Ik vrees dat u voor maandag of dinsdag e.k. geen reactie meer zult bekomen van een Proximus moderator op dit publieke forum
Concreet:
a)
indien het nummer van uw vader of uw moeder “vrij recent” van operator veranderd is, is er waarschijnlijk een probleem met de afwikkeling van het verkeer (“routeringsprobleem”)
meestal heeft de operator van de beller (Orange in dit geval) de vereiste aanpassingen in zijn netwerk niet uitgevoerd
→ in hoeverre de “5000 helpdesk Orange” u dienaangaande in het weekend hulp en oplossing kan bieden, weet ik evenwel niet maar u kunt het proberen
b)
indien er recent geen wijzigingen van operator zouden zijn gebeurd, kan het probleem zich situeren aan de ontvangende zijde (uw moeder), is er voldoende mobiele dekking van Proximus binnenshuis op uw locatie (of is er eventueel een doorschakeling naar een ander niet meer bereikbaar nummer actief op haar nummer)
Best in uw forum login profiel het nummer van uw vader (1) en van uw moeder (2) in het vrij veld “ticket” opgeven voor mogelijk nazicht door Proximus (aldaar enkel zichtbaar voor moderatoren)
gewist omdat er al een antwoord werd gegeven door @M_016
b)
indien er recent geen wijzigingen van operator zouden zijn gebeurd, kan het probleem zich situeren aan de ontvangende zijde (uw moeder), is er voldoende mobiele dekking van Proximus binnenshuis op uw locatie (of is er eventueel een doorschakeling naar een ander niet meer bereikbaar nummer actief op haar nummer)
@Danny_079 eventueel dat iemand anders dan je vader eens probeert te bellen met gsm of vast toestel naar je moeder om nog meer kunnen te weten komen.
Bijkomende info:
1.vanop om het even welk toestel kunnen we het nummer van moeder bellen. (vast - mobiel). Enkel vanop het toestel van mijn vader lukt het niet. Hij is wel de enige met een Orange-simkaart.
2. Geen van beide is recent van operator veranderd, maar het nummer en de simkaart van mijn moeder (die niet bereikbaar is vanop mijn vader zijn toestel) is wel vrij recent in gebruik genomen.
Gsm nummers zijn toegevoegd in mijn profiel in het veld "ticket"
Dan valt optie b) van M_016 al weg , maar we zullen afwachten wat PX forummedewerkers verder kunnen doen dan.
@Danny_079 Vraag eens aan je moeder om dit te doen op haar GSM.
Beltoets gebruiken voor een nieuw gesprek/oproep en typ ##21# en druk op de gesprekstoets.
Geen garantie maar het zou kunnen dat er per ongeluk een doorschakeling is gekoppeld bij inkomende oproep van het GSM nummer van je vader op haar GSM.
Ik geef je dit mee omdat onlangs iemand die ik ken hetzelfde probleem had .
@Pat52 is dat dan op de gsm van de moeder dat dit kan om alleen een specifiek inkomend nummer door te schakelen, ipv een gewone doorschakeling? ik wist eigenlijk niet dat je dit kon.
@Martin Op recente toestellen via android kan je een GSM nummer laten doorschakelen naar een ander nummer bij inkomende oproep zonder dat je toestel rinkelt.
Vroeger was er alleen de optie nummer blokkeren zonder melding, nu ook permanente doorschakeling voor een GSM nummer naar een ander nummer.
Daarom dat ik dit even melde aan @Danny_079
Dit is enkel wanneer je in je toestel de App van google telefoon als standaard instelt voor gesprekken.
Meeste toestellen hebben hun eigen oproep app
ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd op PX site
Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt
- Activeren
Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer! - Deactiveren
Typ ##21# en druk op de beltoets. - Heractiveren
Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.
maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?
Mijn moeder verblijft momenteel in een woonzorgcentrum. Mijn vader woont thuis. Contact is voor hen dus zeker belangrijk.
Ik probeer morgen zeker de voorgestelde suggesties.
Bedankt alvast!
@Pat52 gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?
ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd op PX site
Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt
- Activeren
Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer! - Deactiveren
Typ ##21# en druk op de beltoets. - Heractiveren
Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.
maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?
ik kan eigenlijk nog niet goed volgen want die code ##21# wordt hier uitgelegd op PX site
Oproepen doorschakelen zonder dat je gsm rinkelt
- Activeren
Typ **21*telefoonnummer# en druk op de beltoets. In de plaats van telefoonnummer vul je het nummer in waarnaar je oproepen wilt doorschakelen. Let op: vervang het telefoonnummer niet door je eigen nummer! - Deactiveren
Typ ##21# en druk op de beltoets. - Heractiveren
Typ **21# en druk op de beltoets om de doorschakeling naar het laatst gebruikte nummer te heractiveren.
maar gelden die codes dan ook als je op je Android telefoon een instelling gedaan hebt om één specifiek inkomend nummer door te sturen naar een ander nummer?
Als de je App van google telefoon als standaard instelt voor gesprekken kan deze de doorschakeling activeren via de instellingen voor doorschakeling actief via je provider op je telefoon ook voor een individueel nummer ingesteld op je telefoon.
@Pat52 Ok, ik dacht dat die codes alleen van toepassing waren voor algemeen doorschakelen van binnenkomende nummers naar een ander nummer en ook om alle doorschakelingen terug uit te zetten, want in die uitleg van proximus spreken ze niet (of kan je niet afleiden) van een specifiek nummer doorschakelen naar het nummer dat je opgeeft.
Mijn moeder verblijft momenteel in een woonzorgcentrum. Mijn vader woont thuis. Contact is voor hen dus zeker belangrijk.
Ik probeer morgen zeker de voorgestelde suggesties.
Bedankt alvast!
@Danny_079
Ik hoop dat het in orde komt, zeer begrijpelijk.
Laat het hier zeker weten .
FYI
1.vanop om het even welk toestel kunnen we het nummer van moeder bellen. (vast - mobiel). Enkel vanop het toestel van mijn vader lukt het niet. Hij is wel de enige met een Orange-simkaart.
→
Kan uw vader vanaf zijn Orange GSM nr wel andere mobiele Proximus GSM-nrs bereiken?
Is het GSM-nr van uw vader eventueel een geheim nr (=calling line identity restriction actief, zijn oproepnr wordt niet getoond aan de gebelde partij) en is daarnaast eventueel op het GSM-toestel van uw moeder “anonymous call rejection” acfief (= indien oproepernr van de beller niet getoond wordt, wordt de oproep geweigerd”?
Mijn vader kan probleemloos naar onze Proximus-nummers bellen. Enkel naar mijn moeder bellen lukt niet. Zijn nummer wordt gewoon getoond wanneer hij iemand opbelt.
Mijn pa kan wel smsjes sturen naar mijn moeder.
Misschien een onwaarschijnlijke mogelijkheid, maar heb je al eens gekeken of op je moeders toestel het nummer van je vader niet is geblokkeerd? op sommige (alle?) telefoons kan je nummers “blacklisten”, misschien is dat per ongeluk gebeurd?
Misschien een onwaarschijnlijke mogelijkheid, maar heb je al eens gekeken of op je moeders toestel het nummer van je vader niet is geblokkeerd? op sommige (alle?) telefoons kan je nummers “blacklisten”, misschien is dat ongeluk gebeurd?
Ik ben met het toestel naar een Proximus-center geweest en daar heeft men bevestigd dat er geen enkele blokkering actief was aan mijn moeders kant.
Sorry, maar volgens de bewoordingen van je antwoord ben ik niet zo gemakkelijk overtuigd.
Hebben ze echt wel gekeken of er nummers ‘geblacklist” zijn?
Het is niet moeilijk om een nummer te blokkeren:
https://www.seniorweb.nl/tip/telefoonnummer-blokkeren
Kan je dan nog smsen sturen in dat gaval ?
Kan je dan nog smsen sturen in dat gaval ?
Dat lukt inderdaad wel
Sorry, maar volgens de bewoordingen van je antwoord ben ik niet zo gemakkelijk overtuigd.
Hebben ze echt wel gekeken of er nummers ‘geblacklist” zijn?
Het is niet moeilijk om een nummer te blokkeren:
https://www.seniorweb.nl/tip/telefoonnummer-blokkeren
Ik zal morgen zelf nog eens nakijken
Kan je dan nog smsen sturen in dat gaval ?
Geen idee, maar als, zou het een mogelijke oorzaak kunnen zijn. Die in dit topic nog niet ter sprake is gekomen.
Weet je, mijn zoon heeft jaren op een helpdesk ICT gewerkt (nu leidt hij ze ) en hoe dikwijls hij is moeten uitrukken om ter plaatse gewoon de stekker van een defecte (?) pc in het stopcontact te steken en een werkende pc achter te laten.
Zelf heb ik op mijn werkstek ooit een collega geholpen. Zij sloot nooit haar pc ‘s avonds af, maar schakelde wel het scherm uit. ‘s morgens kon zij dan dadelijk verder. Je raadt wel wat er gebeurde toen de poetsvrouw de pc wel uitschakelde. Groet paniek. Ik heb die collega toen gered door het juiste knopje in te drukken en daarna stond ik tot mijn pensioen te boek als PC-deskundige.
Ik zeg maar, soms is de oplossing heel simpel. Als je de meest simpele dingen niet eerst verifieert …..
Ter info: voor de zekerheid even opgezocht:
Vanaf het geblokkeerde telefoonnummer kan jij niet meer gebeld of ge-sms’t worden.
Dus we zullen nog moeten verder zoeken, maar wie weet komt Prox maandag met de oplossing af.
Kan je dan nog smsen sturen in dat gaval ?
Dat lukt inderdaad wel