Skip to main content

Proximus mobiel internet is erbarmelijk slecht

• August 21, 2025
  • 5 reacties
  • 162 Bekeken

Forum|alt.badge.img

De mobiele ontvangst op mijn thuisadres is sinds mei 2024 bijzonder erbarmelijk. Terwijl Proximus 5G snelheid en fiber volop promoot, mag ik al blij zijn als er 4G ontvangst mogelijk is want veelal is het een ‘E’ signaal wat internet op smartphone onmogelijk maakt.
Principieel vraag ik creditnota’s voor slecht functionerende producten/diensten en Proximus heeft mij gedurende maanden gecompenseerd maar weigert dit plots nog te doen terwijl het probleem nog steeds bestaande is.
Hun communicatie bevestigt dat het probleem niet van de baan is en biedt weinig perspectief:
Wij wensen u hierbij formeel te informeren dat er geen verdere creditnota’s zullen worden toegekend in verband met uw dossier. Wij begrijpen dat dit voor u een teleurstelling kan zijn en willen benadrukken dat wij het oprecht betreuren dat wij voor het betreffende probleem geen passende oplossing hebben kunnen bieden.”
Is dit acceptabel Proximus? Los problemen aub op en compenseer de klanten die je in de kou laat staan in afwachting van een oplossing. 
PS: Ik heb iedereen ondertussen zowat aan de lijn gehad, Proximus ‘High Care’ kan alleen maar het probleem bevestigen 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • August 21, 2025

@JH-BE Dit zou met u telefonisch besproken zijn. Men heeft u laten weten dat men u momenteel niet kan helpen.  U ben vrij bent om op te zeggen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 21, 2025

@Luc.M ​@Martin  Ik vind dit behoorlijk schaamteloos als reactie.

Natuurlijk heb je die keuze als consument maar ik ben geen shopper die constant gaat switchen om promoties te scoren.

Wat ik vraag 'goeie mobiele ontvangst ' lijkt me heel redelijk en indien leverancier geen acceptabele service verleent om creditnota verzoeken is toch de evidentie zelve. 

Ik woon in straat met tot 5000 voertuigen per dag (dus echt niet afgelegen) in een dorp waar de slechte mobiele ontvangst bij afgelopen lokale verkiezingen een prioritair item was voor elk van de 3 bevraagde leeftijdtijdsgroepen. Dit is dus een collectief probleem voor 9000 bewoners.

Praat aub niet recht wat krom is maar neem jullie verantwoordelijkheid en zorg voor een oplossing aub. 

Ik heb op de eerste rij de switch RTT-Belgacom mogen meemaken, de spirit en drive toen in 1992 is vandaag bij Proximus helemaal weg.

PS: Ik heb een dossier ingediend bij de telco ombudsman 

Martin
  • August 21, 2025

@JH-BE,

De Proximus moderatoren kunnen toch alleen maar doorgeven wat ze van de bevoegde dienst te horen krijgen, nee?.

NB: ik ben niet van Proximus trouwens, dus ik kan zeker geen inside info doorgeven, de mensen van PX zijn te herkennen aan het Proximus embleem = ⌘ ,  dat naast hun naam staat).

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 22, 2025

@Martin Jou verdienste op dit forum is top, heel veel respect!

Aan Proximus kan ik alleen maar het volgende zeggen: ‘Verander wat niet acceptabels is’ en kom vooral met een oplossing. Creditnota’s hebben een alarmfunctie, neem de nodige acties ipv het geluid uit te zetten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • August 22, 2025

Proximus Think possible! is een holle marketing slogan en stemt niet overeen met jullie missie!

Het is eerder 'Proximus Think twice!' of voor deze case 'Proximus Think again!'