Skip to main content

Hallo,

Vorige week heb ik geprobeerd om een mobile flex S voor de zoon toe te voegen aan mijn pack. Dit lukte niet via de site omdat zijn SIM kaart nummer van z’n prepaid kaart van JIM niet aanvaard wordt door het bestelsysteem.  Ik krijg iedere keer de melding dat het SIM kaart nummer niet correct is.  Ik heb minstens 30 keer gecontroleerd en geprobeerd en het is wel degelijk juist.

Bon contactname met de klantendienst dan maar om het abonnement aan te gaan met nummeroverdracht.  Bij de eerste contactname werd het abonnement afgesloten.  Daar kreeg ik de melding dat het nummer inderdaad niet aanvaard wordt maar dat de overdracht geen probleem is. Documenten ondertekend en dat was klaar, dacht ik.  

Zondag kreeg ik een mail vanuit het systeem dat er een probleem is met de overdracht. De melding luidt:  Er zit een foutje in de gegevens van de vorige operator, namelijk je sim kaart nummer.  In de mail zit er een link om zelf de bestelling af te ronden

ik klik uiteraard om af te ronden en stoot terug op hetzelfde.  Ik moet het sim kaart nummer ingeven maar het wordt niet geaccepteerd.  Het is nochtans het juiste nummer.  Ondertussen terug contact genomen maar ik heb het gevoel dat men niet echt weet hoe ze ermee moeten omgaan.  Vandaar de post.  Is er iemand die al een overdracht heeft gedaan van een JIM Mobile met een SIM kaart nummer bestaande uit 19 karakters?

@Jlo1978 

Tip: Noteer in ieder geval reeds in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, zodat de PX moderatoren u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden/kunnen helpen.
In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets dat belangrijk zou kunnen zijn i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". 
Meld het hier zodra dit gebeurd is.

Bij deze de  informatie in het Forumprofiel aangevuld

Een SIMkaartnr bestaat uit 13 cijfers, de ICCID daarentegen uit 19 of 20 cijfers

Concreet kan u wel via de ICCID het SIMkaartnr bepalen

U dient de eerste 6 cijfers** te verwijderen en enkel de volgende 13 cijfers als SIMnr aan te duiden

**: 8932xy (89= telecom; 32 = België; xy= uitgever/operator identiteit)

Een SIMkaartnr bestaat uit 13 cijfers, de ICCID daarentegen uit 19 of 20 cijfers

Concreet kan u wel via de ICCID het SIMkaartnr bepalen

U dient de eerste 6 cijfers** te verwijderen en enkel de volgende 13 cijfers als SIMnr aan te duiden

**: 8932xy (89= telecom; 32 = België; xy= uitgever/operator identiteit)

@M_016 ik heb je een privebericht gestuurd met het huidige nummer.  Misschien zie jij het bos door de bomen 🙂.  Dank je wel!

Ter bijkomende info: je kunt blijkbaar niet altijd het simkaartnummer afleiden uit het ICCID nummer (Integrated Circuit Card Identifier)

Proximus-logo                       

SIM-kaart in uitdrukbare vorm       
   (Mini / Micro / Nano)               

ICCID: 89320610xxxxxxxxxx           
   SIM-kaartnummer: 2100xxxxxxxxx      
   Barcode: ██████████████             

@Martin ter info

Issuer Identifier Number

E.118 : The international telecommunication charge card

06 komt niet voor in de ITU-T lijst van “issuers” (operatoren)

89320610xxxxxxxxxx  

ITU Document

@Jlo1978 

Indien nodig - en het verwijderen van de 1e 6 cijfers 8932xy en het gebruik van de volgende 13 cijfers (cfr mijn privé antwoord op uw vraag) geen oplossing biedt moet een ietwat technisch onderlegde Proximus moderator u mijns inziens een oplossing kunnen bieden: 

JIM mobile is een onderdeel van Proximus en dient zoals andere operatoren ICCID/SIMnrs te gebruiken conform de aanbevelingen van het ITU-T

Uiteraard dient JIM mobile u ook het correct SIMnr (13 cijfers) te bezorgen, indien nodig kunt u altijd beroep doen op de ombudsman telecom voor oplossing indien u bij JIM niet zou geholpen worden

Een klacht indienen tegen een telecommunicatieoperator

Edit:

Om je JIM Mobile gsm-nummer terug te vinden, kun je naar de JIM Mobile-klantenzone gaan. Daar vind je je telefoonnummer, simkaartnummer en pukcode. Je kunt ook de JIM Mobile-app gebruiken om je gegevens te bekijken. Als je je simkaart nog niet hebt geactiveerd, is je nummer vermeld op de brief die je bij je simkaart hebt ontvangen. 

Dank je wel voor de reacties alvast.  Op de klantenzone van Jim geven ze het simkaart nummer jammer genoeg niet weer.  Enkel het telefoonnummer, pin en puk code.  Ik ga nu eerst de klantendienst contacteren van JIM om te zien of zij daar ergens zicht op iets hebben.  

@M_016 ik heb het net even geprobeerd maar jammer genoeg, no go.  Ik vermoed dat ik idd een technisch onderlegde moderator ga nodig hebben die me kan helpen bij de overzet van ICCID 8932300003130278846

@Jlo1978 Ik heb dossier 56876394 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Zij gaan het verder onderzoeken en nadien zelf terug contact met u opnemen.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel.

@Joel M Dank je wel, ik wacht even af

Mvg

Jeroen

@Martin 

06 = Lyca Mobile

@Jlo1978 

30 = Mobile Vikings

LIST OF ISSUER IDENTIFIER NUMBERS FOR THE INTERNATIONAL TELECOMMUNICATION CHARGE CARD (IN ACCORDANCE WITH RECOMMENDATION ITU-T E.118 (05/2006)) - Bulletin 1195 - Google Spreadsheets

update 20/12/2024

Waarom het niet lukt vanuit bovenvermelde ICCID’s het betrokken SIMnr af te leiden is mij (voorlopig) een raadsel,

@Joel M  zou u het ticketnummer nog eens willen bekijken.  Ik kreeg net terug een automatisch bericht terug dat er info tekort is 

ik probeer met het lange nummer of het verkorte nummer maar het lukt nog niet.  Of staat dit bericht los van het ticketnummer dat u doorstuurde

@Jlo1978  Dag Ik heb de info doorgegeven aan de dossierbeheerder.

@Luc.M  Dank je wel

@Luc.M Zou u nog even willen nagaan wat de status hiervan is? Vorige week telefoontje gekregen van een CSO die me zei dat het kwam omdat men het volledige nummer van de over te dragen SIM niet had ingegeven.  Ik heb het juiste SIM nummer doorgegeven. Binnen de 24u ging dit dan in orde komen. We zijn ondertussen 2 werkdagen en een weekend verder en heb nog altijd geen signaal op de SIM kaart van Proximus.  Dank je wel!

@Jlo1978  Ze nemen vandaag contact met je op. 

@Luc.M 

ik werd gecontacteerd om te zeggen dat ze er nog mee bezig zijn. Ondertussen is de Sim van Jim niet meer actief maar deze van Proximus ook nog niet. The saga continues.

Reageer