Google Pixel 8 niet compatibel met Proximus simkaart
Hey iedereen,
Ik kocht recent een Google Pixel 8. Toen ik mijn simkaart transfereerde naar de Pixel 8 gaf de gsm het volgende aan: “This SIM is no longer supported. Contact your carrier to get a new SIM.”
Deze sim gaf echter dezelfde boodschap en ook deze simkaart werkt niet. Biedt Proximus geen simkaarten aan die compatibel zijn met de Pixel 8?
Mijn keuze voor de Pixel 8 was voornamelijk zodat ik het e-sim slot kan gebruiken voor een data sim in het buitenland. Als dit niet mogelijk is, en Proximus geen compatibele simkaart heeft hoop ik dat Google de gsm terug neemt.
Iemand gelijkaardige problemen gehad?
Groeten, N
Bladzijde 1 / 1
In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum:
Alle moderne SIM cards zijn van het type 5/3/1.8 V
&
Proximus biedt in zijn portfolio o.a. Pixel 8 & 9 aan
Dus is er mijns inziens of een probleem met 2 opeenvolgende SIM of met het Pixel toestel zelf (SIM slot)
Dank je voor de reactie! Ik wacht wel even antwoord af.
Buiten de volledige factory reset heb ik alvast is alle reset stappen en safemode doorlopen zoals vermeld in het artikel, voorlopig zonder succes. Later vandaag zal ik eens de VOO simkaart van mijn partner proberen.
Update: de VOO simkaart van mijn partner werkt wel zonder problemen. Het lijkt erop dat het probleem bij de Proximus simkaarten ligt.
Vergelijkbare issue hier op de pixel 9 pro. Al 2 dagen zonder telefoon!
@NPRB @borri wij zijn wachtende op antwoord, we houden jullie op de hoogte!
@NPRB @borri De betrokken dienst vraagt achter je simkaartnummer dat je gebruikt? wil je dit vermelden onder je profiel als je wil? Dank je wel
@Luc.M ik heb zowel te simkaart nummer van mijn recent ontvangen simkaart alsook van degene die ik voorheen had aan mijn profiel toegevoegd. Beide werken niet in de Pixel 8.
@NPRB Dank je wel wij geven het door aan hun.
Dag @NPRB onze achterliggende dienst ziet ook geen reden voor de foutmelding, je hebt dit recent nog getest?
@HeidiE yes, ik heb deze thread 16 december aangemaakt toen ik de nieuwe proximus simkaart ontving en deze ook niet bleek te werken. Dat is nog steeds het geval. Google zelf concludeert dat het niet aan de GSM ligt omdat het wel met de VOO simkaart van mijn partner werkt.
Wat kan ik nog doen? Een derde simkaart vragen zoals M_016 suggereert?
Dag @NPRB feedback ontvangen:
Die SIM zou gewoon moeten werken, ik heb met onze SIM PM en engineer gesproken en de SIM van de klant (huidige en vorige SIM) ondersteunt 1.8V en 3V.
Google zegt dat dit geen probleem mag zijn.
=> Kan er nog 1x een swap uitgevoerd worden en kan de functionaliteit bekeken worden in een Shop zodat we zien wat er gebeurt met de SIM en het toestel?
@HeidiE Google heeft hun apparaat vervangen door een gloednieuwe Pixel 8. Dat is vandaag aangekomen maar heeft gewoon hetzelfde probleem. Het lijkt dat het enkel aan de simkaart kan liggen. Zie screenshot hieronder.
Dit is de tweede (nieuwe) gsm die niet werkt sinds 25 november :)
Haal ik een simkaart bij IT en ga ik daarmee naar een Proximus winkel in Leuven?
EDIT: Screen van nieuwe gsm vandaag:
@NPRB Kan je je simkaart ook eens testen in een ander gsm-toestel, vb dat van je vriendin of een collega ? Als je daar dezelfde melding krijgt moet je sim inderdaad omgewisseld worden zoals Heidi ook al aangaf in haar post hierboven.
Dit probleem is niet gelinkt aan het feit dat je toestel een Pixel 8 is. Ik heb er zelf ook 1 en heb geen problemen gehad met mijn sim.
@HadewychT zowel Proximus simkaart 1 als 2 werken in mijn stokoude motoG.
Simkaart 1 werkte ook in mijn OnePlus 6T tot die gsm kapot ging en ik de Google Pixel 8 #1 aankocht.
Noch Simkaart 1, noch simkaart 2 werken in Google Pixel 8 #1 of Google Pixel 8 #2..
De simkaart van mijn vriendin (VOO) werkt zowel in mijn Pixel 8 #1 en #2 als in haar iPhone.
Ik heb net Proximus simkaart 3 opgehaald (nr achter profiel) en zal er morgen mee naar een Proximus winkel gaan. Eventueel kan je dat nr al eens nakijken?
@NPRB Op deze simkaart kan ik nog niets zien vermits die nog niet aan je nummer gelinkt is. Dat moet eerst gebeuren via de winkel. Je kan eventueel informeren of ze de kaart als een nieuwe kaart kunnen configureren ipv het profiel van je oude kaart mee over te nemen.
@HeidiE en @HadewychT Een snuggere Proximus medewerker in shop in Leuven kwam dan toch met het weetje dat de zaak heeft opgelost! We valideerden dat een andere Google Pixel 8 in de winkel hetzelfde probleem had met mijn Proximus simkaart(en). Op de valreep van opgeven kwam een medewerker met de kennis dat een simkaart met een extra inkeping vanboven in de chip mogelijk wel werken met de Google Pixel 8.
En inderdaad, de simkaart met de rode pijl in de foto van producent “Thales DIS France SA” werkt zoals het hoort. Terwijl de simkaart rechts op de foto van producent “GIESECKE + DEVRIENT” niet werkt. Beide simkaarten zijn nieuw en ook in de winkel lagen simkaarten van beide ontwerp.
Of het de fabrikant van de simkaart of Google is die ergens een spec niet respecteert, dat weet ik niet. Maar na een maand kan ik met deze simkaart toch mijn gsm in gebruik nemen. Dus nogmaals dank aan de medewerkers in Leuven ;)
Dit hele verhaal én de afloop tonen alleen maar het grote voordeel van eSIM aan !
@NPRB
Bedankt voor je feedback. Volgens mij heeft het inderdaad iets met de specs te zien, want als je de foto bekijkt zijn de contact oppervlakken de zelfde waarmee de simkaarthouder contact legt.
Maar het voornaamste is natuurlijk dat het werkt
@NPRB Fijn om te lezen dat het ein-de-lijk in orde is!!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.