Skip to main content
Ik wou me identificeren (pay & go) op www.proximus.be/identificeer, maar als ik kies voor de optie om dit met mijn electronische identiteitskaart te doen krijg ik een foutmelding. Iets in de aard van een HTTPS verbinding die niet kon worden opgesteld.



Enig idee?
probeer eens https://www.proximus.be/identificeer ?
Dat maakt bij mij niks uit of ik in de URL baar van de browser www.proximus.be/identificeer zet of https://www.proximus.be/identificeer, dus zal wel een andere reden hebben volgens mij, mss eens een andere browser of de browser cache en cookies eens wissen ,

Ook eens addblocker, privacy badger enz. deactiveren als u die in dienst hebt.
Heb je screenshots?


Ik heb net hetzelfde problem met Microsoft Edge en Firefox op Windows 10..







Met de laatste versie van Opera werden de gegevens van mijn identiteitskaart wel ingelezen, maar kreeg ik de volgende foutmelding te zien:



"Gegevens niet opgeslagen

Door een technische fout werden uw gegevens niet opgeslagen"







Het kan ook niet om met alle geldige e-mailadressen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Email_address

http://isemail.info/about

"Sadly, many websites won't let you register an address with a plus sign in it. Not because they are trying to defeat your tracking strategy but just because they are crap."



Uiteindelijk is het gelukt.




Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Bij mij lukt het niet in Firefox en IE.



In IE:

Turn on TLS 1.0, TLS 1.1 and TLS 1.2 in Advanced settings and try connecting to https://eid.proximus.be again. If this error persists, it is possible that this site uses an unsupported protocol or cipher suite such as RC4 (link for the details), which is not considered secure. Please contact your site administrator.



TLS ligt aan, RC4 weet ik niet ...
Ik heb zelfde probleem.

eID Certificaat geselecteerd, PIN code correct ingevoerd en dan maar wachten met de boodschap: waiting for eid.proximus.be

Wat nu, ik ga niet langs zo'n proximus center, dat duurt daar uren!

4 jaar later en nog steeds zelfde probleem. Via eID lukt niet, en via herladen online ook niet. Verkooppunten tot nader order allemaal gesloten.


@SachaD Heb je alle methodes al uitgeprobeerd? Heb je al geprobeerd via een andere browser en cookies en surfgeschiedenis verwijderd?

Groetjes,

Antonella

www.proximus.be/identificeer


@SachaDHeb je alle methodes al uitgeprobeerd? Heb je al geprobeerd via een andere browser en cookies en surfgeschiedenis verwijderd?

Groetjes,

Antonella

www.proximus.be/identificeer

Hey @AntonellaD 


Ik heb alle methodes geprobeerd:

  • andere browser gebruikt
  • cookies en surfgeschiedenis verwijderd

Maar nog steeds kan ik mijn oude nummer niet terug activeren.

Info van het nummer voeg ik privé toe.

 

Alvast bedankt!
 


@ThomasDB1995 Opgepast: Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  


@ThomasDB1995 Opgepast: Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen.  

@Martin thanks, ik pas het meteen aan!


@ThomasDB1995 Ik heb verstaan dat de identificatie van jouw prepaid gsm-nummer niet lukt. Ben je in de mogelijkheid om even binnen te springen in een Proximus shop om de identificatie in orde te maken? Groetjes, Antonella


probleem lijkt al minimum 6 jaar oud en ik zie nergens een goeie suggestie hoe het proximus.eID probleem op te lossen.  identificatie via MyProximus en via sms of online werken niet en het enige advies wat de klantendienst geeft is "ga naar de proximus shop voor identificatie pay&go” .

Klantvriendelijk kun je dit amper noemen.


@RISA 

heb je een pay&go nummer dat problemen geeft bij identificatie?

Kan je dat dan invullen in je forumprofiel?

Onze IT diensten kunnen nakijken..

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

groeten

Tina


wijzigingen opgeslagen


@RISA 

Welke foutmelding krijg je voor dat nummer, aub?.

groetjes

Tina


een eror melding in de zin van “kan geen data van je eID ophalen”  ( ‘customer not provided’ in de achtergrond)
eID test en mypension werken vlekkeloos, na het opnieuw downloaden van de eID software geen sukses


@RISA je feedback werd doorgegeven aan het betrokken team!


dank, ik kijk vol verwachting naar hun suggesties- voorstellen om dit online opgelost te krijgen.
itsme werkt bvb reeds perfect via MyProximus, waarom niet via dezelfde weg de sim card identificeren bvb.


eid.proximus.be didn’t accept your login certificate, or one may not have been provided.

 

het is weer zo ver 


Louter ter info: zie → prepaid kunnen activeren | Proximus Forum


Ik kan ook m’ n prepaid sim kaart (die net werd overgezet van het bedrijfsabonnent van mijn werkgever naar prepaid) niet identificeren, noch via eID, noch via MyProximus, noch via de procedure IDENT via sms naar 8804.

 

Bij gebruik eID via 4 verschillende browsers, alsook verschillende pc’s (inclusief alle browsergeschiedenis verwijderd), kan ik wel via m’n certificaat naar de in te vullen gegevens, maar als ik op volgende klik na het invullen van de verplichte velden, krijg ik steeds 2 foutmeldingen - oftewel klantgegevens kunnen niet worden bijgewerkt, contacteer support - oftewel uw adres kan niet gevalideerd worden, contacteer support.


Bij gebruik van MyProximus wordt er na inloggen met e-mail en paswoord verder gevraagd naar de verificatiecode die werd verstuurd via sms naar mijn telefoonnummer. Echter als mijn Simkaart geblokkeerd is want de sim prepaid is nog niet geidentificeerd, dan kan ik ook geen sms-en ontvangen op m’n telefoonnummer, dus kan ik ook deze verificatiecode niet ontvangen en kan ik dus niet verder inloggen via MyProximus om verder te identificeren.

 

Bij de procedure via IDENT via sms is het nog idioter. Echter als mijn Simkaart geblokkeerd is want de sim prepaid is nog niet geidentificeerd, dan kan ik ook geen sms sturen via m’n geblokkeerd telefoonnummer. Uiteraard is het verzenden dan mislukt. Dit is echt absurd! 

Heb ook klantendienst gecontacteerd met m’n man zijn telefoon maar zij konden me ook niet verder helpen. 

ik ben ten einde raad! 
 

HELP AUB. 
mvg, 

Annick

 

 


@Annick M 

Het simpelste is nog via een Proximus shop zoals hier ook al gemeld werd.

maar noteer t.b.v de PX moderatoren, indien het nog niet moest gebeurd zijn, in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens. 
In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. uw vraag vermelden indien je dit wenst.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


@Martin 

dag Martin, deze ochtend werd ik wakker met het bericht dat m’n sim geactiveerd werd bij de nieuwe provider (MV). 
Opeens is m’n prepaid sim dan toch tijdens de nacht gedeblokkeerd geraakt. Hoe weet ik niet, want ik heb geen nieuwe poging gedaan. 
 

Voornaamste is dat het opgelost is geraakt. 
Mocht iemand actie achter de schermen bij proximus hebben genomen, hartelijk dank hiervoor! 

Ik had gisterenavond een afspraak ingepland bij een proximus shop. Als ik deze wens te annuleren krijg ik foutmeldingen op jullie website. Meermaals geprobeerd. Nu zal het lijken dat ik niet kom opdagen, maar kan er helaas niets aan doen. 
 

mvg,

Annick

 


Reageer