Vraag

Pay & Go nummer belt zichzelf

  • 10 November 2022
  • 41 reacties
  • 389 Bekeken


Toon eerste bericht

41 reacties

ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om te bellen met  0476076318 simkaart naar je eigen nummer 0476076318, dn kun je direct controleren of je voicemail daadwerkelijk uit staat.

want dan zal je een bericht binnen krijgen dat er iets in je voicemail staat als die niet uit staat

Reputatie 2
Badge

is inderdaad eens het proberen waard. Misschien wacht ik nog tot maandag wat men bij proximus denkt. alvast bedankt. Voorlopig blijft m’n 5E€ staan... 

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad blijkbaar is de info m.b.t. aan/uit van diensten door derden niet (meer) voorhanden in MyProximus = enkel Proximus kan dit eventueel afzetten

UM-Mobeye-CM2000-EN-Actual.pdf

Indien het dit toestel betreft zie ik dat call & sms on/off kunnen gezet worden, maar dat bv. ook indien het toestel gedeactiveerd is nog sms’en kunnen gestuurd worden omwille van “lage batterijspanning”

In the disarmed status the Mobeye CM-Guard will not send alarm notifications. The functions automatic arming, sending test messages and sending a ‘low battery’ message, are still active

 

@Martin op basis van bovenstaande neig ik eerder naar een “probleem omwille kosten vanwege onterechte diensten door derden” vermits de voice mail blijkbaar uitstaat 

 

 

Daarom dat ik ook wilde zeker zijn of die optie voicemail daadwerkelijk uit staat .
Maar zoals Franki_01 aangeeft mss ook best eens eerst de reactie van een PX medewerker afwachten.

@Franki_01 In afwachting van een reactie en verder onderzoek door iemand van Proximus maandag.

 

  • stel ik vast bij mij dat er geen “startuur” en “Duur” vermeld staat bij mijn P&G+ voor SMS’en maar voor “Verkeerstype” staat er wel “SMS Nationaal”
  • Als ik bel naar mijn eigen nummer krijg ik wel een voicemail bericht binnen (Voicemail staat wel op bij mij).

 

Reputatie 7
Badge +4

Indien Proximus u het antwoord schuldig zou blijven, best deze Pay&Go SIM tijdelijk in een GSM steken om bv. afzender te weten te komen

Zoals reeds eerder  aangehaald vermoed ik dat de oorzaak dient te worden gezocht bij een (onterecht) abo is op een dienst door derden (& best al deze diensten door Proximus laten blokkeren)

Reputatie 2
Badge

Dag Luc

tot op heden heb ik nog niemand gehoord. Ik zou graag hebben dat op deze sim kart de ‘diensten voor derden’ geblokkeerd worden...

Reputatie 2
Badge

probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

Zoals je kunt zien deze forumpost → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum wordt dit verder onderzocht.
Dus zal het gewoon afwachten zijn tot iemand van het aanwezig PX forumteam hier reageert.

Reputatie 7
Badge +4

De mogelijkheid aanbieden tot het blokkeren van “diensten door derden” is (sinds jaar en dag) een wettelijke verplichting voor een telecomoperator

 

 

Reputatie 2
Badge

heb ondertussen die diensten ook geblokkeerd op m’n gsm toestellen. Wist niet dat dit kon… spijtig dat op een pay&go dit niet kan via myproximus

Ik vermoed dat het ook kan zonder dat dienst door derden actief staat “hacking” zoals de titel dit ook aangeeft hier → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum

probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

Zoals je kunt zien deze forumpost → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum wordt dit verder onderzocht.
Dus zal het gewoon afwachten zijn tot iemand van het aanwezig PX forumteam hier reageert.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@Franki_01 ik vraag de dossierbeheerder om je te contacteren. Groetjes, Heidi

Ik had hetzelfde voor.  Op het voorlopige einde van de zoektocht kom ik uit op :

“Jess Media“ die me zonder toestemming abonneert op “Mobifun”, en Proximus weet zogezegd van niets. Zonder schaamte, die bedrijven :)

@Franki_01 Bedankt om ons hiervan op de hoogte te houden.

maar wat ik nu niet 100% kan uit je antwoord besluiten is of het opgelost is door een nieuwe P&G kaart (=nieuw telefoonnr.) aan te schaffen

@Franki_01 Mss ook interessant om weten, voor het geval er nog zijn die dit voorkrijgen, is over welke instelling deze dienst door derden was ? 
In ieder geval bedankt voor je info.

Reageer