Vraag

Identificatie werkt niet via MyProximus noch via e-ID

• 25 March 2022
  • 15 reacties
  • 392 Bekeken

Beste,

Gisteren is mijn proximus-abonnement via mijn vorige werkgever stopgezet en ben ik op een Prepaid-account gezet.  Ik heb ondertussen zonder probleem kunnen herladen, maar sim-kaart activeren lukt niet.  Ik heb geprobeerd om te identificeren via de website, maar ik krijg foutboodschap : 

Wij kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen

We kunnen jouw informatie niet van het eID-platform halen, neem contact op met onze support.

Jullie online support stuurt me gewoon door naar een proximus shop.  Verder geen uitleg…

Alvast dank voor jullie feedback,

mvg,

Hans

15 reacties

ik vrees er voor dat het niet anders zal kunnen dan naar een Prox shop te gaan, want er zijn blijkbaar problemen met het online registreren.

Eventueel wachten op een reactie van een Prox forummedewerker.

Reputatie 7
Badge +2

@HansMoons  Zoals @Martin aanhaalde zijn er spijtig genoeg problemen met het online registreren.De enige oplossing is momenteel langsgaan bij een Proximus shop.Excuses alvast voor het ongemak.Groetjes,Joel

@ Joel, @Martin? Hartelijk dank voor jullie berichten.  Proximus Support via chat claimde nochtans dat er geen problemen waren bij Proximus.  Soit, de enige oplossing blijkt dus inderdaad nog meer tijd spenderen en naar de shop te gaan…  zou hen sieren dat ze tenminste toegeven dat ze problemen hebben met de registraties…

Pay&Go activeren via Itsme is niet mogelijk bij Proximus. Zo slim zijn ze blijkbaar nog niet.

Als activeren vie EID niet lukt, is er iets met je paspoort chip. Dan moet je naar de shop gaan en daar zeggen ze dan … “Er is iets met je chip, ga maar een nieuw paspoort haren”. (been there, done that). Ook al sta je daar voor hun neus met je paspoort. Proximus sucks.

Reputatie 7
Badge +3

@Telenet @HansMoons  Itsme is inderdaad niet mogelijk om te identificeren momenteel. Je hebt hiervoor nog een eID-kaartlezer nodig.

Je Pay&Go-kaart identificeren | Proximus 

Identificatie van je prepaidkaart | Proximus

Is het niet gelukt? Dan ga je best naar een Proximus Shop. Vergeet je identiteitskaart niet mee te brengen en vermeld ook je gsm-nummer.

Groetjes,
Antonella

3 maanden later en de website is nog steeds niet in orde. Ik kan niet online registreren, ondanks een werkende Itsme, bijgewerkte eID-software die op andere websites probleemloos werkt. Gestrand in het buitenland zonder mobiele verbinding, bedankt Proximus!

En lukte het ook niet via sms

Via sms

Stuur met je privé gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met:

1. Het woord 'IDENT' (in hoofdletters)
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren, telkens gescheiden door een spatie.

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456'

Reputatie 7
Badge +4

@Martin vanuit het buitenland zal sms 8804 (normaal) niet werken (op een buitenlands netwerk kan 8804 een ander gebruik hebben of niet gebruikt worden)

Dat klopt, maar ik wou gewoon weten of het ook niet gelukt was via deze methode indien @Longimus het zou geprobeerd hebben nog voor naar het buitenland te vertrekken?

Nee, de deactivatie is gebeurd toen ik al in het buitenland was en ik heb totaal geen netwerkverbinding, dus ik kan niet SMS’en. Bedankt voor het advies, maar ik ga me uit de slag trekken door hier een SIM te kopen en die tijdelijk te gebruiken tot ik terug in België ben.

Hoe kan het dat dit nog steeds niet opgelost is? Ik heb hier uren op gezocht. Waarom kan het daarnaast ook nog niet met itsme?

Ik denk dat jullie een klant kwijt zijn. En iedereen die ik tegenkom ga ik ook overtuigen om proximus te dumpen. Hier op dit forum zelfs nauwelijks reactie op de klanten ivm een oplossing in de toekomst.

Fijn dat jullie een workaround hebben, die niet voor iedereen werkt. Dit is absurd in het digitale tijdperk.

Ik zit al even bij Proximus maar het is op zo veel vlakken echt verschrikkelijk kwa dienstverlening. Maak de mogelijkheid dan op zijn minst onbeschikbaar op jullie website, zodat mensen hun tijd er dan niet mee verliezen.

Jullie kunnen hier echt veel meer doen naar klantvriendelijkheid toe.

Onbegrijpelijk.

Reputatie 7
Badge +3

@teleurgestelde klant ik geef je feedback (net zoals die van de anderen hier) door aan het betrokken team. Onze excuses voor het ongemak!

Reputatie 7
Badge +3

Dag @teleurgestelde klant het betrokken team vraagt waar het precies misloopt en of je ons eventueel printscreens kunt bezorgen (dat mag in een privébericht)? 

Dat is nog altijd een probleem dat je in een privébericht geen screenshots en dergelijke,  kunt meegeven.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin ik geef je feedback door!

Reageer