Vraag

Pay & Go nummer belt zichzelf

  • 10 November 2022
  • 41 reacties
  • 388 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb een Pay&Go nummer in mijn alarminstallatie zitten, heb op 2 november het krediet opgeladen met 10€ en nu staat hij al terug op 0,8€. Bij nazicht in de oproep/herlaadgeschiedenis zie ik de oplaadbeurt staan van 02/11 en daarna begint dit nummer zichzelf blijkbaar op te bellen waardoor het krediet nu terug op 0,8€ staat… hoe kan dit ?? het gaat om nr 0476076318

 


41 reacties

Reputatie 2
Badge

momenteel lijkt het opgelost, het geld verdwijnt niet meer … diensten voor derden zijn geblokkeerd en heb het sim kaartje in een GSM gestopt om zo de nog actieve nummers te kunnen achterhalen om een ‘STOP’ te sturen. Bedankt voor alle hulp.

Reputatie 2
Badge

nee, ik heb geen nieuwe aangeschaft. Mebn heeft de diensten voor derden geblokkeerd, uitgenomen diegene die al actief zijn kunnen ze niet, dit kan enkel zelf door ‘STOP’ te sturen, daarom heb ik het sim kaartje in een oude gsm geplaatst tot ik berichtjes kreeg zo dat ik wist van welk nummer ze kwamen. Na het sturen van STOP was het gedaan.

Reputatie 7
Badge +4

= Het nr 0476076318 belt zichzelf op en komt omwille van “nummer bezet” op de voice mail van het betrokken nummer terecht

→ bv. indien (nog) mogelijk voice mail van dit Pay&Go nr laten uitschakelen

Reputatie 2
Badge

kan iemand van proximus eens laten weten wanneer zij die ‘diensten voor derden’ zullen blokkeren.

er is ondertussen weeral 4€ gestolen van m’n sim kaarttje hoewel dit momenteel niet gebruikt wordt !

Reputatie 2
Badge

na het opladen met 5€ is er opnieuw al 2€ verdwenen

en dit terwijl de mobeye afligt (er is ook géén battery voeding die zou kunnen zorgen dat er sms of call’s verstuurd worden). opnieuw is geen startuur en duur te zien… waar komen deze oproepen vandaan ??

kan dit sim kaartje gecopieerd zijn of gehackt ??? of zijn er hier kosten door derden afgetrokken… hoe kan dit dan geblokkeerd worden.

dit zal voor de px medewerkers worden denk ik...

@Franki_01 je zit precies met het zelfde probleem als deze P&G klanten hier

→ Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks | Proximus Forum

 

Reputatie 2
Badge

dacht ik ook, in ieder geval bedankt beiden voor jullie hulp. ik wacht nu voorlopig op een px medewerker

 

@George.be TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".

Reputatie 2
Badge

het nr was 9900 en had iets te maken met voetbal pronostieks ofzo

Is dit niet gewoon om de verbinding regelmatig te controleren of die in orde is.

Eigen nummer in lijst van op te roepen controle nummers?

Reputatie 2
Badge

Dit nummer is al meer dan drie jaar in dienst zonder problemen, dient enkel voor het versturen van een SMS bij alarm. Het is pas sinds enkele weken dat ik ontdek heb dat het krediet op 0,8 stond, na herladen was dit na een twee dagen opnieuw op 0,8. Zou het kunnen dat dit nummer gehackt is?

Reputatie 2
Badge

ik vind het ook vreemd dat in de oproepgeschiedenis (zie printscreen in eerste bericht) geen startuur en tijdsduur staat ingevuld of is dit normaal bij een pay & go, anders zou ik kunnen zien of de oproepen van het simkaartje zelf komen want meestal staat het alarm buiten dienst , het is enkel ‘s nachts en tijdens afwezigheid dat dit aanligt. hartelijk dank

Reputatie 7
Badge +4

In principe zou u in de historiek inderdaad startdatum/tijdstip en duur van het gesprek moeten zien

Proximus medewerkers zullen mogelijks vanaf maandag eventueel meer duidelijkheid kunnen verschaffen

Ik vermoed niet dat uw nummer gehackt is, maar dat om één of andere reden de voice mail van uw Pay&Go in het verleden niet actief stond maar recentelijk geactiveerd geweest is (cfr Fr- forum waar reeds meermaals gesteld werd dat de voice mail van Pay &Go automatisch aan staat en door de klantendienst niet meer mag gedeactiveerd worden en dat indien een medewerker dit toch zou doen deze vroeg of laat toch automatisch terug zou komen aan te staan)

Uiteraard kan ik mij vergissen, hopelijk kan Proximus duidelijkheid verschaffen m.b.t. starttijdstip en type verkeer

Over welk alarmsysteem praten we hier? 

 

Reputatie 7
Badge +3

@George.be Ik heb dossier 52087310 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het nakijken/onderzoeken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Inderdaad ik heb hier ook al gelezen dat P&G gelijk staat voor voicemail altijd aan en daarom dat er hier ook zoveel gepost wordt door P&G gebruikers dat het hen niet lukt om hun P&G voicemail uit te zetten, de vraag blijft natuurlijk wel waarom je dit nu ineens voor hebt en vroeger niet? Enfin we wachten best tot maandag op een reactie van iemand van Proximus zelf.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Franki_01  Ik heb hiervoor dossier 51604630 aangemaakt, de beheerder van dit dossier neemt contact met u op. Groetjes 

Reputatie 2
Badge

Beste,

 

ik zie dat er op 22/11 opnieuw 10€ werd opgeladen… die zijn op 1€ na opnieuw verdwenen van de pay & go zonder dat dit kaartje gebruikt wordt (ligt momenteel gewoon in de kast tot dit probleem is opgelost !). de diensten voor derden zijn dus nog altijd actief ...

Reputatie 2
Badge

alvast bedankt. Heb zopas eens het pay & go herladen met 5€, de volledige installatie ligt af en kan dus zelf geen telefoontjes o sms sturen. Zal nu eens zien of die 5€ blijft staan ;-).

Reputatie 7
Badge +4

&

Kijk ook eens na of in uw MyProximus account voor dit Pay&Go nr de zgn. “diensten door derden” af staan

Dit is de enige andere reden vermoed ik die ook een eventueel verlies van belkrediet zou kunnen verklaren

= een door (bedrijf) X onterecht zonder uw (expliciet) akkoord geactiveerd abonnement op dergelijke diensten

 

Hopelijk kunnen Proximus medewerkers uw vanaf maandag duidelijkheid verschaffen

 

@Franki_01 dat is ook al een goede test. 

Maar je alarmsysteem doet die af en toe testen om de verbinding te testen? en weet je ook op welke manier juist dit gebeurt. Want die bedragen lijken mij te klein voor diensten door derden.

Reputatie 7
Badge +4

Ik vrees dat dit gewoon zal blijven doorgaan totdat de afzender geïdentificeerd is en het betrokken op één of andere manier onwetend onderschreven abonnement stopgezet wordt

Ik weet niet of het plaatsen van het betrokken Pay&Go SIM-kaartje in een GSM/smartphone u nog zou toelaten te afzender zelf te identificeren en een formele klacht in te dienen om al uw ondertussen verloren beltegoed te recupereren

Het is mijns inziens evenwel hoog tijd dat de dossierbeheerder met een oplossing van zich laat horen, indien nodig beroep doen op de ombudsdienst telecom (maar dan bent u ook voor een paar weken tussen hem en Proximus en tussen hem en uzelf vertrokken)

 

@M_016 ik heb eens voor mijn P&G+ gekeken op myproxius en vind daar nergens iets van terug over diensten door derden, dus ik vermoed dat Proximus dit alleen kan controleren?

Reputatie 2
Badge

Ik vind die diensten voor derden ook niet terug. Wel zie ik dat de voice mail uit staat.

Dit alarm systeem doet geen testen. Het is enkel een SMS module die via een contact gestuurd wordt om een SMS te genereren. Het typ is Mobeye CM2000. Doet dus zeker geen gesprekken enkel het sturen van een SMS maar dit verschijnt niet in de oproepgeschiedenis (er waren er ook geen). Kan wel eens een SMS generen om te zien of die dan in de geschiedenis terecht komt.

Reputatie 2
Badge

ik denk dat ik een nieuw pay&go kaartje zal aanschaffen en daarop onmiddellijk de ‘diensten voor derden’ laten blokkeren als dit mogelijk is.

Reputatie 7
Badge +4

inderdaad bv. ter plaatse in een shop en aldaar laten activeren - met beperking voor alle diensten door derden  - vooraleer u buiten stapt 

dit is zoals reeds aangestipt een wettelijke verplichting (voor “premium” sms- en telefoonnummerreeksen)

Reageer