Skip to main content
Vraag

klassieke SIM en E SIM

• October 13, 2025
  • 3 reacties
  • 50 Bekeken

MADI
Forum|alt.badge.img+2

Goede middag 

ik heb een abonnement met een klassieke SIM in een Samsung S23.

Mijn toestel blokkeerde , ik wou er men SIM uit halen maar de SIM lade brak af

Men SIM werkt normaal maar krijg ze er niet meer uit  zit vast .

Als ik naar een E SIM zou overgaan , is dat een probleem dat de klassieke SIM kaart nog in het toestel zit  

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

3 reacties

Martin
  • October 13, 2025

wat bedoel je juist met mijn toestel blokkeerde, wil je hiermee zeggen dat alles nog werkt over wifi maar dat mobiel data en mobiel bellen niet meer lukt.? 

Normaal gezien wordt je sim gedeactiveerd eens je e-sim actief staat, dus volgens mij als je toestel niet volledig vast liep door de sim ga je met e-sim terug mobile data hebben en mobiel kunnen bellen en smsen via je e-sim.

MADI
Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • October 13, 2025

wat bedoel je juist met mijn toestel blokkeerde, wil je hiermee zeggen dat alles nog werkt over wifi maar dat mobiel data en mobiel bellen niet meer lukt.? 

Normaal gezien wordt je sim gedeactiveerd eens je e-sim actief staat, dus volgens mij als je toestel niet volledig vast liep door de sim ga je met e-sim terug mobile data hebben en mobiel kunnen bellen en smsen via je e-sim.

Men smartphone werkt normaal  met de klassieke simkaart ,bij het uithalen van de sim kaart brak de lade waar de simkaart inzit af , de kaart zit er nog  in en werk normaal

Als ik naar e sim over ga mag de klassieke sim kaart dan blijven zitten  ?

Martin
  • October 13, 2025

De oude fysieke simkaart zal niet meer werken (geen verbinding, geen data, geen gesprekken), maar hij beïnvloedt de eSIM niet. Je toestel gebruikt dan gewoon de eSIM voor alles.