Ik neem opnieuw contact op betreffende mijn lopende dossier rond de foutieve wijziging van mijn mobiele abonnementen door proximus.
Ik ben klant bij Proximus voor televisie, internet/wifi en twee gsm-abonnementen met formule “Mobile Flex + Easy”, inclusief 20 GB mobiele data per maand, onbeperkt bellen en sms’en in België én de volledige EU-zone.
Zonder enige aanvraag of toestemming van mijn kant werden mijn abonnementen blijkbaar gewijzigd naar “Mobile Essential”. Hierdoor worden mij ondertussen onterechte roaming- en datakosten aangerekend en werd mijn mobiel internet zelfs geblokkeerd. Dit terwijl ik bijna dagelijks in het buitenland verblijf en binnenkort op reis ga.
Ik wens uitdrukkelijk te benadrukken dat:
- ik nooit een wijziging of overstap naar een andere provider heb aangevraagd;
- meerdere Proximus-medewerkers reeds bevestigd hebben dat het om een interne fout gaat;
- mij meermaals werd beloofd dat dit uiterlijk vandaag, 15/05/2026, volledig in orde zou worden gebracht.
Tot op heden stel ik echter vast dat:
- nog steeds “Mobile Essential” actief staat in MyProximus;
- mijn oorspronkelijke “Mobile Flex + Easy”-abonnement niet werd hersteld;
- de foutieve datakosten blijven oplopen;
- ik ondertussen reeds uren heb gespendeerd aan telefoongesprekken zonder daadwerkelijke oplossing.
Deze situatie is onaanvaardbaar. Ik werk in Nederland en reis binnenkort naar Italië, waardoor correct werkende mobiele data binnen de EU noodzakelijk zijn. Het kan niet dat ik financieel nadeel ondervind door een fout binnen de systemen van Proximus en dat ik momenteel geen mobiel internet kan gebruiken.
Ik stel Proximus hierbij formeel in gebreke en eis dat vandaag nog:
- mijn oorspronkelijke “Mobile Flex + Easy”-abonnementen volledig worden hersteld;
- alle foutief aangerekende roaming- en datakosten integraal worden geannuleerd/gecrediteerd;
- mijn mobiele data onmiddellijk opnieuw normaal functioneren binnen België en de EU-zone;
- ik hiervan vandaag nog een schriftelijke bevestiging ontvang.
Ik verwacht een onmiddellijke en definitieve oplossing van dit dossier.
Ik heb inmiddels een formele klacht neergelegd bij de Ombudsdienst voor Telecommunicatie.