Vraag

mcafee niet installeren

  • 28 December 2022
  • 17 reacties
  • 306 Bekeken

Reputatie 1

Op de nieuwe samsung s22+ heb ik Norton 360 geïnstalleerd. Nu zie ik dat de apparaatbeveiliging is uitgeschakeld. Als ik die wil inschakelen moet ik akkoord gaan met de Mcafee licentieovereenkomst. Hoe geraak ik daar vanaf ?

 


17 reacties

Probeer eens:

ga naar instellingen, dan apps.
Ik heb geen s22, wel een s21 FE (wel Android 13), dus het kan misschien toch iets verschillen.

Bij mij staat er “uw apps”  en rechts daarvan 3 streepjes, klik er op en schakel “systeem apps weergeven” in, druk “OK” (uiteraard) en zoek “apparaatbeveiliging”.
Ga naar “opslag” en leeg de cache en wis de gegevens.

Dit zou het moeten doen.

 


 

Reputatie 1

Bedankt voor de info .

Na de voorgestelde oplossing krijg ik nog steeds Mcafee voorgesteld. 

 

ter info na een vlugge google search  kan het verwijderen soms moeilijker worden dan op de klassieke manier Zo verwijder je McAfee van je Android | ID.nl mss eens verder zoeken met google of wachten tot iemand de oplossing gevonden heeft voor u.

Reputatie 7
Badge +3

@Christiaan 15352 

Deze Norton antivirus, heb je die via Proximus?

 

Geert

Reputatie 1

Neen, die heb ik vroeger zelf aangeschaft.

Christiaan 

Op mijn S21 FE is McAfee niet te verwijderen op de gebruikelijke manier, McAfee wordt beschouwd als systeem app.

Anderzijds wordt McAfee beschouwd als één van de betere antivirus apps op Android.

 

Eén vraag komt me op:
Ik vergelijk even met Windows. Windows Defender staat standaard ingeschakeld. Als je dan een andere virusscanner installeert en activeert (ik heb Bitdefender op mijn PC) wordt Defender uitgeschakeld.
Dus, wat als je Norton gewoon configureert?
Als ik je screenshot bekijk is McAfee niet ingeschakeld (waarschijnlijk niet geactiveerd, want je hebt toch hopelijk de data gewist). Als je McAfee gewoon niet inschakelt en Norton wel, is je vraag dan niet vanzelf beantwoord?



Let wel: je zou McAfee in principe wel kunnen verwijderen (op eigen risico !) :
https://www.xda-developers.com/how-to-remove-bloatware-samsung-galaxy-s22/


 

 

 

Reputatie 1

Ik heb contact opgenomen met Samsung en daar wist men me te vertellen dat die mcafee is ingebouwd in hun toestellen en dat ik dat niet kan verwijderen.

Ik zal eens naar Norton bellen.

 Christiaan 

Reputatie 1

Bij Norton kunnen ze me niet helpen.

Ik ga die apparaatbeveiliging uitschakelen en Norton zijn werk laten doen.

Is dan wel de vraag waarom zou ik Norton dan installeren?

Iedereen bedankt voor de hulp.

Christiaan.

@ Mutlie : dat zelf verwijderen ga ik maar niet doen

Bij Norton kunnen ze me niet helpen.

Ik ga die apparaatbeveiliging uitschakelen en Norton zijn werk laten doen.

Is dan wel de vraag waarom zou ik Norton dan installeren?

Iedereen bedankt voor de hulp.

Christiaan.

@ Mutlie : dat zelf verwijderen ga ik maar niet doen

 

Ik zou McAfee ook niet verwijderen. McAfee is niet slecht, maar wel opgedrongen, spijtig genoeg.

Och zolang als Norton en McAfee elkaar niet in de weg zitten en McAfee niet actief is en niet meer nadeel heeft dan wat (systeem)geheugen innemen is er normaal niks aan de hand.
 

Reputatie 7
Badge +4

Is dit eventueel een McAfee (proef)abo met beperkte geldigheidsduur?

Cfr Mutlie is McAfee conform uw screenshot hierboven blijkbaar niet actief

U kunt het mijns inziens gewoon laten staan (en niet gebruiken) en uw Norton abo activeren/gebruiken

In principe kunt u (actieve) apps desgewenst stoppen of verwijderen (met uitzondering van systeemapps)

 

Cfr

Software ondersteuning Samsung | Samsung Nederland

Samsung levert standaard een virusscanner op alle Samsung smartphones en -tablets in het huidige portfolio. Deze virusscanner (powered by McAfee) kan de consument simpel activeren waarna deze continue bescherming tegen malware biedt.

@Christiaan 15352 ik weet nu natuurlijk niet waarom je Norton wilt installeren want McAfee moet er zeker niet voor onderdoen.

Is dit eventueel een McAfee (proef)abo met beperkte geldigheidsduur?

 

 

Volgens mij een Free versie, onbeperkt bruikbaar. Zie ook screenshot, waar tegen betaling uitbreiding wordt aangeboden (onderaan)

Reputatie 1

Waarom Norton? We hebben  dat op de desktop en een andere smartphone staan, password manger gebruiken we ook.

Christiaan 

Ok, ik heb inderdaad ook een Norton abo.

Ik vind het raar dat Norton niet kan helpen, ik heb nochtans hele goede ervaring met de support bij Norton, mss heb je pech gehad en ben niet op de goeie gevallen   ;-) 

Installeer Norton maar gewoon.
Als je een Launcher (Nova, Niagara, Apex, ...) installeert en inschakelt schakelt die ook de standaard launcher uit.

Ik heb ook die melding niet gekregen zoals van @Christiaan 15352 als Norton geïnstalleerd werd.

mss is dat dan meer op recentere galaxy toestellen het geval.

Reputatie 1

Waarom ben ik dit topic gestart?

Omdat ik toevallig op die apparaatbeveiliging terecht kwam die was uitgeschakeld en dat er een melding bijstond dat er nog nooit gescand was.

Als ik die wou inschakelen werd ik doorverwezen naar een website van mcafee met mogelijke abonnementen.

Ik zag nergens staan dat het inschakelen gratis was. Blijkbaar wel maar als dat er niet expliciet bij staat moet ik het niet hebben. 

Daarna heb ik gevonden en vernomen dat samsung samenwerkt met mcafee en dat je mcafee niet kunt verwijderen.

Dus laat ik die mcafee voor wat het is ook al is het misschien gratis.

Christiaan. 

 

 

Reageer