Skip to main content
Vraag

GPS signaal in Frankrijk op SmartWatch

Ik heb SmartWatches gekocht voor mijn kids alsook Pay&Go simkaarten. Zo dacht ik hen te kunnen tracken tijdens onze wintersportvakantie.

Echter, in Frankrijk wordt geen GPS signaal gevonden. De tracking doet het enkel als de kids wifi ontvangst hebben, maar dat is natuurlijk niet mijn insteek geweest.

Kan iemand mij zeggen of ik bepaalde functies van de simkaart moet activeren of zo ?

dank

Steve

8 reacties

Martin
  • 33186 reacties
  • 7 maart 2025

Staat mobiele data op? 

• #151*1#: zet € 12 krediet om in 3 GB mobiele data. Het bedrag wordt automatisch van je krediet afgehouden.
  • #152*1#: zet € 6 krediet om in 500 MB mobiele data. Het bedrag wordt automatisch van je krediet afgehouden.
  • #152#: als je een databundel besteld hebt, dan kun je hiermee nakijken hoeveel MB of GB je nog over hebt.

Joel M
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • 2135 reacties
  • 7 maart 2025

@SteveV76 Is het ondertussen opgelost met de tips van ​@Martin   Groetjes,Joel

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 8 maart 2025
Martin schreef:

Staat mobiele data op? 

• #151*1#: zet € 12 krediet om in 3 GB mobiele data. Het bedrag wordt automatisch van je krediet afgehouden.
  • #152*1#: zet € 6 krediet om in 500 MB mobiele data. Het bedrag wordt automatisch van je krediet afgehouden.
  • #152#: als je een databundel besteld hebt, dan kun je hiermee nakijken hoeveel MB of GB je nog over hebt.

Staat op, ja. Geen effect

Martin
  • 33186 reacties
  • 8 maart 2025

Mss heeft het iets te maken met roaming die niet actief staat!

PS: De PX medewerkers komen hier nu ook niet langs tijdens het weekend.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 10 maart 2025

@SteveV76 

je zegt dat er geen GPS gevonden wordt? geen gps op de smartwatches?

GPS  heeft niets te maken met roaming of mobile netwerk? dat is een apart systeem?

“Het Global Positioning System (GPS) is een satellietnavigatiesysteem van de Amerikaanse overheid dat momenteel uit ten minste 24 operationele satellieten bestaat.

GPS werkt altijd, in alle weersomstandigheden en over de hele wereld. Je hoeft er niets voor te betalen of installeren”

welk type smartwatch is het? kan je misschien eens navragen bij de verkoper wat er nog mist?

Instellingen bij gebruik laten nakijken? 

Je zal wel via een account de toestellen moeten linken aan een gsm om te kunnen zien wat je wil.. , maar dat staat los van gps werking volgens mij. 

mvg

Tina

Martin
  • 33186 reacties
  • 10 maart 2025

Ik weet ook niet zeker hoe je het moet interpreteren, is het niet omdat het volgen van zijn kinderen moet  via mobiel netwerk doorgestuurd worden, want via wifi werkt het wel maar niet via mobiel niet.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 3216 reacties
  • 10 maart 2025

@Martin 

we zullen zijn verduidelijking moeten afwachten… want gps en wifi/roaming/mobile internet zijn heel verschillende dingen

groetjes

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • 4376 reacties
  • 10 maart 2025

Over welke smartwatches gaat het hier?

Bv. de onderstaande vereisen de aanmaak van een (ouder)account en het gebruik van prepaidkaart (van de fabrukant blijkbaar) om de GPS locatie van het kind op een smartphone van een ouder te kunnen zien en ook om vanaf de smartphone van een ouder met de watch van het kind te kunnen bellen

Download hier de handleiding van uw Spotter product

Spotter-GPS-Watch-Handleiding-1.3.pdf

Blijft natuurlijk daarnaast de vraag of er op de locaties X of Y een (voldoende) mobiele (roaming) dekking door de betrokken mobiele netwerkoperator A of B