Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

  • 25 March 2022
  • 82 reacties
  • 4836 Bekeken


Toon eerste bericht

82 reacties

Hallo,

 

Bij mij lukt het ook niet om te identificeren via e-id.  Via diagnostics zie ik dat de e-id callback, na het succesvol inlezen van de identiteitskaart de volgende foutmelding geeft:

 

{
"uuid": redacted,
"exceptionType":"BadRequestException",
"message":"The expiration date is invalid",
"rootCauses": [{
"exceptionType":"DateTimeParseException",
"service":"eid-belgium",
"message": "Text 'Sep 9 23:59:59 2026 GMT' could not be parsed at index 4",
"uuid": redacted
}]
}

 

Het lijkt me dat de dubbele spatie tussen ‘Sep’ en ‘9’ tot onverwachte problemen leidt.

 @tina.b@HeidiE misschien kan dit jullie technische dienst verder helpen?

@Mondortje Ik heb u de gegevens gevraagd in uw ander topic.Best via ééntje gaan om dubbel werk te vermijden 😉 Alvast bedankt.Groetjes,Joel

 

@Mondortje hier verder gaan a.u.b. → een simkaart activeren | Proximus Forum

 

Is het dan zo moeilijk om eens na te kijken dat de site van jullie  aktiiveren werkt? Er is  altijd een probleem bij jullie, ik heb het nog niet anders geweten, Alleen de reclame werkt wel. Ik hoop dat er een medewerker is die eens de site voor het activeren na gaat kijken en herstellen

Groetjes. Mon

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D 

is het nog steeds niet gelukt?

onze collega’s vragen of ze screen shots van de foutmeldingen kunnen krijgen?

Over welk gsm nummer gaat het? Vul je dat in je forum profiel in en laat weten als het gebeurd is?

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Groetjes,

Tina

Beste,

Ik heb hier ook enige tijd mee bezig geweest en dat is mij met mijn e-id kaart ook niet gelukt, ook niet met mijn ‘MyProximus’-inlog en itsme. 
Ik kan wel perfect inloggen op MyE-box, MyPension, Burgerprofiel.be,…, dus aan mijn paspoort ligt het niet.
Toen ik de kaart een jaar geleden kocht, werkte dat wel.
Ik weet niet of dit kan te maken hebben met, dat mijn account een Business-account geworden is.
In de link van de identificeer-url staat “particulieren’. Wordt geen verwittiging over gegeven op de website.

Wat ik ook wat bizar vind is, dat je normaal moet registreren met e-id of Proximusaccount, waar je officiele gegevens bekent zijn.

Dat geldt blijkbaar niet voor de sms methode. Hoe kan je in godsnaam een prepayd kaart registreren, door naar een nummer twee maal dat telefoonnummer te sturen. Dat kan op die manier toch nooit gelinkt worden aan een identiteit? Zeker niet als het een fonkelnieuwe kaart is.

Bij de sms-methode krijg je gewoon een berichtje terug als :”Bedankt, we hebben uw bericht goed ontvangen”. Wil dat dan zeggen dat de kaart effectief geregistreerd is? Dat berichtje zegt enkel dat dat berichtje ontvangen is maar er nog niks mee gedaan is, denk ik dan.

Zoals hierboven vermeldt, is het wel bizar dat een bedrijf als Proximus  hun website niet op orde heeft, nu reeds 6 maanden. hebben ze dan geen goede programmeurs hiervoor?

Doet mij denken aan dat andere reusachtige bedrijf (Microsoft) die er niet in slagen om een werkende browser te programmeren en uiteindelijk maar eentje stelen van de concurrentie (Google Chrome).

Ik wil niet zo ver gaan door te zeggen dat ik ga verhuizen want voor de rest mag ik echt niet klagen over mijn aansluiting. Alleen de vermelding dat Proximus hier toch een beetje meer hun best moeten doen om die registratie op orde te krijgen.
Daar ook dat er meer en meer verkooppunten verdwijnen in het straatbeeld en het niet altijd evident is om naar zo’n winkel te gaan voor bepaalde mensen.

Groeten
Bruno

Reputatie 7
Badge +3

@Bruno-D Gaat het over het nummer 0471xxxx10.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@woute  Dag je staat nu in ons systeem. Ik zal je nu terug dowgraden tot P&G

Reputatie 7
Badge +3

@HansMoons Kan u de gegevens(klantnummer, gsm-nummer, simkaartnummer enz)waarover het gaat aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Ter bijkomende info: invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent), in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden.(bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +3

@woute  Dag is het mogelijk je profiel aan te vullen ? We kunnen momenteel niet verder. Groetjes

Reputatie 7
Badge +3

@Gertjan.GG 

Het nummer in je profiel is geïdentificeerd?

gaat het over een ander nummer?

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Telenet @HansMoons  Itsme is inderdaad niet mogelijk om te identificeren momenteel. Je hebt hiervoor nog een eID-kaartlezer nodig.

Je Pay&Go-kaart identificeren | Proximus 

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Is het niet gelukt? Dan ga je best naar een Proximus Shop. Vergeet je identiteitskaart niet mee te brengen en vermeld ook je gsm-nummer.

Groetjes,
Antonella

En na zoveel maanden nog steeds hetzelfde probleem! 

 

Belachelijk om te zien hoe vreselijk lang dit probleem al aansleept…

 

“Wij kunnen je informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen je informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.”

 

Via SMS lukt het niet, via MyProximus lukt ook niet.

Dan koop je een EID-kaart lezer en dan lukt het nog steeds niet!!!

 

En neen, ik ga geen shop binnen om daar weer uren te staan aanschuiven.

Los dit probleem nu eindelijk eens op aan de bron!!!

Nog steeds niet opgelost en ben niet in de mogelijkheid om langs een shop te gaan. Lastig. Andere mogelijkheden?
Is voor 04790666***

Bedankt

Reputatie 7
Badge +4

Waarom een dergelijke registratie via e-id kaartlezer voor jullie niet werkt weet ik niet,  maar zelf heb ik circa 1 maand geleden zonder enig probleem dit voor een Pay&Go+ nr kunnen doen via een windows10 laptop met als webbrowser edge en het gebruik van de laatste versie van de e-id software Belgium

Reputatie 7
Badge +3

Dag @woute dan activeren we kort een abo om dat terug om te schakelen naar P&G, uiteraard kosteloos - mijn collega @Luc.M houdt je op de hoogte! Kun je een contactnummer toevoegen in het klantprofiel hier en je geboortedatum?

@woute  Dag je staat nu in ons systeem. Ik zal je nu terug dowgraden tot P&G

Dag Luc.

Er lijkt al een en ander veranderd maar toch nog niet in orde.

Tekstberichten kan ik nog niet aankrijgen en bellen lukt ookt nog niet blijkbaar.

Ik heb in mijn berichten inbox een bericht van 8999 ontvangen dat ik moet acitveren door naar 1911 te bellen, en wanneer ik dit doe kom ik bij proximus uit waar ik hoor dat ik momenteel een tegoed/krediet van 0€ heb dat geldig is tot 15juli…? Mogelijks ligt het daar aan?


Bedankt,

Wout

Beste, 
De eerste melding die ik kreeg was, dat mijn eid-gegevens niet konden op gehaald worden.
Na een nieuwe poging kreeg ik deze melding:
 

Nu, ik heb een computerwinkel en heb een internet aansluiting van Proximus.
Onlangs kreeg ik de mogelijkheid om mijn aansluiting te laten beheren door een accountmanager zoals vb CMC uit Dessel.
Wanneer ik inlog op MyProximus, zie ik bovenaan onder de rubriek “Business” mijn gegevens staan, dus heb ik toch de indruk dat Proximus van mijn account een Business-account gemaakt heeft.

Nu vraag ik mij af of het daardoor komt, dat ik de Pay-and-Go kaart niet kan registreren, omdat een business-account dit niet toe laat, ook al is dat met mijn paspoort.
Bij aankoop van de kaart lukte dat wel.

De specifieke kaart in kwestie heeft maar 1 doel.
Die dient om een klant van mij te depaneren bij een ping-systeem op brandstoftanks.
Zijn kaart stuurt een sms uit en de tanks sturen de inhoud weer terug.
Hij heeft die kaart ooit eens per ongeluk op gezegd en toen was het kot te klein, hoewel het zijn eigen fout was.
Die kaart dient gewoon om de uitval op te vangen tot zijn eigen kaart weer in orde is.
Ik wil die graag als pay-and-Go houden omdat die bijna niet gebruikt wordt voor gewoon gebruik en het geen zin heeft om daar een abo op te nemen.

Groetjes

Bruno

 

 

Hoe kan het dat dit nog steeds niet opgelost is? Ik heb hier uren op gezocht. Waarom kan het daarnaast ook nog niet met itsme?

Ik denk dat jullie een klant kwijt zijn. En iedereen die ik tegenkom ga ik ook overtuigen om proximus te dumpen. Hier op dit forum zelfs nauwelijks reactie op de klanten ivm een oplossing in de toekomst.

Fijn dat jullie een workaround hebben, die niet voor iedereen werkt. Dit is absurd in het digitale tijdperk.

Ik zit al even bij Proximus maar het is op zo veel vlakken echt verschrikkelijk kwa dienstverlening. Maak de mogelijkheid dan op zijn minst onbeschikbaar op jullie website, zodat mensen hun tijd er dan niet mee verliezen.

Jullie kunnen hier echt veel meer doen naar klantvriendelijkheid toe.

Onbegrijpelijk.

Reputatie 7
Badge +4

@woute 

ter info

Proximus moderatoren zijn pas terug aanwezig op dit publieke forum vanaf maandag

Best het e-mail adres vermeld in uw laatste bericht verwijderen (publiek) en in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel (avatar - profiel wijzigen & opslaan) plaatsen aldaar enkel zichtbaar voor Proximus

In principe zou uzelf voor een Pay&Go kaart een MyProximus account aanmaken (registratie) kunnen aanmaken

MyProximus – Klantenzone | Proximus

Om te kunnen bellen met een Pay&Go dient er belkrediet voorhanden te zijn (of opgeladen te worden)

Mogelijks gaat het inderdaad om een nieuwe lege kaart 

Je Pay&Go-krediet raadplegen, herladen of omzetten | Proximus

@woute

ter info

Proximus moderatoren zijn pas terug aanwezig op dit publieke forum vanaf maandag

Best het e-mail adres vermeld in uw laatste bericht verwijderen (publiek) en in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel (avatar - profiel wijzigen & opslaan) plaatsen aldaar enkel zichtbaar voor Proximus

In principe zou uzelf voor een Pay&Go kaart een MyProximus account aanmaken (registratie) kunnen aanmaken

MyProximus – Klantenzone | Proximus

Om te kunnen bellen met een Pay&Go dient er belkrediet voorhanden te zijn (of opgeladen te worden)

Mogelijks gaat het inderdaad om een nieuwe lege kaart 

Je Pay&Go-krediet raadplegen, herladen of omzetten | Proximus

Je mag men email verwijderen ik krijg t er niet meer bewerkt maar..

Hoezo is er geen krediet op deze nieuwe kaart?

“Bestel je Pay&Go+ prepaidkaart

Betaal € 5 en krijg € 10 krediet + 3 GB”

Dit stond er op de website toen ik het kocht.

 

M_016 is niet van Proximus en kan dus je email niet verwijderen, enkel een PX moderator kan dit nog verwijderen (= pas maandag)

Ter info; Je pay and go wordt niet gekoppeld aan een een bepaald account, waar al je ander producten onder vallen.
Daarom moet voor elke “pay and go” een apart myproximus account aangemaakt worden.

Maar morgen kan iemand van Proximus zelf je wel verder helpen.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Maxim86 al jullie feedbacks worden doorgegeven aan het betrokken team!

Reputatie 7
Badge +3

@woute 

email is verwijderd

groeten

Tina

Reageer