Skip to main content

Ik kreeg een mail met dit bericht…..

Is die correct en afkomstig van Proximus?

mijn nummer is 047…..

….

Beste klant,

Om te voorkomen dat uw My Proximus-webmail account tijdelijk wordt geblokkeerd, is het noodzakelijk dat u uw accountgegevens verifieert. Dit helpt ons om de veiligheid van uw account te waarborgen en te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen.

Actie vereist:
Klik op de onderstaande link om uw account te bevestigen en te verifiëren:

"Verifieer uw account hier]

Het is belangrijk dat u deze stap zo snel mogelijk voltooit om onderbrekingen in uw e-mailservice te voorkomen.

Met vriendelijke groeten,
Het Proximus Team

vraag over eventuele spam

Alle rechten voorbehouden, © Proximus 2025 |  Uitschrijven |  Wettelijke vermeldingen |  Privacy

Ik dacht dat ook gekregen te hebben. Was dat van Proximus of van de bank, ik twjjfel nu. Mijn software houdt in principe spam tegen. Wie was de afzender?

Misschien vragen aan een moderator om uw GSM te verwijderen, dat is niet gezond.

Het is erg twijfelachtig dat Proximus dergelijk bericht de wereld instuurt en dan nog via mail.
Mijn advies is doorzenden naar verdacht@safeonweb

zie ook 

Nog een tip: beweeg de muis over de link “verifieer uw account hier”. Linksonder ziet u dan het werkelijke adres waar u  wordt naar toe gezonden als u er op zou klikken (niet zomaar doen!).
Bij mij komt er te staan “tiropracticogt.com” als ik over die  link in uw post  beweeg

Ik heb eens gekeken naar wie de link verwijst in uw proximus bericht : toch onbetrouwbaar hoor. Sinafapac komt er bij mij. Lijkt mij vooral Chinees. Dus best doen wat Multie voorstelt. 

@BV GERALDKINDERMANS  Het spijt me maar deze mail kan ik niet terugvinden in de systemen, best voorzichtig zijn hiermee. Het afzendersadres controleren?

Het is ook zo dat die webadressen zoals tiropracticogt.com niet bestaan (wordt aangegeven als niet bestaand)

net zoals deze bv littleyoyodaycare.com ook niet.

@BV GERALDKINDERMANS Dit is spam.

Altijd goed letten op :

• mailadres van de afzender
  • nooit op links in de mail klikken, maar zelf inloggen in webmail, My Proximus, MyMinFin, eGov,… om daar te zien of ze vragen om actie te ondernemen.
  • evt met je muis op de link gaan staan. Als deze naar een url verwijst die niets met de firma te maken heeft is dit nog een extra indicatie dat het niet klopt. 

Ik heb je gsm-nr verwijderd uit je post hierboven.