Ik heb vorige week een vriend geholpen bij het installeren van een nieuwe telefoon. Hij heeft een Proximus Pay&GO SIM kaart.
Zijn nieuw toestel is een Samsung Galaxy A17 LTE.
Ik heb dus, voor ik zijn telefoon heb opgestart, de SIM kaart ingebracht. Dan opgestart en alle instructies op het scherm gevolgd.
Van zodrar de telefoon het vroeg ook verbinding gemaakt met zijn WiFi.
Ook verbinding gemaakt met zijn oude telefoon (Siemens Gigaset), en alles overgezet.
Daarna de Apps ingesteld (oa WhatsApp) en zijn mobiele data uitgezet.
Groot was mijn verbazing dat mijn vriend mij liet weten (via Whatsapp) dat zijn volledig belkrediet (ca 35€) verdwenen was.
Blijkbaar is dit gebeurd tijdens het opstaren/instellen/software updates van zijn Galaxy. Ik had dus beter de GSM volledig klaargemaakt, en pas als laatste de SIM kaart erin gestoken ??
Nu mijn vragen
- Heb ik iets verkeerd gedaan door eerst de SIM kaart in de nieuwe telefoon te steken? Natuurlijk, als je genoeg data hebt speelt het niet zo’n rol, maar bij een Pay&GO met heel dure mobiele data wel
-
@Elke H Zou er vanwege Proximus een mogelijkheid bestaan voor een compensatie?
Ik besef wel dat Pay&GO niet meer van deze tijd is, maar de persoon in kwestie is 82 jaar en geen mobiele data gebruiker (zet zijn mobiele data gewoon aan wanneer nodig, voorbeeld aan de bushalte van de Lijn).
Hij had toevallig een redelijk hoog belkredit staan (waarmee hij nu jaren zou wegkunnen) voor een geplande buitenlandse reis (die niet is doorgegaan).