Skip to main content
Antwoord

Pay&Go simkaart kan niet gebeld worden of smssen naar sturen.

• October 24, 2025
  • 10 reacties
  • 169 Bekeken

Hallo,

bij een Pay&Go kaart met het nummer dat bij mijn gegevens staat, kan je mee naar anderen bellen en smssen versturen, maar je kan er niet NAAR bellen of smssen.

Dan komt er de boodschap:

“Deze oproep wordt niet toegelaten”.

Ik heb getest met de simkaart in een Samsung smartphone (S9) en in een 'domme’ Nokia 6210.

Kan iemand eens kijken waarom er naar dat nummer niet kan gebeld worden ?

-----------

Het is een nummer dat jaren gebruikt werd in de noodzender van mijn intussen overleden moeder.

Toen was er op een bepaald moment fraude door de firma IZESOFT die via het nr 9300 drie smsjes per dag aan 2 euro liet versturen door een soort toolkit die in de simkaart zelf zit.

Daarom heb ik na terugplaatsen van het gestolen krediet gevraagd voor dat Pay&Go nummer:

- voice-mail uitgeschakelen

- mobiele betalingen volledig uitzetten

- gebruik van mobiele data uitgeschakelen

Het gebruik van mobiele data mag bij de controle terug worden aangezet.

Echter géén mobiele betalingen toelaten.

Alvast bedankt, Marc

Beste antwoord door Joel M

@Marc_0360 Collega van mobile heeft de beperking eraf kunnen halen.Binnen 2 uurtjes het toestel terug herstarten en dan ga je ook opnieuw smsjes ontvangen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

10 reacties

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 24, 2025

@Marc_0360

Wanneer mobiele betalingen of voicemail zijn uitgeschakeld, kan dit tot gevolg hebben dat inkomende oproepen niet meer mogelijk zijn. Dit probleem kan je eenvoudig zelf oplossen via MyProximus, of door met het betrokken gsm-nummer contact op te nemen met de klantendienst op het gratis nummer 0800 22 800. Zij helpen je graag verder om dit in orde te brengen.

Groetjes,
Joel

• Auteur
  • Practitioner
  • October 25, 2025

Met alle respect Joel, en bedankt om te willen helpen, maar ..

Wanneer mobiele betalingen of voicemail zijn uitgeschakeld, kan dit tot gevolg hebben dat inkomende oproepen niet meer mogelijk zijn.

Dat is zoals mijne garagist die mij zou zeggen dat bij het gebruik van mijn ruitenwissers, het linkervoorwiel er wel eens zou kunnen afvallen.

Die aanpassingen zijn trouwens twee jaar geleden gedaan (via dit forum) en nadien heeft die sim-kaart normaal gewerkt, dus kunnen bellen én gebeld worden.

Dit probleem kan je eenvoudig zelf oplossen via MyProximus

Hoe dan ? Door in te loggen, recht te staan en eens rond de tafel te lopen ?

Als je bedoelt van de voicemail terug aan te zetten, dat kan je als gebruiker NIET zelf bij een Pay&Go-kaart.

Trouwens, ik stel vast dat ik opnieuw niet kan inloggen op MyProximus, wat ik op dit forum lees dat ook bij anderen wel gebeurt.

Ik zal dus opnieuw moeten mijn gmail-adres gebruiken om terug kunnen in te loggen.

En bellen naar 0800 22 800 ?

Mijn ervaringen daarmee zijn zó gruwelijk dat, als ik dat zou willen proberen, ik eerst de hulpdiensten ga moeten contacteren om mij te komen ophalen bij het hartinfarct dat ik dan bijna met zekerheid zal krijgen.

Op dit forum daarentegen ben ik al enkele keren goed geholpen.

Ik moet wel op de juiste persoon vallen.

Daarom nogmaals de vraag of iemand daar, die iets te maken heeft met simkaarten, eens kan kijken waarom het Pay&Go nummer, vermeld in mijn gegevens, wel kan bellen, maar niet gebeld kan worden.

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 27, 2025

@Marc_0360  Dag, best eens het toestel eens  herstarten, zou moeten in orde zijn.

• Auteur
  • Practitioner
  • October 27, 2025

Luc, het werkt !

Jij was nu dus die juiste persoon hier  🙂

Heb iets in het systeem gedaan, bv een reset van één of ander ?

Alleszins hartelijk dank !

En een prettige dag gewenst, Marc

Luc.M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 27, 2025

@Marc_0360 Ik heb inderdaad een aanpassing gedaan. Succes :-)

• Auteur
  • Practitioner
  • November 10, 2025

Vandaag wil ik die Pay&Go kaart verlengen, blijkt dat die geen smssen kan ontvangen 😲

Bellen gaat in beide richtingen, smssen enkel sturen maar niet ontvangen.

Getest met de simkaart in een domme Nokia 6210 en een slimme Samsung S9.

@Luc.M   kan jij eens hetzelfde doen als wat je deed voor het belprobleem, maar nu voor het smsprobleem ?

Uiteraard mag eender wie hier, die de technische kennis heeft, dat ook doen ..

• Auteur
  • Practitioner
  • November 12, 2025

Niemand ?

Verlengen moet gebeuren vóor 14 november.

Dus had ik graag op voorhand een werkend gsm-nummer waarop je smssen kan ontvangen ..

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 13, 2025

@Marc_0360 Collega van mobile heeft de beperking eraf kunnen halen.Binnen 2 uurtjes het toestel terug herstarten en dan ga je ook opnieuw smsjes ontvangen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

• Auteur
  • Practitioner
  • November 13, 2025

Bedankt Joel, de smssen komen nu door !

Prettige dag nog, Marc

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • November 14, 2025

@Marc_0360 Fijn om te horen dat alles voor u in orde is gekomen.Groetjes,Joel.