Skip to main content
Vraag

Ik probeer mijn Pay&Go om te zetten naar een abonnement, maar de webshop geeft de foutmelding 'Already a customer' en de app biedt geen optie. Kan een moderator de migratie handmatig in gang zetten?

• June 28, 2026
  • 5 reacties
  • 10 Bekeken

Beste Proximus moderators,

Ik probeer mijn huidige Pay&Go-kaart om te zetten naar een mobiel abonnement met behoud van mijn telefoonnummer. Helaas loop ik vast in de systemen van de website en de app:

1. In de webshop krijg ik continu de foutmelding: "We notice you're already a customer. Unfortunately, you can't continue in this flow." Het systeem herkent mij als klant, maar blokkeert de bestelling.
  2. In de Proximus+ app is er bij mijn producten helaas geen optie of knop te vinden om de kaart zelf om te zetten naar een abonnement.

zou een van de moderators de migratie naar het abonnement handmatig voor mij in gang kunnen zetten in het achtersysteem?

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!

5 reacties

Mutlie
  • June 28, 2026

De moderators komen pas morgen terug op het forum.

Die medewerkerd zullen uw klantgegevens nodig hebben. 
Heeft u die aangevuld in uw → ForumProfiel?
Zonder die noodzakelijke info zullen de medewerkers die gegevens eerst nog aan u moeten opvragen.
Indien u dat nodig vindt kan u in het veld "Ticket"  nog meer informatie vermelden.
Die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers. (privacy)
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat u hebt voldaan.

Martin
  • June 28, 2026

@Astralmammal 

Als je het doet in de Proximus+ app, lukt het dan niet op die manier:

• Open de Proximus+ app , zie je geen knop "Producten" , log dan eerst in met je MyProximus-account.
  • Ga naar Producten .
  • Kies de optie om een gsm-abonnement toe te voegen aan je pack ("Een mobiel nummer toevoegen" of vergelijkbare knop).
  • Selecteer het mobiele abonnement dat je wilt .
  • Bij de configuratie krijg je de optie om je huidige Pay&Go-nummer in te geven zodat je je nummer kunt behouden. Geef ook je simkaartnummer van de Pay&Go-kaart mee.
  • Bevestig de bestelling — het abonnement wordt toegevoegd aan je bestaand pack, en je krijgt een activatiesms zodra het klaar is.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 28, 2026

@Martin 

Ik heb dit al geprobeerd, als ik op de + knop klik om iets toe te voegen, dan zit ik in een eindeloze loading screen. 

@Mutlie Gegevens zijn reeds ingevuld. ik wacht op een response. 

kleine sidenote: normaal gezien kan je bij proximus geen Pay&Go hebben op een E-SIM, hopelijk gaat dit geen problemen veroorzaken want ik heb dus wel degelijk een Pay&Go E-sim geactiveerd op m’n phone.

Martin
  • June 28, 2026

kleine sidenote: normaal gezien kan je bij proximus geen Pay&Go hebben op een E-SIM, hopelijk gaat dit geen problemen veroorzaken want ik heb dus wel degelijk een Pay&Go E-sim geactiveerd op m’n phone.

@Astralmammal 

Ik kan effen niet meer volgen, ik snap niet goed hoe je dan wel een Pay&Go hebt op je e-sim?

• Auteur
  • Apprentice
  • June 28, 2026

@Martin Wel Martin, ik had m’n bestaande sim met abo omgezet naar E-SIM, en dan meteen de aanvraag gedaan om deze om te zetten naar Pay&Go (omdat ik meer dan een half jaar ih buitenland ging verblijven). dit verliep vrij stroef en werkte niet, tot dat ik gewoon geld op m’n pay&go heb gestort en deze zo geactiveerd heb. 

In support geloven ze mij nog steeds niet, dit zou normaal niet mogelijk mogen zijn…
Ik heb screenshots toegevoegd als bewijs. kijk eens na :)