Skip to main content
Vraag

Problemen met omzetten Pay&Go naar een abbonement

• July 28, 2026
  • 2 reacties
  • 15 Bekeken

Hallo, 

Ik wordt nu al een paar dagen van het kastje naar de muur gestuurd. Ik verlaat mijn werkgever met behoud van mijn GSM-nummer. Daarvoor is mijn huidge business accont omgezet naar een Pay&Go. Deze Pay&go moet nun naar mijn eigen prive abonnement worden omgezet. Eerst via een Proximus verdeler geweest maar bleef op Pay&Go staan, nu al paar keer naar de helpdesk gebeld met telkens belofte dat het binnen paar uur of na middernacht zou in orde komen.  De eerste Proximus call-agents had zelfs paar keer order ingevoerd en geanulleerd omdat hij paar fouten had ingevoerd. Gisteren wel een andere medewerker aan de lijn . Ik kreeg gisteren dus rond 20h  wel een orderbevestigings email van Proximus voor de bestelling van een Mobile Easy abbonement maar op diezelfde email staat ook een vermelding “op dit moment kunnen we de activatie niet uitvoeren door een administratief probleem”. Alles gegevens zijn bekend en correct (klant#, SIM kaart # etc) en ik heb ok reeds een copie van mijn ID card naar idcard@proximus.com gestuurd. Kan een moderator in mijn dossier kijken waar het probleem precied zit en hoe dit opgelost kan worden ?  Dankje wel ! 

2 reacties

Martin
  • July 28, 2026

@DavidVanaken 

Tip: (indien dit nog niet gebeurd zou zijn).
Proximus-medewerker zullen vrijwel zeker altijd uw klantgegevens nodig hebben om dit verder te kunnen onderzoeken.
Vul die daarom vooraf aan in uw →
 ForumProfiel 
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt kunt u in het veld "Ticket" bijkomende informatie toevoegen.
Deze gegevens zijn om privacyredenen uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

Wendy B
Forum|alt.badge.img+1
  • Moderator
  • July 28, 2026

@DavidVanaken 

Wanneer je nooit klant bent geweest van Proximus op je eigen naam met een abonnement
(prepaidklanten hebben geen klantenfiche bij ons), dan moet je aanvraag enkele achterliggende
systemen/diensten passeren. 

Dit gebeurt op zich automatisch maar kan soms enkele dagen in beslag nemen.

Zo zie ik dat jouw aanvraag nu in behandeling zit bij het Risk and Fraude Team. Dit duurt gemiddeld
2 dagen en dan stroomt de bestelling automatisch verder door.

Het kan wel zijn dat je nog een e-mail gaat ontvangen om online nog even  je identiteit opnieuw te
willen bevestigen.

Ook al had je je reeds geidentificeerd voor je prepaid, wij kunnen dit opnieuw vragen als veiligheid. Dit om
ervoor te zorgen dat jij het wel bent die een abonnement wil en geen derde.

Ik zie dat de prepaid op jouw naam op 26/07/2026 werd geregistreerd. De bestelling bij ons werd op
27/07/2026 ingegeven. Dus wil ik je vragen om nog tot en met 29/07/2026 geduld te hebben. 

Werd jouw abonnement op 30/07/2026 nog steeds niet geactiveerd, dan kan je best even contact opnemen
met onze klantendienst of je gaat even langs in een Proximus Shop.

Maar zoals het er nu uitziet is het een kwestie van automatische doorstroming als nieuwe klant zijnde en zal
het wel in orde komen.

Groetjes
Wendy