Skip to main content
Vraag

levering Iphone 17 pro max

• September 20, 2025
  • 181 reacties
  • 13012 Bekeken

Op 13 september een iPhone 17 Pro Max besteld. Volgens de bevestiging was het toestel op voorraad en zou het op /vanaf 19/09 geleverd worden.

Ik heb zelfs verlof genomen om het toestel te kunnen ontvangen.

En wat blijkt?  helemaal niets ontvangen.

Zelf moeten bellen voor uitleg, en dan kreeg ik te horen dat de toestellen misschien gisteren(zaterdag) zouden toekomen van de leverancier.

Status intussen nog steeds onveranderd…

geen info meer ontvangen…

niets 

Wat is het nut van een pre-order als de toestellen toch niet geleverd worden?

Zwaar ontgoocheld.

Maakt niet uit van wie de fout komt – dit hoort gewoon niet.

En als er problemen zijn kan er toch op zen minst gecommuniceerd worden , niet? 
Dus nog maar eens vragen langs deze weg. 
Hoe zit het met mijn bestelling??? 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

181 reacties

• Apprentice
  • September 20, 2025

Hier het zelfde. 

Op 12/09 vooruitbesteld. Gisteren meermaals contact opgenomen. De ééne medewerker zei dat het verzonden is met Bpost en onderweg is en dat ik geduld moet hebben. De andere zei dat het nog niet verstuurd is. Ook verlof genomen want voor zo een dure aankoop wil je natuurlijk thuis zijn. 

Geen goede communicatie, geen transparantie. Zeer slecht. 1 keer geen 2 keer meer.

Forum|alt.badge.img+1
  • Motivator
  • September 20, 2025

Op 13 september een iPhone 17 Pro Max besteld. Volgens de bevestiging was het toestel op voorraad en zou het op /vanaf 19/09 geleverd worden.

Ik heb zelfs verlof genomen om het toestel te kunnen ontvangen.

En wat blijkt?  helemaal niets ontvangen.

Zelf moeten bellen voor uitleg, en dan kreeg ik te horen dat de toestellen misschien gisteren(zaterdag) zouden toekomen van de leverancier.

Status intussen nog steeds onveranderd…

geen info meer ontvangen…

niets 

Wat is het nut van een pre-order als de toestellen toch niet geleverd worden?

Zwaar ontgoocheld.

Maakt niet uit van wie de fout komt – dit hoort gewoon niet.

En als er problemen zijn kan er toch op zen minst gecommuniceerd worden , niet? 
Dus nog maar eens vragen langs deze weg. 
Hoe zit het met mijn bestelling??? 

Dat ligt aan proximus; ik heb dit hier gepost in mijne topic; ze hebben bv ik zeg maar stoms ze 10000 iPhones van van alles en nog wat en dan laten ze 15000 mensen pre-orderen. Inplaats van gewoon te zeggen we hebben 10000 totaal zoveel van dit en dat en wie 1ste is heeft die den 19de, punt. 
Bij coolblue werkt dat zo, op is op en dan kan je nimmer bestellen. 

Maar prijst jullie gelukkig; heel veel mensen zitten dik in de shit en ik ook; ik heb zowel orange als proximus en beide mijn sims zijn naar de vaantjes, ben helemaal niet meer bereikbaar, wou naar dat esim gedoe gaan en het heeft alles omzeep gemaakt, dus als ik nu van huis weg ga ben ik helemaal niet meer bereikbaar, ik moet al ergens op wifi kunnen en dat is er natuurlijk veelal niet, manman. 

Het zou leuk zijn mocht eens een medewerker hier info geven want er zijn heel veel mensen die het steken hebben. Frustererend en tis net weekend ook en morgen winkels gesloten.
Er is 1 naar orange shop geweest en ook daar konden ze niet eens helpen. Daar sta je dan te staan. Wat een rampdag.

• Apprentice
  • September 22, 2025

Ik heb op 15 september iPhone 17 pro max oranje besteld en die zou geleverd worden op 19 september de pre order was correct maar tot vandaag niks ontvangen. Ik had vrijdag gebeld blijkbaar zou die zaterdag geleverd worden maar helaas niks en ik heb ook geen track en trace nummer ontvangen van Bpost. Zaterdag terug gebeld naar Proximus ik had te horen dat het maandag geleverd wordt maar ik geloof het niet hoe gaan ze iets leveren waar van je hebt geen track en tracé ontvangen. Ze geven ook geen duidelijke informatie maar ze sturen mij wel berichten dat mijn abonnement is veranderd maar zonder telefoon  ondertussen mijn geld is weg 

• Auteur
  • Rising star
  • September 22, 2025

Ook al verschillende keren moeten bellen , en intussen status onveranderd, ik krijg zelfs geen deftig antwoord als ik bel. 

Intussen nog steeds geen track en trace . 

Als er problemen zijn kunnen ze toch op zen minst de mensen die een pro-order geplaatst hebben op de hoogte houden en informeren. 
Blijkt precies te veel gevraagd. 
😟

• Apprentice
  • September 22, 2025

Ongelooflijk pre order geplaatst 13 september , mail ontvangen waar staat voorraad gegarandeerd indien betaling binnne 14dagen.

nadat je hebt betaald krijg je geen gehoor meer , meerdere maals proximus gebeld en iedereen zegt iets anders 1keertje is het dat de voorraad op is ander keer dat je na de weekend een mail gaat ontvangen…. En als je wat zegt ovet wat er in de contract staat van dat de voorraad gegarandeerd was veranderen ze onderwerp en gaan ze er niet op in. Dit is bedrog mensen betalen vooruit voor iets te krijgen op de datum!! 

• Apprentice
  • September 22, 2025

Op 13 september kocht ik de iPhone 17 Pro Max en kreeg ik een bevestigingsmail waarin stond dat hij vanaf 19 september verzonden zou worden.
Dat gebeurde niet!
Ik belde aan Proximus en de service was verschrikkelijk.
De medewerker lachte en zei dat ik moest wachten. Maar hoe kon ik wachten op iets waarvan bevestigd was dat het vanaf de 19e geleverd zou worden?
Waarom zou ik het pre-orderen?
Ik heb niet eens een e-mail ontvangen waarin de vertraging werd uitgelegd.

Het is frustrerend!

• Rising star
  • September 22, 2025

Schandalig is het gewoon.

En ergste van al is dat ze gewoonweg niks laten weten hoe of wat.

Geen enkel informatieve mail…

Laat tenminste iets weten ivm wanneer de leveringen zullen plaatsvinden etc.

Nu weet niemand iets. Gaan de leveringen eind september zijn ? eind oktober ? eind november ?

Zo kan je blijven wachten.. 

Waarom pre-orderen we dan eigenlijk als er toch geen toestel leverbaar is ????

• Apprentice
  • September 22, 2025

Ik vind het inderdaad dikke bullshit dat we pre-order doen en dat er niets geleverd wordt en van iedere werknemer een ander antwoord krijgen. Maar zodra we betalen horen we niets meer!!! Wij willen allemaal graag antwoord en een mooie tegemoetkoming. 

Gezien ik en veel mensen hiervoor verlof hebben genomen in afwachting van zo een dure aankoop. 

Waarom antwoord proximus hier dan niet op? 

Echt een te belachelijk verhaal voor woorden!!!! 

• Apprentice
  • September 22, 2025

Ik ben duidelijk niet de enige die teleurgesteld is en van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Ook hier op 13 september een Iphone 17 Pro max besteld. 

Het toestel zou vanaf 19/09 verzonden worden. Zaterdag 20 september 2025 gebeld, kreeg ik de uitleg dat men bezig was met de pre-orders aan het verwerken en dat ik vandaag (22/09/2025) een mail zou ontvangen. 

Om 15u06 op 22/09/2025 gebeld. Vriendelijke dame die me de uitleg gaf: we zijn door onze voorraad heen en hebben geen idee wanneer deze opnieuw aangeleverd worden.

Ook op de website staat intussen bij de Iphones 17: niet in voorraad. Ik ken mensen die hun toestel pre-order gezet hebben bij oa Coolblue, Lab9 die hun toestel al hebben. En een grote speler als Proximus lukt dit niet. #teleurgesteldeklant

• Apprentice
  • September 22, 2025

Update:

Daarnet werd ik opgebeld door een Proximus medewerker ivm de pre-order. Door het grote commerciële succes van de nieuwe Iphone zit Proximus zonder voorraad. Pas bij nieuwe leveringen zullen de pre-orders verwerkt worden. Wanneer dit is, weten ze niet. 

• Apprentice
  • September 22, 2025

Ik heb er al veeeeel spijt van dat ik ook net zoals jullie een I phone heb besteld die normaal morgen zou geleverd worden maar ze hebben er geen meer en ze weten ook niet wanneer ze er weer zullen hebben.wat een fantastische service voor een nieuwe klant.Het abonnement was in 2 minuten gefikst en actief maar vanaf dan word je voor de rest aan je lot overgelaten.waarom laten ze ook zoveel mensen pre orders plaatsen als ze maar een bepaald aantal telefoons hebben?als ik hem deze week niet heb cancel ik alles en koop ik hem gewoon in de winkel en ga ik terug naar Telenet want ik heb geen zin in al dat gedoe van wachten en flauwe beloftes als nieuwe klant.

• Apprentice
  • September 22, 2025

Op 13 september ik heb de iPhone 17 Pro Max besteld en krijg ik een bevestigingsmail waarin stond dat het vanaf 19 september verzonden zou worden.
Dat gebeurde niet!
Ik belde aan Proximus en de service was verschrikkelijk.
De medewerker lachte en zei dat ik moest wachten. Maar hoe kon ik wachten op iets waarvan bevestigd was dat het vanaf de 19e geleverd zou worden?
Waarom zou ik het pre-orderen?
Ik heb niet eens een e-mail ontvangen waarin de vertraging werd uitgelegd.

Het is frustrerend!

• Apprentice
  • September 22, 2025

Ik heb via testaankoop een klacht ingedient want dit is echt niet normaal. De medewerkers liegen telkens ook over de leveringsdatum en willen u gewoon aan de lijntje houden. Geef op zen minst een datum of compensatie aan u klanten! En schrijf dan niet in de contract “ 

Voorraad van uw toestel

Wij garanderen dat het toestel in voorraad blijft indien u de betaling uitvoert binnen de 14 dagen.

Echt schande!

• Rising star
  • September 22, 2025

Hupsakee….

Man man man toch..

Schandalig gewoon!

• Apprentice
  • September 22, 2025

het zelfde hier. 17e besteld, het toestel wordt de 22e geleverd bij hun stond in de details. 
en nu volgende mail!

Benieuwd wat er uit jullie Test-Aankoop klacht trouwens 

Ik heb het zelfde . Status ,”19 september op voorraad . Wordt geleverd door boost . Bestelling afgerond is paar dagen op zelfde status . Gebelt , geen duidelijkheid . Heb me weer laten misleiden door deze lokactie hoewel ik een voorgevoel had . 

• Apprentice
  • September 22, 2025

Ik heb ook op 12 september preorder geplaatst voor Iphone 17 pro max 256gb met abonnement.

kreeg ook een mail zal geleverd worden op 19/09/25 maar de status was hetzelfde, we wachten op levering van de leverancier.

Heb dan vrijdag een proximus medewerker gecontacteerd via chat en daarin werd er gezegd levering is juist binnen van nieuwe iPhones, dus worden verzonden vanaf maandag maar de status is nog steeds onveranderd.

Proximus vandaag weer gecontacteerd en werd gezegd we hebben een probleem met de voorraad, we kunnen geen datum geven voor de levering.

Daarnet mail ontvangen, wegens succes van nieuwe smartphone, toestel uitverkocht.

Waarom wordt er dan gezegd wij garanderen een voorraad als je betaling binnen 14 dagen doet.

Als ze niet genoeg voorraad hebben kunnen ze toch bij preorder zeggen, uitverkocht ipv dat ze het pas op 20 september zetten uitverkocht.

Das toch klanten valse beloftes geven!!

Ben al lang klant bij proximus we verdienen toch minstens compensatie.

Dat had ik echt niet verwacht van jullie proximus als een heel grote bedrijf!!

• Apprentice
  • September 22, 2025

Hierbij ook al hetzelfde e-mail ontvangen.

Toch gefrustreerd!

eerlijk zijn, ik ben zeker dat iedereen zijn ook gefrustreerd, zoals ik.

• September 23, 2025

Hier ook 15e een pre order geplaatst. Ik weet dat dit enkele dagen later is maar er stond nog beschikbaar dus ik ga er vanuit dat ik mijn gsm op de datum krijg die er vermeld staat. Ik ben al jaaaaaren proximus klant en ben teleurgesteld in deze service. Ik snap dat er een lage voorraad is maar neem dan niet zoveel pre orders aan……. Het nut van de pre order is weg, als ik hem nu vestel op apple heb ik teminste een gerichte datum van levering. 

• Apprentice
  • September 23, 2025

Hier ook 15e een pre order geplaatst. Ik weet dat dit enkele dagen later is maar er stond nog beschikbaar dus ik ga er vanuit dat ik mijn gsm op de datum krijg die er vermeld staat. Ik ben al jaaaaaren proximus klant en ben teleurgesteld in deze service. Ik snap dat er een lage voorraad is maar neem dan niet zoveel pre orders aan……. Het nut van de pre order is weg, als ik hem nu vestel op apple heb ik teminste een gerichte datum van levering. 

Veel mensen zien precies over het hoofd dat de pre-order er vooral is omdat je op dat moment voor bv. de “Iphone 17pro 256gb” met “dataphone 35” €180 minder betaalde(€1139 vs €1319) dan vanaf 19/09. Dus als niet iedereen kon genieten van die korting en ze stopten met accepteren van orders na een beperkt aantal waren er imo meer mensen niet tevreden? Want dan kan kon je hem ook pas bestellen vanaf 19/09 aan een hogere prijs en dezelfde levertijd. 
Ik snap wel de mensen die een bevestigingsmail ontvangen dat het toestel sowieso in voorraad is wanneer de bestelling binnen 14 dagen betaald wordt. Of mensen voor wie de meerprijs niet zoveel uitmaakt en ze liever ergens anders hun kans hadden gewaagd. Dit bericht ontbrak echter bij mij (door onmiddellijke betaling?) en er stond duidelijk in dat een levering op 23/09(die ik kreeg toegewezen)een voorlopig verwachte leverdatum was.

mvg

• Apprentice
  • September 23, 2025

Hier ook het zelfde e-mail ontvangen.

Toch gefrustreerd!

eerlijk zijn, ik ben zeker dat iedereen zijn ook gefrustreerd, zoals ik.

• Auteur
  • Rising star
  • September 23, 2025

Veel mensen zien precies over het hoofd dat de pre-order er vooral is omdat je op dat moment voor bv. de “Iphone 17pro 256gb” met “dataphone 35” €180 minder betaalde(€1139 vs €1319) dan vanaf 19/09. Dus als niet iedereen kon genieten van die korting en ze stopten met accepteren van orders na een beperkt aantal waren er imo meer mensen niet tevreden? Want dan kan kon je hem ook pas bestellen vanaf 19/09 aan een hogere prijs en dezelfde levertijd. 
Ik snap wel de mensen die een bevestigingsmail ontvangen dat het toestel sowieso in voorraad is wanneer de bestelling binnen 14 dagen betaald wordt. Of mensen voor wie de meerprijs niet zoveel uitmaakt en ze liever ergens anders hun kans hadden gewaagd. Dit bericht ontbrak echter bij mij (door onmiddellijke betaling?) en er stond duidelijk in dat een levering op 23/09(die ik kreeg toegewezen)een voorlopig verwachte leverdatum was.

mvg

Aangezien er bij de bestelling duidelijk stond op voorraad, wil ik graag even de betekenis hiervan delen .

gewoon ter info

Op voorraad" betekent dat 

iets beschikbaar is in een magazijn of opslagplaats om te worden verkocht, gebruikt of geleverd. Het verwijst naar de goederen of producten die een bedrijf bij de hand heeft, zoals grondstoffen, halffabricaten of afgewerkte producten, zodat aan de vraag van klanten kan worden voldaan zonder vertraging. 

Voorbeelden van "op voorraad":

• Een product is op voorraad:Dit betekent dat een artikel fysiek in het magazijn staat en direct kan worden verzonden naar een klant. 

meer uitleg is niet nodig zeker !

Mutlie
  • September 23, 2025

En verduidelijk ook maar ineens dat een voorraad sowieso een eindig getal is dat niet noodzakelijk verbonden is aan een voldoende aantal. Eén stuk in voorraad is ook een voorraad!
Zeker een probleem als de vraag groter is dan de voorraad. 

• Auteur
  • Rising star
  • September 23, 2025

En verduidelijk ook maar ineens dat een voorraad sowieso een eindig getal is dat niet noodzakelijk verbonden is aan een voldoende aantal. Eén stuk in voorraad is ook een voorraad!
Zeker een probleem als de vraag groter is dan de voorraad. 

En als die 1 dan gepre-ordered wordt , dan is de voorraad op!

En dan past men aan ...toestel niet langer op voorraad.

Lijkt mij toch niet zo ingewikkeld.🤷‍♂️

Mutlie
  • September 23, 2025

Neen, maar jij wou het toch taalkundig de betekenis uitleggen?
Feit is dat  als er 100 in voorraad zijn en 1000 bestellingen komen er onmiddellijk hier 900 klagen dat Apple te weinig toestellen levert maar  de schuld leggen ze bij PX.
De normaalste zaak van de wereld. 😇