Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks

  • 2 August 2022
  • 89 reacties
  • 3052 Bekeken


Toon eerste bericht

89 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Kris Calle  Dag Kris, is het mogelijk om het nummer van je dochter in te vullen onder je profie bij  ‘ ticket’ Dank je wel alvast

Beste @HeidiE 

mijn dochter is ook slachtoffer geworden van Jess Media.

op 7 augustus kreeg ze een sms van nummer 8695 en opeens is ze abonnee van Jess Media aan 6 euro per week zonder ooit een bevestiging te sturen.

Kunnen jullie dit bekijken aub?

dbv

Kan je daarvan niks terugvinden via myproximus (voor ieder P&G moet je een apart myproximus account opmaken) 

→ Hoe inschrijven op MyProximus? | Proximus

 

Beste,

 

Mijn grootvader heeft net hetzelfde probleem. Na dat het hem opviel dat zijn oplaadbeurten snel terug leeg waren terwijl hij niet belde. Ik zag opvallend veel berichten van het nummer 9300 ivm Mobifun abonnement. Onwetend wat dit was bleef hij zijn kaart opladen. Graag ook een zaak opstarten voor het nummer 0476069*** op naam van Jean Ramon. Kunnen we ergens een transactieoverzicht zien per nummer? Zo kunnen we zien hoeveel er al betaald werd. 
 

vriendelijke groeten,

 

Lesley Schepens

Ter info: Ik versta hier enkel uit dat het dossier dat opgemaakt werd voor @ingeg1986 nu afgesloten werd.

@ingeg1986  Dit dossier werd afgesloten op 7/9/2022

Moeten we dan een nieuwe post aanmaken?

Reputatie 7
Badge +3

@ingeg1986  Dit dossier werd afgesloten op 7/9/2022

Nieuw geregistreerd op het forum gezien wij hetzelfde probleem hadden zoals anderen hier beschrijven. Is (voorlopig) gestopt door STOP te sturen. Toch wel 10tallen euros kwijt helaas.

Volgens de helpdesk was dit volledig onze schuld en kan dit alleen voorkomen als we bewust op een dienst abonneren. Wat dus zeker het geval niet is. Ik verwijt de helpdesk niets gezien dit een complex gegeven is, gelukkig vond ik hier de juiste info.

@HeidiE of @Luc.M kan er een case aangemaakt worden? Alvast bedankt

Hallo,

Idem bij mij. Om de week krijg ik enkele berichten van de nrs 9300 en 8630 en zonder deze ook maar te openen ben ik rond de 6,00 euro kwijt… nu dus proberen met STOP en hopelijk stopt dit dan ook want leuk is minder.

Mvg, Wilfried

Beste,

Idem hier, is zeker al sinds midden juni bezig (en ondertussen EUR 45 kwijtgeraakt). In juli nam ik contact op met de klantendienst van Proximus en kwam het vrij laconieke antwoord “U moet maar eens in een Proximus winkel passeren”.

De naam Mobifun in één van de eerdere posts deed een belletje rinkelen. Ik heb daarnet “STOP” gestuurd naar 9300 en antwoord van 8695 gekregen “Gratis bericht van Jess Media; uw Mobifun dienst werd stopgezet”. Ik hoop dat hiermee de kous af is, maar daarmee heb ik het verdwenen belkrediet niet terug.

Gelieve ook een dossier voor mij op te stellen.

Vriendelijke groet!

Anthony

Hallo,

Ik heb net dezelvde probleem gehad voor mijn zoon. 

Zou u graag een ticket kunnen aanmaken?

Ik heb de nodige informatie in mijn profiel ingevuld.

Bedankt!

Nieuw op dit forum want gisteren net ook hetzelfde meegemaakt.

Gisteren het belkrediet van onze zoon opgeladen, enkele uren later 3 sms’en ONTVANGEN vlak na elkaar van mobifun zonder zelf iets gestuurd te hebben, zijn we 6 euro kwijt.

De GSM wordt amper gebruikt, wordt niet mee gesurft, geen social Media of email erop… 

Chat met proximus blijft aanhouden dat men zoon ergens op geklikt heeft maar dit kan dus gewoonweg niet. Intussen STOP teruggestuurd en een bericht ontvangen van Jess Media. (nu gratis) 

Wat kunnen wij doen? @HeidiE of @Luc.M  graag jullie hulp.

Reputatie 7
Badge +3

@drunk puppwr25 The correct department is checking this now and they will contact you, by mail or by phone. Kr, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ingeg1986 ik heb geen zicht op de drukte bij de achterliggende dienst, ik vraag om jullie te contacteren. 

Bedankt @ingeg1986 ! Dossier 51118673 is voor haar opgemaakt, de dossierbeheerder zal jullie verder informeren. Groetjes, Heidi

 

Beste Heidi, 

 

Er zijn ondertussen twee weken gepasseerd zonder nieuws. Graag wil ik weten of het belkrediet gerecupereerd kan worden? 

Dear @HeidiE ,

I made my first reaction to this forum post one week ago, so far the only reply I got was from you.
Via what means is the case owner meant to contact me? Is there somwhere i should go, am i suposed to do anything with the case number you provided? As of today a second sum of 6EUR was lifted from my SIM and appart from you ive hear nothing back from Proximus. 
I’m now back from vacation, would it be better to visit a Proximus store?
Thanks in advance,
Tamas

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sara79 ik heb dossier 51155479 opgemaakt, de dossierbeheerder zal jullie verder contacteren. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Hi @drunk puppwr25 case 51155456 had been made, the case owner will contact you. Kr, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Andrega dossier 51155435 is opgemaakt. De dossierbeheerder zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Mijn dochter heeft dit ook meegemaakt. Kan er ook voor haar een dossier worden aangemaakt @Luc.M @HeidiE 

ik heb ook gebeld maar de mevrouw zei steeds hetzelfde dat mijn dochter waarschijnlijk op iets geduwd heeft op tiktok. Ze heeft geen tiktok….

Dear all, 
I’ve encountered the exact same situation roughly an hour ago, and 6 euros have been deducted from my P&G card. 
I have created this forum account and added the profile info (hopefully everything that needs to be filled is filled in) can I also pleae get a file created for my number @HeidiE and @Luc.M 
sorry for the english, my dutch isnt great 
also if theer anything else i need to do please do let me know
thanks in advance 
Tamas

Beste, ook mij is hetzelfde overkomen: op 12/08/2022 een sms van nummer 8695 van “Jess Media” om mij te abonneren op de dienst “Mobifun”, 1 minuut later ben ik geabonneerd op deze dienst, en dit zonder ook maar de sms te openen, laat staan van OK te hebben gestuurd.

Ik heb gelukkig op 14/08 al de dienst kunnen stopzetten door STOP te sturen naar 9300, waardoor “enkel”  een totaalbedrag van 4€ in werd van het “pay and go” saldo gehaald. (verdeeld over 4 SMS en , net zoals in de eerste post van Magnitude.

@Luc.M  en @HeidiE : Kan u ook een dossier aanmaken aub?

 

alvast bedankt,

mvg

Reputatie 1
Badge

@Luc.M 

Bedankt Luc!

Reputatie 7
Badge +3

@Magnitude Ik heb je posts doorgemaild aan de technische dienst, verantwoordelijk voor het mobiele gebeuren.  Zij zullen u antwoorden. Groetjes Luc

Reputatie 1
Badge

@Luc.M & @HeidiE & @tina.b

Is het mogelijk dit dossier aan het security/technisch departement door te geven aub?
Het is niet enkel oplosbaar via commerciële correcties (zal eindeloos doorgaan), de info hierboven zal de technische dienst al hopelijk een voorsprong geven.
De technical paper hiervan vind je hier;

Simjacker Technical Paper

Alvast bedankt!

Reageer