Ik ben rond november overgestapt van telenet naar proximus omdat telenet toen geen e-sim op telefoon had. Na de overstap merk ik dat ik dikwijls geen oproep kan ontvangen wanneer ik via wifi ben verbonden.
Ik werk veel van thuis waar er een slecht 4G netwerk is en dus verplicht ben om via wifi te werken. Bij telenet nooit een probleem gehad. Nu echter …
Soms, dus niet altijd, ligt het toestel langs mij en krijg ik de melding dat iemand mij heeft proberen te bellen zonder een bericht na te laten. Wanneer ik terugbel blijkt dat men dadelijk het antwoordapparaat kreeg. Op een moment was ik aan het internetten, whatssapp versturen, etc en kwam een sms niet binnen, of kreeg ik geen oproepen binnen. Aan de wifi kan het dus niet liggen.
Ik heb ondertussen al met meer dan twintig eerstelijns proximus medewerkers aan de lijn gehad(ik ken het menu ondertussen vanbuiten), die zeker behulpzaam waren. Zij zullen het probleem “escaleren” maar als er iemand terug belt, kan ik het probleem opnieuw uitleggen, waarna het opnieuw geëscaleerd wordt. Frustrerend. Wij zijn 18 april en het ticket staat al open van eind februari!
Ik heb alle procedures en voorgestelde stappen ondernomen. Instellingen, controle wifi-netwerk, nieuwe modem telenet(ja de wifi is van telenet), controle toestel bij apple, van e-sim naar nieuwe simkaart gegaan, you name it. Allemaal tevergeefs. Maar een “echte proximus expert” die belt niet terug. De berichtjes “Beste Proximus-klant, je tijd is kostbaar,...we bellen je terug” doen mijn frustratie alleen maar groeien.
Heeft er nog iemand dit probleem? Soms niet bereikbaar zijn via het wifinetwerk? Soms zelfs niet kunnen bellen via wifi, terwijl de wifi gewoon werkt?