Skip to main content
Antwoord

Pay&Go, geen telefonie netwerk in sommige regios?

• June 27, 2025
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Besten,

Ik bel maar heel weinig maar af en toe zag ik sporadisch een vreemd ikoontje in de rechter bovenhoek van mijn telefoon. (cirkeltje met dwarsstreep erdoor)

Nu ben ik er achter dat dit betekent “geen telefonie netwerk”! 

Ergo, in de regio “Schilde” bij mijn familie kan ik dus compleet niet bellen, net zomin als in de regio bezuiden “Halle (Brab.)”.

Dit reduceert het NUT van een (smart)phone tot de absolute NUL!

Iemand een suggestie? TIA

Beste antwoord door Martin

&

TBI: doelstelling was = Proximus gaat zijn 3G-netwerk tegen eind 2024 afschakelen | Proximus Groep

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Martin
  • June 27, 2025

Heb het nog nooit zelf geprobeerd maar als je ergens bent en er in de buurt free wifi is, vraag ik mij af of je dan zou kunnen bellen via VoWifi, normaal denk ik van wel.
Het probleem is natuurlijk ook dat je niet overal waar je komt free wifi kunt ontvangen, is trouwens ook maar een noodoplossing!

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 19, 2025

Ik heb heel mijn telefoon doorgespit! Hij stond ingesteld op 3G. Is dat de reden? Nu heb ik ‘m op “2G/3G/4G auto” gezet. Het occasionele “verbodsteken” is nu weg. (Had het nu ook bij mij thuis!) en er staat nu een mini ikoontke “Vo]]LTE” bovenaan rechts in de rij … Is er iets veranderd in de P&G connecties naar het mobiele net? 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • July 19, 2025

Hij stond ingesteld op 3G. Is dat de reden? Nu heb ik ‘m op “2G/3G/4G auto” gezet

Inderdaad 3G wordt/is uitgeschakeld bij alle mobiele operatoren (maar is op mijn locatie voorlopig nog actief voor Proximus en Orange)

= Best auto zetten/ actief laten

Martin
  • Antwoord
  • July 19, 2025

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Practitioner
  • July 20, 2025

Dank jullie wel! Ik heb de laatste tijd eea niet meer gevolgd omdat op de hoogte blijven bijna een full time bezigheid geworden is! Probleem opgelost!