Skip to main content

oude nummer heractiveren

• August 2, 2025
  • 8 reacties
  • 172 Bekeken

Beste

Ik zou graag willen weten of ik deze nummer 0484591878 kan heractiveren.Het is gekoppeld aan sommige accounts van mij en ik wil die nummer terug .

Mvg 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 2, 2025

Indien u dit 0484 nr ooit naar Proximus overgedragen hebt, is het conform de bestaande wetgeving na de schrapping ervan teruggegeven aan Base/Telenet

• Auteur
  • Apprentice
  • August 2, 2025

Beste 

Ik had net gebeld mijn base en ze zeiden dat mijn nummer niet in hun systeem zit.Ik snap dit niet zo goed waar is mijn oude nummer dan naar toe .

Mvg 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • August 2, 2025

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

De centrale (nummer)database is normalerwijze “100% up to date” en het betrokken 0484-nr zou dus effectief (terug) bij Base/Telenet zitten

De reeks 04845 behoort cfr de gegevens op de website van het BIPT aan de Telenet Groep

Databank gereserveerde en toegewezen nummers | BIPT

In hoeverre u bij Base/Telenet al dan niet een nummer XYZ kunt kiezen/vragen/bekomen is mij evenwel onbekend 

Een operator X (Proximus) is conform de bestaande wetgeving verplicht een opgezegd/geschrapt nummer terug te geven aan de oorspronkelijke operator Y (Base/Telenet) en een dergelijk nummer blijft normalerwijze in een niet toewijsbare reserve voor een periode van minstens 6 maand (ik vermoed dat een dergelijke overdracht van operator X naar operator Y pas gebeurt na deze zgn. “freeze period”)

• Auteur
  • Apprentice
  • August 3, 2025

Beste

Ik zal terug contact nemen met base of telenet want ik zie vanuit u computerscherm dat er geen update is van mijn oude gsm nummer sinds 2005 terwijl ik die nummer al gebruik sinds 2016-.....-2023.

Ik zal terug sturen wat ze zeiden .

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 3, 2025

Volgens astel.be is het prefix 0484 een nummer behorend tot base of telenet of carrefour. Maar je kunt in België wel van provider veranderen en hetzelfde nummer behouden.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 3, 2025

Beste 

Dat wil ik ook doen ik wil terug naar proximus met die oude nummer maar ze  moeten  eerst de nummer activeren als dat mag.

Mvg

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • August 4, 2025

@Bloem2004 

Hoelang heb je dit nummer niet meer in gebruik ? 

Een nummer wat al meer dan 6 maanden niet meer actief is zal worden herverdeeld naar een andere gebruiker. Heb je dit nummer pas recent laten vervallen of opgezegd dan kunnen ze binnen Proximus bekijken wat de mogelijkheden zijn. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 4, 2025

Gebruikt tot 2023 lees ik hierboven, dus ongeveer twee jaar. 

Wat is er misschien te doen? 

- eens bellen naar dat nummer, en als er iemand antwoordt dan .…

- als het nummer niet in gebruik is vragen aan Base om een abonnement af te sluiten voor dat nummer. Sturen ze u wandelen dan ..…

- kunnen uw accounts leven met een basenummer? Indien ja  dan is uw probleem opgelost als ...... Indien neen, dan kunt u het baseabonnement overzetten naar Proximus met behoud van nummer.

- kunnen uw accounts niet opnieuw gemaakt worden met een ander nummer?

Ik zou zondag toch eens naar de mis gaan!