Vorige vrijdag kocht ik voor mijn zoon een nieuwe simkaart om in zijn gsm te plaatsen. We kochten deze bij Colruyt, met een belkrediet van 10 euro.
Zaterdag wouden we de simkaart registreren, via de sms-dienst 8804 hebben we IDENT + 2x het oproepnummer doorgestuurd, zoals aangegeven op de website van Proximus. Normaal zou je dan onmiddellijk moeten kunnen bellen, maar dit lukte niet. Zondagmorgen nog eens geprobeerd, zelfde nummer doorgestuurd naar 8804 en terug geen aansluiting. Dan gebeld naar de klantendienst van Proximus, daar dik tien minuten met medewerkster en haar collega aan de lijn gehangen, maar zij konden mij niet helpen om de kaart te registreren. Toen ik vroeg waarom niet, wou ze de vraag precies een beetje ontwijken.. Tot ik haar vroeg of het te maken had met het feit dat het oproepnummer dat op zijn NIEUWE simkaart staat, reeds in gebruik was want ja, we hadden eens proberen bellen naar dat nummer ‘s morgens, en er nam toen effectief iemand op !!!
Dus blijkbaar bestaat de mogelijkheid dat je een nieuwe SIM-kaart koopt met een oproepnummer eraan gekoppeld, en dat het oproepnummer dus reeds in gebruik is? Iets wat ik heel bizar vind eerlijk gezegd..
Kan iemand mij laten weten wat ik nu moet doen met deze SIM-kaart om ze alsnog te registreren en activeren zodat mijn zoon kan gebruik maken van zijn gsm? Ik vermoed dat er dan ook een ander oproepnummer zal toegekend worden?
Alvast dank voor een antwoord.