Mobil internet in de camper

  • 20 May 2023
  • 3 reacties
  • 299 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb vorig jaar mijn LMC camper verkocht die uitgerust was met een schotelantenne en een abonnement van TV Vlaanderen. Dit werkte perfect in binnen en buitenland. Ik ben nu ongeduldige aan het wachten op mijn nieuwe bus camper en ik had ondertussen al wat gelezen en gezien over TV kijken in de camper zonder schotel. Het grote pluspunt is het gewicht dat je hierdoor uitspaart een ander voordeel is dat je overal kan staan zonder hinder te ondervinden van bomen of andere obstakels die de ontvangst van je schotel kunnen storen. 

Ik beschik momenteel over onbeperkt  4G Mobil internet, overweeg wel over te stappen op 5G in de nabije toekomst. Dus wanneer ik in België ben kan ik in principe via men smartphone en de Pickx app, tv kijken in de camper. Het probleem begint eens je de landgrens overschrijd. Ik zou dan over 5 GB beschikken eens dit op is kan ik verder maar aan een vertraagde snelheid. Of is dit ondertussen al veranderd ? Je moet weten als je bv. twee weken onderweg bent in Duitsland of Frankrijk en je kijkt elke avond enkele uren tv dan kom je met die 5 GB niet ver, vooral als je dan ook nog eens je mails wil bekijken of surfen op het internet. Aan vertraagde snelheid betekend ook dat als je een film aan het bekijken bent je beeld om de haverklap stil staat en aan het laden is. En daar heb ik geen zin in uiteraard.

Bij Campervrienden op de sociale media platform Facebook las ik dat Telenet en ik meende mij te herinneren dat zij rond de 200 GB zitten en dat dit wel zo goed als voldoende was. Er zijn ook nog enkele andere oplossingen via het buitenland maar dat is niet zo mijn ding.

Mijn vraag is nu wat zijn de mogelijkheden bij Proximus en wat stellen jullie voor.


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug aanwezig op dit publieke forum

 

Het is mij niet direct duidelijk welk abo u heeft maar in principe kunt u met een Mobile Unlimited abo (al dan niet in Flex) voor uw GSMnr in de EU tot 62 GB/maand gebruiken (daarboven betaalt u per extra MB)

Gsm-abonnementen zonder verplichtingen | Proximus

 

Bij een Telenet One abo (vergelijkbaar met Flex) kunt u per mobile nr in EU tot 40 GB/maand gebruiken (ook daar betaalt u per extra MB)

De data van meerdere mobiele nummers in Telenet One vormen evenwel één globale pot, wat (nog) niet het geval is bij Proximus 

→ =

bij Proximus dient u voor +/- 200 MB data in EU tijdig tussen 3 à 4 nummers over te schakelen daar waar u bij Telenet in principe 1 nummer kan blijven gebruiken maar wel over 5 nummers in het One abo dient te beschikken

 

De vraag stelt zich evenwel of u

overal voldoende 4/5G dekking zult hebben

niet beter (goedkoper) gebruik kunt maken van plaatselijke  data SIMs (en van de website www.proximus.be/pickx)

Reputatie 7
Badge +3

@Eric_0206 

je schrijft: “Ik beschik momenteel over onbeperkt  4G Mobil internet”

over welk gms nr gaat het? graag invullen in je forum profiel

Als het gaat over het nummer dat nu ingevuld is: mob flex M = 75GB  (boven het data bundle blijft surfen met beperkte snelheid gratis in België en de EU*)

 

nfo over Mobile Flex Unlimited (resp Unlimited Premium):

  • In België 300 GB, waardoor de klant onbeperkt aan maximale snelheid kan surfen daarna gratis aan berperkte snelheid (max 512 Kps)
  • In de EU/zone A & B (als DRP actief is), beschikt hij over 62 GB. Daarna betaalt hij een toeslag van € 0,0021/MB

groeten

Tina

 

Reputatie 1

Dag Tina

Het ging wel degelijk over het nummer vermeld in mijn profiel. Ik wacht nog even af. Daar ik nog altijd niet weet wanneer de nieuwe bus camper juist gaat geleverd worden. Die 62 GB voor Europa lijkt wat weinig als je elke dag enkele uren tv kijkt daarnaast ook nog je mails wilt bekijken of iets wilt opzoeken op het internet. 

Ben ondertussen wel nog andere oplossingen aan het zoeken met bv. een schotelantenne van Starlink kan je zowel thuis als op vakantie onbeperkt van internet genieten. De maanden dat je er geen gebruikt van maakt moet er zelfs niet betaald worden. En der zijn nog enkele andere mogelijkheden.

Toch alvast bedankt voor de info !

Reageer