Plots heb ik 205.3 MB verbruik van mijn 250MB op overklaarbare reden. Normaal heb ik elke maand
veel MB over. De maand is nog maar pas gestart. Wat is hier de oorzaak?
Ik heb een telefoon abonnement van 90min en heb er nog maar 2 min mee gebeld.
Plots heb ik 205.3 MB verbruik van mijn 250MB op overklaarbare reden. Normaal heb ik elke maand
veel MB over. De maand is nog maar pas gestart. Wat is hier de oorzaak?
Ik heb een telefoon abonnement van 90min en heb er nog maar 2 min mee gebeld.
Wat voor toestel heb je ? heb je niet ergens via mobiele data een update laten binnen komen ?
FYI: je kan altijd ondertussen eens kijken op je smartphone welke app(s) er eventueel zouden kunnen met dit verbruik gaan lopen zijn. verbruikt Android telefoon controleren
Waaraan het is opgebruikt daar hebben wij geen zicht over.En met de wetgeving mag dat trouwens ook niet.
Misschien inderdaad updates op de achtergrond van apps of het besturingssysteem van uw gsm-toestel.
Groetjes,
Joel
Ik bezit een Nokia X20. Updates van het toestel doe ik altijd via Wifi. App-meldingen die aan staan zijn “Berichten en Whats-App”. Ik zou niet weten welke andere apps met mijn MB gaan lopen.
Wat gebeurt er als mijn maandelijkse MB van 250 op is. Wat kan ik dan niet meer doen met mijn smartphone. Ik ben niet van plan MB bij te kopen zonder dat ik de oorzaak van het verlies ken. Kan Proximus dit verlies niet achterhalen?
Dit verbruik moet dringend gestopt worden. Dan ben ik verplicht mijn abonnement te annuleren als de oorzaak niet gevonden wordt.
Er gaat toch ergens iets zijn wat buiten je wifi om gewerkt heeft dat is duidelijk te zien. Intern kan jou provider nooit zien wat je gedaan hebt dat is zelfs tegen de GDPR.
Zou echt je apps en dergelijke nakijken in je instellingen dat deze ook echt op wifi mogen updaten en of je systeem instellingen wel updaten via wifi.
Wifi staat aan zoals altijd. Mobiele data staat ook aan maar dat moet toch denk ik. Ik zie niets anders dat de oorzaak kan zijn.
Zoals hierboven reeds aangestipt werd, kan een medewerker van de Proximus klantendienst enkel zien dat er data verbruikt werd (wanneer en hoeve el) maar conform de toepasselijke wetgeving hebben deze medewerkers geen inzicht op de gebruikte/geraadpleegde apps/applicaties/websites
Mogelijks heeft bovenstaande te maken met één of meerdere apps die eventueel ongewenst een dataverbruik hebben gegenereerd
Normalerwijze kunt op een Nokia X20 (android) het verbruik per app nagaan
Hoeveel data verbruikt jouw Android-telefoon? Zo controleer je het
en desgevallend ingrijpen (deze stopzetten of deleten)
Eventueel ook nagaan of er op één of ander manier geen malware op uw toestel is terechtgekomen (check met antivirus uitvoeren)
Met een abonnement type “full control” kunt u vermijden boven uw budget/verbruik te gaan
Wifi staat aan zoals altijd. Mobiele data staat ook aan maar dat moet toch denk ik. Ik zie niets anders dat de oorzaak kan zijn.
Neen, waarom zou mobiele data moeten aan staan?
Zeker wanneer je binnen bereik bent van wifi is mobiele data dubbel op.
M.a.w. wat is er gebeurd: je Nokia of één of meer van je apps hebben zonder dat je dat besefte via mobiele data gegevens (updates?) binnen gehaald.
Dat is eigenlijk al een veel gemaakte fout. Je mobiele data moet niet aan staan en zeker niet als je op wifi thuis zit.
Dus wat kan hier het geval zijn , je toestel heeft even geen verbinding gehad met de wifi , een update van de BBOX of je toestel was even buiten bereik van de wifi of een andere oorzaak waardoor je toestel geen verbinding maakt met wifi. Als er dan toevallig ergens een app geüpdatet gaat worden en er is geen verbinding op wifi gaat je toestel over naar mobiele data. Daar heb je dan eigenlijk je oorzaak al.
Zet je mobiele data af en zet die enkel op als je weg gaat of laat die af staan als je het niet nodig hebt of als je ergens een wifi verbinding kan maken gebruik dat dan. Op die manier voorkom je dit soort zaken en het gebeurd vaker dan je denkt en is een veel voorkomend geval op deze manier.
Tip:Zet je mobiele data af en zet die enkel op als je deze nodig hebt of als je nergens een wifi verbinding kan maken.Op die manier kan je zulke zaken al voorkomen.
Ik heb de Mobiele data afgezet. Ik gebruik dat nooit of zelden onderweg. Mijn enige bedoeling van mijn abonnement is af en toe te telefoneren, vandaar dat ik op het einde van de maand meestal nog veel belkrediet over heb.
Ik hoop nu dat het MB verbruik zal stoppen.
Perfect en nu afwachten maar normaal moet het in orde zijn.
Ik heb de Mobiele data afgezet. Ik gebruik dat nooit of zelden onderweg. Mijn enige bedoeling van mijn abonnement is af en toe te telefoneren, vandaar dat ik op het einde van de maand meestal nog veel belkrediet over heb.
Ik hoop nu dat het MB verbruik zal stoppen.
Om te bellen en gebeld te worden en sms’en moet mobiele data niet opstaan.
wel moet die opstaan indien je uw smartphone om één of andere reden als wifi-hotspot zou willen gebruiken
Nu is er precies al ruim een half uur geen verbruik maar… ik kan mijn app van Belfius niet meer gebruiken. Hij zegt “fout bij de internetverbinding. Dit scherm wordt vernieuwd indien er verbinding gemaakt kan worden”
Dat is dan ook weer niet dé oplossing.
Ik lees nu op de gsm dat bij proximus “Mobiele data maakt niet automatische verbinding”
Ik weet nu niet of je in de instellingen van deze app kunt kiezen voor alleen via wifi.
En met andere apps heb je geen probleem over wifi?
Is je Nokia volledig up to date, zowel de meest recente Android, beveiliging en google Play systeem updates zijn geïnstalleerd?
en herstart eens je bbox door deze 10 sec uit te zetten kan je ook proberen.
leek me logisch
Nokia is volledig uptodate. Kan geen enkel app gebruiken op mijn smartphone als de mobiel data uitstaat. Is er misschien iets mis met mijn Wifi? bbox herstart. Geen oplmossing.
https://www.gomibo.be/nl/nokia-x20/tips-tricks/verbinden-met-wifi
Groetjes,Joel
&
Gebruikershandleiding voor Nokia X20: Wifi activeren
Nokia X20 - Full phone specifications
=
Verbinden met uw Bbox/internetbox op basis van SSID en password (WiFi ac 2.4 zn 5.0 ondersteund)
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.