Skip to main content
Vraag

Pay & Go vergeten herladen

Hallo,

Ik ben mijn prepaid nummer (0478222363) vergeten herladen waardoor die op 11/02 stopgezet is geweest. Ik was niet op de hoogte van het feit dat je telkens 10 euro moest herladen om die met een jaar te verlengen, ik dacht dat 5 euro voldoende was, hierdoor een melding ‘nummer is geblokkeerd’ toen ik naar het optie menu belde. 

Kan ik dit nummer terug laten activeren? Ik kan gerust naar een Proximus winkel gaan om mij te identificeren met mijn ID. 

10 reacties

Martin
  • 33186 reacties
  • 24 februari 2025

@antonvangyseghem Normaal heb je hiervoor maar 7 dagen tijd na de verval datum, door te herladen.

Maar zet in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat de PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag, bijvoorbeeld in dit geval het Pay&Go nummer waarover het hier gaat.
Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 24 februari 2025

@antonvangyseghem 

beste,

bij een herlaadbeurt van EUR 5 wordt de geldigheid verlengd met 1 maand.

het spijt me, maar kaarten die over vervaldag zijn kunnen niet meer geactiveerd worden.

Mvg

Tina

Hallo Tina,

Ik ben daarjuist in de winkel geweest waar ze zeiden dat het nummer nog actief staat in mijn profiel en dat ik moest proberen herladen. Is er echt niks dat ik nog kan proberen?

Alvast bedankt,

Anton

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 24 februari 2025

@antonvangyseghem 

nee, normaal kan er niets meer…

ik vraag nogmaals na…

mvg

Tina

Volgens 2 Proximus winkels staat de kaart nog actief in hun systeem, kwestie van zogezegd nog is te herladen. Via de site lukt dat niet meer. Nummer staat volgens het systeem nog geregistreerd op mijn naam. 

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 25 februari 2025

@antonvangyseghem 

ik heb info gehad: er is altijd een “reserveperiode” na de vervaldatum: voor jou loopt die blijkbaar tot vandaag.

als het via de site niet lukt: ook niet via een herlaadkaartje dat je koopt in een winkel? 

ik hoop dat dat nog lukt.

mvg

Tina

Bedankt Tina,

Ik ga straks een herlaadkaartje kopen en het proberen aangezien u zegt dat vandaag de uiterste dag is.

Alvast bedankt,

Anton

Ze hebben het gsm nummer op een abonnement kunnen zetten. Volgens mij was gisteren idd de laatste dag van de ‘reservatie’ periode. 

Martin
  • 33186 reacties
  • 26 februari 2025

@antonvangyseghem 
Bedankt voor de feedback maar eigenlijk heb je dan niet geprobeerd of herladen nog lukt als ik het goed begrijp?

Ik kan verkeerd zijn maar heb de indruk dat het herladen mogelijk is 7 dagen na de vervaldatum en dan na die 7 dagen nog 7 dagen de tijd om eventueel om te zetten naar een abo!?

Hallo Martin,

Volgens proximus.be/herladen bestond het nummer niet meer as prepaid, ben geen fysiek kaartje gaan kopen aangezien de kans onbekend was dat het nog zou werken op die manier. 

Ik heb gisteren de business klantendienst gebeld en het nummer laten recupereren als abonnement. In het systeem stond het nummer nog gekend (waarschijnlijk de laatste dag gisteren aangezien het nummer exact 2 weken eerder was ‘vervallen’). Ik heb dus geluk gehad dat ik net op tijd belde en dat het nummer nog is kunnen doorstromen naar een abonnement (was deze ochtend succesvol overgeschakeld). 

Volgens mij is het dus idd 7 dagen om te herladen na de vervaldag, en 7 dagen om het nummer te kunnen overzetten naar een abo.