Beantwoord

help gsm ontgrendelen

  • 18 October 2022
  • 23 reacties
  • 987 Bekeken

Waar geef ik de pukcode in om mijn gsm te ontgrendelen?

Ik geef de pincode in, maar krijg dan melding probeer na 30 seconden opnieuw.

Kan mijn pukcode niet ingeven en pincode aanvaard niet.

icon

Beste antwoord door Martin 18 October 2022, 10:57

Bekijk origineel

23 reacties

In afwachting van een reactie van een Prox forummedewerker, kan dit je eventueel wat verder helpen 

→ SIM aanvaardt (juiste) PUK niet | Proximus Forum

Je voert toch de juiste Puk code in die je via Myproximus kunt terugvinden.

Ik kan geen 3x een verkeerde pincode geven. Ik krijg telkens, na 1x, probeer opnieuw na 60 seconden. Ik had dit ooit nog eens en toen kon ik inderdaad na 3 pogingen, de pukcode ingeven. Nu dus niet!

Mvg

Kan je die simkaart eventueel eens in een ander toestel steken of ook proberen nadat je uw toestel volledig opnieuw laat opstarten.

 

Ik kan mijn toestel niet meer volledig uitzetten. De kader met geef pincode blijft gewoon open staan.

 

En in huis heeft er niemand anders een gsm/smartphone waar je deze sim van je gsm even kunt insteken. 

Welke gsm is het mss kun je met google zoeken hoe je die kunt een reset geven.

Reputatie 7
Badge +4

Betreft het de PIN-code van de SIM-kaart of betreft het de ontgrendeling van de GSM zelf?

Op basis van bovenstaande vermoed ik het laatste, nee?

Bv. een Android smartphone ontgrendelen

Je Android-apparaat kan niet worden ontgrendeld - Android Help (google.com)

 

Indien het de PIN-code van de SIM-kaart betreft, lijkt het aangewezen in een Proximus center gewoon een nieuwe SIM te gaan halen (= met een eigen nieuwe PIN & PUK)

 

De pincode van de simkaart natuurlijk 

Ik kan mijn toestel niet meer volledig uitschakelen

Ook woon ik alleen, maar ben een oud toestel proberen aan het opladen, zo ik de simkaart eens kan veranderen. Mijn toestel is een Samsung A51

 

Betreft het de PIN-code van de SIM-kaart of betreft het de ontgrendeling van de GSM zelf?

Op basis van bovenstaande vermoed ik het laatste, nee?

Bv. een Android smartphone ontgrendelen

Je Android-apparaat kan niet worden ontgrendeld - Android Help (google.com)

 

Indien het de PIN-code van de SIM-kaart betreft, lijkt het aangewezen in een Proximus center gewoon een nieuwe SIM te gaan halen (= met een eigen nieuwe PIN & PUK)

Voor mijn telefoon vergrendeling heb ik vegen en geen pincode

 Het is dus de code van mijn simkaart

 

 

Betreft het de PIN-code van de SIM-kaart of betreft het de ontgrendeling van de GSM zelf?

Op basis van bovenstaande vermoed ik het laatste, nee?

Bv. een Android smartphone ontgrendelen

Je Android-apparaat kan niet worden ontgrendeld - Android Help (google.com)

 

Indien het de PIN-code van de SIM-kaart betreft, lijkt het aangewezen in een Proximus center gewoon een nieuwe SIM te gaan halen (= met een eigen nieuwe PIN & PUK)

 

Ja, dat had ik ook gedacht, als beste oplossing, een nieuwe simkaart aanvragen. Ben momenteel immobiel door operatie en kan niet met auto rijden. Nieuwe sim opsturen duurt 3 werkdagen đŸ€·

Reputatie 7
Badge +3

@MarinaVdB Is het probleem ondertussen verholpen? Zie ook info/stappen via link: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_puk_code/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/puk-of-pincode-van-je-simkaart.html  Groetjes,Joel

Neen is nog niet opgelost, anders zou ik het topic verwijderen 

@MarinaVdB als je de sim uit het toestel haalt verdwijnt dit scherm dan waar staat dat je de pin moet invoeren.

PS: ter info:  zelf kun je een aangemaakt topic niet verwijderen kan alleen door iemand van Proximus zelf. 

Als je de pin kunt invoeren in je toestel dat je oplaadt dan zal het niet aan de sim zelf liggen.

@MarinaVdB als je de sim uit het toestel haalt verdwijnt dit scherm dan waar staat dat je de pin moet invoeren.

PS: ter info:  zelf kun je een aangemaakt topic niet verwijderen kan alleen door iemand van Proximus zelf. 

Neen, het scherm voor de pincode in te geven blijft steeds zichtbaar. Kan dus mijn telefoon niet uitschakelen tot zwart scherm. Daarstraks kon ik 2 pogingen ingeven en dan kreeg ik weer die melding " probeer over 4 minuten terug. Dus waar zit de fout? đŸ€”

Bedankt voor de info ook, dat ik het topic niet zelf kan verwijderen. 😉

lukt het herstarten niet met de zijknop zie → Samsung Galaxy A51 - Herstart de telefoon

Reputatie 7
Badge +3

@MarinaVdB Indien de simkaart wel zou werken op uw oud toestel dan gaat er iets mis zijn met het gsm-toestel.Dan best naar een verkoopunt gaan.In het andere geval gaat het aan de simkaart liggen.Een nieuwe simkaart kunnen we opsturen via de post.Gaat wel een paar dagen duren vooraleer u deze gaat ontvangen.Het snelste is via verkooppunt van Proximus.Daar krijgt u deze onmiddellijk mee.Groetjes,Joel

lukt het herstarten niet met de zijknop zie → Samsung Galaxy A51 - Herstart de telefoon

Neen, heb ik al meermaals geprobeerd. Zo meteen vliegt mijn gsm het raam uit, denk.

@MarinaVdB Indien de simkaart wel zou werken op uw oud toestel dan gaat er iets mis zijn met het gsm-toestel.Dan best naar een verkoopunt gaan.In het andere geval gaat het aan de simkaart liggen.Een nieuwe simkaart kunnen we opsturen via de post.Gaat wel een paar dagen duren vooraleer u deze gaat ontvangen.Het snelste is via verkooppunt van Proximus.Daar krijgt u deze onmiddellijk mee.Groetjes,Joel

Inderdaad werd mij gemeld. Indien ik hulp vind om naar een verkooppunt te gaan, doe ik dit. (Immobiel door operatie, anders was ik daar al lang naartoe gegaan.)  Anders zal er niets anders opzitten dan ze per post aan te vragen. đŸ€·

Maar ik vind het raar, dat ik 2 pogingen voor de pincode kan ingeven en dan weer de melding krijg, probeer over 4 minuten terug. đŸ€” Uiterst raar.

Grtjs Marina

Laat het ons weten of je de pin code kunt ingeven als je de sim in je andere gsm steekt.

Laat het ons weten of je de pin code kunt ingeven als je de sim in je andere gsm steekt.

Het lukte op mijn smartphone A51

Maar nu begrijp ik er helemaal niets meer van. 🙄😳 Ik geef 3 x verkeerde code in, dan mijn pukcode en nieuwe simcode ik herhaal simcode en krijg melding: probeer over 9 minuten terug! 😳😠

Reputatie 7
Badge +3

@MarinaVdB Dus als ik goed begrijp werkte de simkaart op uw oud toestel met uw pincode.Van zodra u deze terug in uw huidig toestel steekt werkt het niet meer.Of begrijp ik u verkeerd.Laat u mij iets weten.Groetjes,Joel

@MarinaVdB Dus als ik goed begrijp werkte de simkaart op uw oud toestel met uw pincode.Van zodra u deze terug in uw huidig toestel steekt werkt het niet meer.Of begrijp ik u verkeerd.Laat u mij iets weten.Groetjes,Joel

Ik heb met een collega van u gebeld, met de gsm van m'n buurvrouw. Heb de procedure gevolgd: van mijn simkaart in haar gsm te steken en een nieuwe pincode te kiezen, via de pukcode. Dus dat lukte allemaal. Ik steek mijn sim terug in mijn gsm, met de nieuwe code en krijg weer de melding, wacht 9 minuten. Begrijp er niks meer van.

Grts Marina

Ik denk dat ik de fout gevonden heb. Vliegtuigstand staat aan en dan kan men niet bellen of berichten sturen , Las ik.  Het probleem is dat ik het niet kan uitschakelen. Ik veeg het scherm naar beneden, maar het icoon blijft blauw. Wat kan ik daar aan veranderen?

Grts Marina 

Reageer