Vraag

Pay & Go nummer belt zichzelf

  • 10 November 2022
  • 41 reacties
  • 387 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb een Pay&Go nummer in mijn alarminstallatie zitten, heb op 2 november het krediet opgeladen met 10€ en nu staat hij al terug op 0,8€. Bij nazicht in de oproep/herlaadgeschiedenis zie ik de oplaadbeurt staan van 02/11 en daarna begint dit nummer zichzelf blijkbaar op te bellen waardoor het krediet nu terug op 0,8€ staat… hoe kan dit ?? het gaat om nr 0476076318

 


41 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@George.be Ik heb dossier 52087310 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken/onderzoeken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

@George.be TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

Ik had hetzelfde voor.  Op het voorlopige einde van de zoektocht kom ik uit op :

“Jess Media“ die me zonder toestemming abonneert op “Mobifun”, en Proximus weet zogezegd van niets. Zonder schaamte, die bedrijven :)

Reputatie 2
Badge

het nr was 9900 en had iets te maken met voetbal pronostieks ofzo

@Franki_01 Mss ook interessant om weten, voor het geval er nog zijn die dit voorkrijgen, is over welke instelling deze dienst door derden was ? 
In ieder geval bedankt voor je info.

Reputatie 2
Badge

nee, ik heb geen nieuwe aangeschaft. Mebn heeft de diensten voor derden geblokkeerd, uitgenomen diegene die al actief zijn kunnen ze niet, dit kan enkel zelf door ‘STOP’ te sturen, daarom heb ik het sim kaartje in een oude gsm geplaatst tot ik berichtjes kreeg zo dat ik wist van welk nummer ze kwamen. Na het sturen van STOP was het gedaan.

@Franki_01 Bedankt om ons hiervan op de hoogte te houden.

maar wat ik nu niet 100% kan uit je antwoord besluiten is of het opgelost is door een nieuwe P&G kaart (=nieuw telefoonnr.) aan te schaffen

Reputatie 2
Badge

momenteel lijkt het opgelost, het geld verdwijnt niet meer … diensten voor derden zijn geblokkeerd en heb het sim kaartje in een GSM gestopt om zo de nog actieve nummers te kunnen achterhalen om een ‘STOP’ te sturen. Bedankt voor alle hulp.

Reputatie 7
Badge +4

inderdaad bv. ter plaatse in een shop en aldaar laten activeren - met beperking voor alle diensten door derden  - vooraleer u buiten stapt 

dit is zoals reeds aangestipt een wettelijke verplichting (voor “premium” sms- en telefoonnummerreeksen)

Reputatie 2
Badge

ik denk dat ik een nieuw pay&go kaartje zal aanschaffen en daarop onmiddellijk de ‘diensten voor derden’ laten blokkeren als dit mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat dit gewoon zal blijven doorgaan totdat de afzender geïdentificeerd is en het betrokken op één of andere manier onwetend onderschreven abonnement stopgezet wordt

Ik weet niet of het plaatsen van het betrokken Pay&Go SIM-kaartje in een GSM/smartphone u nog zou toelaten te afzender zelf te identificeren en een formele klacht in te dienen om al uw ondertussen verloren beltegoed te recupereren

Het is mijns inziens evenwel hoog tijd dat de dossierbeheerder met een oplossing van zich laat horen, indien nodig beroep doen op de ombudsdienst telecom (maar dan bent u ook voor een paar weken tussen hem en Proximus en tussen hem en uzelf vertrokken)

 

Reputatie 2
Badge

Beste,

 

ik zie dat er op 22/11 opnieuw 10€ werd opgeladen… die zijn op 1€ na opnieuw verdwenen van de pay & go zonder dat dit kaartje gebruikt wordt (ligt momenteel gewoon in de kast tot dit probleem is opgelost !). de diensten voor derden zijn dus nog altijd actief ...

Reputatie 7
Badge +3

@Franki_01 ik vraag de dossierbeheerder om je te contacteren. Groetjes, Heidi

Reputatie 2
Badge

Dag Luc

tot op heden heb ik nog niemand gehoord. Ik zou graag hebben dat op deze sim kart de ‘diensten voor derden’ geblokkeerd worden...

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Franki_01  Ik heb hiervoor dossier 51604630 aangemaakt, de beheerder van dit dossier neemt contact met u op. Groetjes 

Reputatie 2
Badge

kan iemand van proximus eens laten weten wanneer zij die ‘diensten voor derden’ zullen blokkeren.

er is ondertussen weeral 4€ gestolen van m’n sim kaarttje hoewel dit momenteel niet gebruikt wordt !

Ik vermoed dat het ook kan zonder dat dienst door derden actief staat “hacking” zoals de titel dit ook aangeeft hier → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum

probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

Zoals je kunt zien deze forumpost → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum wordt dit verder onderzocht.
Dus zal het gewoon afwachten zijn tot iemand van het aanwezig PX forumteam hier reageert.

 

 

Reputatie 2
Badge

heb ondertussen die diensten ook geblokkeerd op m’n gsm toestellen. Wist niet dat dit kon… spijtig dat op een pay&go dit niet kan via myproximus

Reputatie 2
Badge

dacht ik ook, in ieder geval bedankt beiden voor jullie hulp. ik wacht nu voorlopig op een px medewerker

 

Reputatie 7
Badge +4

De mogelijkheid aanbieden tot het blokkeren van “diensten door derden” is (sinds jaar en dag) een wettelijke verplichting voor een telecomoperator

 

 

probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

Zoals je kunt zien deze forumpost → Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum wordt dit verder onderzocht.
Dus zal het gewoon afwachten zijn tot iemand van het aanwezig PX forumteam hier reageert.

Reputatie 2
Badge

probleem zal dus idd in die diensten voor derden zitten… heb net contact gehad met de helpdesk en die zei dat zij dit voor een pay&go nr ook niet kunnen blokkeren ?? kan dit dan zomaar dat geld wordt gestolen zonder ooit één bevestiging…

kan iemand van proximus dit bevestigen aub.

@Franki_01 je zit precies met het zelfde probleem als deze P&G klanten hier

→ Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum

 

Reputatie 7
Badge +4

Indien Proximus u het antwoord schuldig zou blijven, best deze Pay&Go SIM tijdelijk in een GSM steken om bv. afzender te weten te komen

Zoals reeds eerder  aangehaald vermoed ik dat de oorzaak dient te worden gezocht bij een (onterecht) abo is op een dienst door derden (& best al deze diensten door Proximus laten blokkeren)

@Franki_01 In afwachting van een reactie en verder onderzoek door iemand van Proximus maandag.

 

  • stel ik vast bij mij dat er geen “startuur” en “Duur” vermeld staat bij mijn P&G+ voor SMS’en maar voor “Verkeerstype” staat er wel “SMS Nationaal”
  • Als ik bel naar mijn eigen nummer krijg ik wel een voicemail bericht binnen (Voicemail staat wel op bij mij).

 

Reageer