Vraag

Proximus omnium verzekering dekt onterecht schadeclaim niet

  • 22 februari 2021
  • 4 reacties
  • 53 Bekeken

Beste,

 

Donderdag heb ik gebeld naar het 080090790 nummer om een schadeclaim door te geven, toen heb ik uitgelegd dat mijn GSM uit m’n broekzak in het riool is gevallen - wat voor mij gezien is als “accidenteel verlies”. De mevrouw aan de telefoon was zeer onvriendelijk en heeft mij meteen laten weten dat dit niet gedekt word, “dit staat zo in het contract” vertelde ze me.

 

Natuurlijk was ik woedend, ik ben de dag erna direct naar de proximus shop geweest om mijn verzekering te annuleren. Pas daarna ben ik eigenlijk het contract gaan bekijken (die via hun site te bekijken en downloaden is). Waarbij blijkt dat accidenteel verlies wél gedekt word! (zie foto)

 

Er werd mij ook verteld dat ik langs moest gaan bij de politie om een proces verbaal op te laten stellen; maar ook dit staat niet zo in het contract (onder 7. schadeprocedure word alleen diefstal met braak, agressie en zakkenrollen vermeld.

 

Ik heb vandaag al verschillende keren proberen te bellen maar eens ik door het keuzemenu heen ben word ik meteen uit het gesprek gegooit en niet in een wachtrij.

 

Als dit rechtgezet kan worden wil ik met alle plezier mijn verzekering herzien.

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

@Ledge 

ik vraag dit na bij de verzekering zelf

kan je ondertussen zo veel mogelijk identificatiegegevens invullen in je profiel ?

groeten

Tina

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

@Ledge

ik vraag dit na bij de verzekering zelf

kan je ondertussen zo veel mogelijk identificatiegegevens invullen in je profiel ?

groeten

Tina

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

En laat ons iets weten als t ingevuld is….

Dit heb ik zonet gedaan.

 

Ps. ik heb ondertussen al telefonish contact gehad met iemand op het nummer dat ik hierboven al vermelde. Hij wist me te vertellen dat jullie een maand geleden van partners zijn gewisseld (vroeger Dynalogic, nu iets anders blijkbaar) waardoor het contract zou aangepast zijn (en accidenteel verlies dus niet meer gedekt word). Ik ben hier niet van op de hoogte gebracht geweest, er werd mij ook niet gevraagd of ik akkoord ging met deze veranderingen én op de site van de proximus verzekering zelf staat nog steeds het “oude” contract. Dit vind ik helemaal niet kunnen, en als dit niet deftig kan opgelost worden zal het met een advocaat moeten gebeuren.

 

Alvast bedankt voor je antwoord.

Reputatie 7
Badge +2

@Ledge Ik heb hiervoor een klachtendossier 47586842 overgemaakt naar de betrokken dienst van de verzekering.Zij zullen het nakijken en dan zelf ook terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +2

@Ledge 

beste

ik ben ondertussen gecontacteerd door een collega van de verzekeringsdienst

ze gaan je contacteren.

groeten

Tina

Reageer