Vraag

per ongeluk geblokkeerde simkaart herladen

  • 24 December 2023
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

"Op 27 september 2023 kreeg ik de foutmelding ´Het oproepnummer is niet correct. Voer een geldig oproepnummer in...´ bij het willen afrekenen van herlaadbeurd Pay&Go-kaart/-nummer. 

 

Proximus Pay&Go-kaart/-nummer van neefje geblokkeerd omdat kaart niet binnen het jaar herladen is geweest. 

 

Het deblokkeren met procedure ´IDENT´ e.d. lukte voor geen meter.

 

Gevolg : nieuwe Pay&Go-kaart/-nummer gekocht. Alles aangepast in zijn mobiel + nieuwe nummer doorgestuurd naar zijn contacten ed.

 

Gisteren 23-12-2023 vroeg mijn neefje wederom zijn kaart te herladen. 

 

Zonder te beseffen dat ik de aanpassing van zijn nieuw nummer in mijn mobiel niet uitgevoerd had, gaf ik bij de herlaadbeurd dus zijn oud nummer in, maar nu kreeg ik jammer genoeg géén foutmelding bij het afrekenen.

 

Ik ontving een bevestiging van de herlaadbeurd via mijn Proximus-account + het bedrag is van mijn rekening afgegaan. 

 

Mijn neefje informeerde vandaag naar de herlaadbeurd, waardoor ik onmiddellijk naar zijn oud nummer gebeld heb en volgende melding kreeg ´ het nummer dat u gevormd heeft, is momenteel verstoord´.  

 

Het zou heel jammer zijn dat wij beide hier dupe van zijn, dus ik hoop dat hier een oplossing voor gevonden kan worden..

 

"

 https://nl.forum.proximus.be/mobiele-telefonie-13/geblokkeerde-sim-kaart-52282#:~:text=Op%2027%20september,gevonden%20kan%20worden..


2 reacties

Reputatie 2
Badge

@AenM 

Als een gsm nummer afgesloten wordt dan komt dat weer in de pot bij Proximus , eigenlijke bij iedere provider. Dat nummer wordt er na weer vrijgegeven voor iemand anders te kunnen gebruiken zo werkt het. Maar beste is te wachten tot dinsdag en dan doorgeven aan een moderator hier om het eens te bekijken. Misschien kan je dat geld wel erbij krijgen om het nieuwe nummer.

Reputatie 7
Badge +3

@AenM 

als ik in onze systemen kijk, zie ik dat beide nummers actief staan?!

het ene nummer ..48 heeft bijna 15 euro krediet en het andere .. 25 heeft  25 euro..

groeten

Tina

Reageer