Vraag

Pay&Go Belkrediet verdwijnt op magische wijze ... (opnieuw)

  • 25 February 2023
  • 12 reacties
  • 458 Bekeken

Tot mijn niet geringe verbazing zie ik mijn belkrediet op mijn P&G gewoon wegsmelten terwijl ik enkel maar WiFi gebruik.

Op 6/2 krijg ik een sms dat er nog maar 4,88 € op mijn krediet staat terwijl dat zeker nog €20 zou moeten zijn.

OK, op 8/2 zet ik er €15 bij en kijk niet verder.

OP 9/2 krijg ik een sms dat ik voor februari reeds €10 euro verbruikt heb aan data en dat mijn krediet opnieuw maar €17,34 is? Ik val van mijn stoel! Welk dataverbruik? Ik heb helemaal geen dataverbruik behalve telefoon en die heb ik niet gebruikt!

Er staat tevens bij dat surfen 0,85€/MB kost en ik val helemaal van mijn stoel. 

Vandaag kijk ik toevallig eens naar mijn krediet. HALLLOOO! Nog €10 die overblijft! Bijna 8 euro in damp opgegaan! 

Vandaag dus terug herladen met €15 dus nu staat er €25 …

Iemand die weet waar mijn geld naartoe gaat?

Ik heb een Galaxy S8 en alle verbindngen naar mobile staan uit. Behalve een die ik niet kan uit zetten namelijk “Netwerkmodus” die ik nu op “Alleen 3G” heb gezet, die stond op “2G/3G (automatisch verbinden)” maar dat zou normaal toch niet mogen werken als mobiele netwerken op “uit” staat of mis ik hier iets?

Ik heb die P&G kaart al méér dan 15 jaar en nu sinds februari krijg ik deze miserie waar mijn geld gewoon verdampt! VERBLUFFEND!

(gelijkaardige draad hier, zonder tastbare oplossing … )

 


12 reacties

Kan je misschien iets afleiden als je het dataverbruik per app eens bekijkt op je android smartphone?
Al zou dit wel geen mobiel dataverbruik mogen zijn als mobiel data op je smartphone ieder keer afzet!

Al mijn dataverkeer staat al jaren op “alleen wifi” … mijn mobiel dataverkeer staat PERMANENT af aangezien ik geen krediet daarvoor heb tenzij dat ergens stiekum geactiveerd wordt als wifi niet beschikbaar is? Maar wat voor zin zou dat hebben? Mijn telefoon is enkel voor gebruik in noodgevallen en voor whatsapp. Ik gebruik voor “internet toegang”, in de breedste zin, een tablet zonder sim kaart (dus enkel wifi) Die telefoon in vliegtuigstand zetten is dus mogelijk de enige oplossing als ik mij van wifi naar wifi AP begeeft. Godbetert!

PS er is nog steeds geen mogelijkheid zeker om na te gaan aan welke diensten (in detail) een P&G krediet is opgegaan/opgedaan? 

louter ter bijkomende info: ik heb op mijn android samsung galaxy smartphone eens gekeken naar instellingen/gebruik mobiele gegevens voor whatsapp en ik zie over maand toch een verbruik van 341KB en nochtans staat mijn “mobiele gegevens” ook altijd uit, dus blijkbaar toch op één of andere manier verbruik, als ik dan een maand er voor kijk dan is alles 0B ( 0B voorgrond + 0B achtergrond).

Reputatie 7
Badge +4

Indien “mobiele gegevens” uit staan, vrees ik u het antwoord schuldig te moeten blijven

Via uw accounts my proximus kunt (of zou) u normalerwijze het verbruik moeten kunnen terugvinden voor de laatste 30 dagen (minuten, sms, datasessies) maar het verbruik van de individuele apps kunt u enkel via/op de smartphone zelf terugvinden

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Regulus dossier 52182513 werd opgemaakt voor nazicht door de juiste dienst. De dossierbeheerder zal je verder contacteren. Groetjes, Heidi

Dank u wel om dit nog op te volgen.

Sorry voor mijn laattijdige reactie maar ik lag in het ziekenhuis voor een heelkundige ingreep … vandaar … mvg

PS … via myproximus zie ik totaal niets van wat er met mijn P&G kaart gebeurt. Ik krijg enkel maar de boodschap dat er iets “fout” gelopen is en geen info beschikbaar … 

Dag @Regulus. Werd voor dit probleem een oplossing gevonden? Ik ervaar exact hetzelfde probeem.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @pael kun je het nummer in kwestie toevoegen aan het klantprofiel hier? Wij laten dit dan verder nakijken. Groetjes, Heidi

Beste,

 

Het nummer is 0473xxxxxx. Ik heb hiervoor gisteren ook met de lantendienst contact opgenomen.

 

 

@pael 
Best nooit privégegevens posten op een openbaar forum waar iedereen alles kan lezen, maar wel in je → ForumProfiel, In het vak "Ticket (Privé)" kun deze informatie zetten.Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op.

NB: binnen het uur kun je nog je bericht editeren door onderaan je bericht op de drie horizontale puntjes te klikken en “Bewerk” te kiezen, anders kan het enkel door een proximus medewerker (moderator) gebeuren.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @pael dossier 53086549 werd opgemaakt, de bevoegde dienst zal je contacteren. Groetjes, Heidi

 

Reageer