badge +2

Abonnement; Internet Maxi (Internet, vaste lijn, TV, public Wifi id geactiveerd)

 iPhone SE(2022) IOS-versie 16.1.1, kan sinds kort geen verbinding meer maken met Proximus Public Wifi, wat altijd zonder problemen mogelijk was. Dit lukt evenmin nog thuis via mijn b-box 3V+

Gebruikersnaam is nog steeds @proximusfon.be maar dit heeft altijd zo gewerkt

 

 

 


This topic has been closed for comments

14 reacties

ter info: mss eens met volgende instellingen proberen:

  • Beveiliging: 802.1 x EAP (of WPA2 Enterprise)
  • EAP-Methode: PEAP (of als het niet werkt: TTLS)
  • Phase 2 verificatie: MSCHAPV2
  • CA-certificaat: geen
  • Identy: jouw @proximuswifi login
  • Wachtwoord: jouw @proximuswifi
Reputatie 4
Badge +2

@Martin Ik weet echt niet waar ik die instellingen moet wijzigen!

@Argenteus ik heb eerst eens op mijn android smartphone gekeken en ik kan blijkbaar niet meer aan die instellingen, nochtans niet zo lang geleden kon ik die wel nog wijzigen! 

Geraak je eigenlijk nog met je pc/laptop op Proximus Public Wifi ?

ik geloof dat er problemen zijn bij Proximus met “Proximus Public wifi” want ik kan op mijn laptop wel inloggen op public wifi maar krijg geen internet verbinding!!!!  (er staat wel aangegeven EAP-TTLS)

Reputatie 4
Badge +2

@Martin 

Ik ben er van overtuigd dat het probleem zich voordoet door een wijziging bij Proximus.

Tot een paar weken geleden werkte alles nog prima. Vorige week dinsdag heb ik vastgesteld dat het niet meer lukte. 

Ik heb mijn oude iPhone 5S  nog eens bovengehaald en daar kan ik verbinden met het Public Wi-Fi netwerk. De instellingen op beide iPhones zijn nochtans identiek.
Het enige verschil is dat de Proximus app er niet op staat.

Met de Laptop zal ik het eens testen maar  sinds Smartwifi is geactiveerd zie ik de Public WiFi niet meer. Ik zal het via de instellingen proberen .

 

.

@Argenteus Ter bijkomende info: Op mijn Android smartphone geen probleem en heb het probleem op mijn laptop kunnen oplossen door “random hardware adres” op ON te zetten! ik zit nu op public wifi trouwens vanwaar ik dit bericht doorstuur vanop mijn laptotp.

 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin 

Alvast bedankt voor de info. Ik heb de laptop nog niet kunnen testen maar op de iPhone blijft het probleem bestaan. Vandaag heb ik helaas geen tijd om dit probleem verder aan te pakken. Ik zal dus de mobiele data gebruiken. Morgen bekijk  ik het probleem opnieuw. 

Misschien lost Proximus het ondertussen wel op!

Reputatie 4
Badge +2

@Martin 

Ondertussen heb ik Proximus Public WiFi getest op de laptop.

De verbinding is gelukt maar wel met het account xxxxxx@proximuswifi.be en niet xxx@proximusfon.be wat ik tevoren altijd gebruikte.

Daarna heb ik op de iPhone het netwerk Public WiFi  en de inloggevens( xxx..@proximusfon.be) verwijderd(=vergeten) en heb dan opnieuw ingelogd met xxxx@proximuswifi.be 
Thuis werkt het alvast, nu nog testen buitenhuis.
Het probleem schijnt dus te maken te hebben met het PublicWifi account?
Het blijft me wel een raadsel waarom het op de oude iPhone wel nog werkt :

@Argenteus bedankt voor de terugkoppeling. Het is soms inderdaad niet altijd te snappen want ook heb ik vroeger geen problemen gehad op de laptop om met Proximus public wifi te surfen, tot gisteren als ik probeerde kreeg ik geen Internetverbinding en door te proberen met de instelling “random hardware adres” op ON te zetten, werkte het terug en vroeger werkte het altijd met “random hardware adres” op OFF.
Enfin het voornaamste is dat je het terug zo in orde gekregen hebt.

Reputatie 4
Badge +2

Ik had graag dat een Proximus deskundige mij hierop een correct antwoord kan geven.
Indien het werkelijk te maken heeft met het ‘proximuswifi.be’ account, dan ben ik zeker niet de enige met dit probleem. Kan men nog inloggen met het ‘proximusfon.be’ account?

@Martin  ter info: hier werkt het met ‘random hardware adres’ op OFF 

 

Ik had graag dat een Proximus deskundige mij hierop een correct antwoord kan geven.
Indien het werkelijk te maken heeft met het ‘proximuswifi.be’ account, dan ben ik zeker niet de enige met dit probleem. Kan men nog inloggen met het ‘proximusfon.be’ account?

@Martin  ter info: hier werkt het met ‘random hardware adres’ op OFF 

@Argenteus Ik heb zelf eens getest op mijn ander smartphone = iPhone Xs en ingelogd op “Proximus Public Wi-Fi “ met *****@proximusfon.be en het werkte.
(Wel kreeg ik eerst een opmerking van een “onbetrouwbaar”  certificaat en heb ik geklikt op “vertrouwen”) 

Reputatie 4
Badge +2

@Martin 

Ook op mijn oude iPhone werkt Proximus Public WiFi via  het “proximusfon”.account
Waarom het niet lukte op het nieuwere toestel blijft mij een vraagteken
Ik ben alvast tevreden dat momenteel alles weer werkt 
Ook bedankt voor jouw reactie en meedenken. Van de Proximus medewerkers heb ik nog geen reactie gekregen.

Reputatie 7
Badge +3

@Argenteus 

Hier alvast de nodige info over surfen op de public wifi hotspot: Hoe surfen op een Public Wi-Fi hotspot? | Proximus

Op wat voor een toestel kan je geen verbinding maken?

 

Geert

Reputatie 4
Badge +2

@GeertC   zoals u bij de start van dit topic kan lezen deed het propleem zich voor op de iPhoneSE(2022)
Ondertussen is, zoals u verder in het verloop kan lezen, het probleem opgelost.  Dit topic mag gesloten worden.