Vraag

geen sms ontvangen met een pay&Go kaart

  • 1 September 2020
  • 13 reacties
  • 666 Bekeken

  • Rising star
  • 11 reacties

Us tante , intussen 82 lente’s jong, heeft een nieuwe GSM gekocht ( Nokia 2720 )  nu blijkbaar kan ze geen SMS berichten ontvangen, verzenden lukt dan wel.

GSM werkt met Pay&Go kaart.

Efkes instellingen gecontroleerd en het Nr +320475161616 staat als berichtencentrale ingevuld..

 

Wie helpt haar uit de nood ;-)

 


13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het nr is niet +320475161616 maar +32475161616

mogelijks een drukfoutje van JmC :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +4

Mogelijk

Ik zie evenwel ook dat betrokken toestel 2 sim-kaarten kan ondersteunen, misschien moeten de instellingen van het toestel hieromtrent nagekeken worden

https://www.nokia.com/phones/nl_be/support/nokia-2720-user-guide/set-up-and-switch-on-your-phone

Het kan tevens nuttig zijn aan de Proximus-medewerkers op hun uitdrukkelijke vraag (en dus niet op dit publieke forum) enkele nummers mee te delen van dewelke geen sms’en kunnen ontvangen worden 

Merciekes de vlotte antwoorden.

Idd telefoonNr was een tikfoutje van mij.

Straks eens nazien hoe ik idd via de ideeënbus mijn vraag kan stellen.

Alles hier ene beetje nieuw voor mij.

 

Grts

Jm

Ook nog eens tante een bezoekje brengen en eens de instelling van Sim-Manager nazien.

Thx voor de Tip

 

 

 

Waarom denk je van de vraag te moeten stellen via de → ideeenbus?

best  je → profielgegevens invullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

zodat als de proximus medewerkers hier morgen langskomen reeds alle nodige gegevens hebben en als ze nog bijkomende details nodig hebben zoals nummers mee delen van dewelke geen sms’en kunnen ontvangen worden .

ik veronderstel dat als ze sms’en verstuurt en toekomen maar dan geen van die nummers ontvangen kunnen worden het niet om de keuze tussen simkaarten zal gaan, trouwens zitten er wel twee simkaarten in.

Reputatie 7
Badge +4

Nee hiervoor hoeft u niet de ideeenbus te gebruiken

Betrokken GSMnr in uw forum login vermelden en best ook een aantal GSMnrs vanwaar geen sms’en kunnen ontvangen worden in een vrij veld zoals ticket aldaar (wijzigen en opslaan)

Eventueel nagaan of er van de betrokken nummers wel naar haar kan gebeld worden

Mogelijks heeft bovenstaande te maken met foutieve afwikkeling van operator X naar Proximus indien geporteerde nummers (bv. haar nummer) betrokken zijn 

 

Ter info:

https://nl.forum.proximus.be/aan-de-slag-op-het-forum-2/de-ideeenbus-hoe-werkt-het-47912

Ik heb het ook vermeld in mijn vorige post dus ik veronderstel dat @JmC  het ondertussen zal gedaan hebben.

Heren Merciekes voor de vlotte medewerking ( meedenken).

In het weekend probeer ik nog eens langs te gaan ter controle of ik dan toch geen verkeerde dingen zou gedaan hebben

Wel nog kort ter info.

Enkel tets uitgevoerd geweest met haar en mijn smartphone.

Beiden Proximus klant ( zij via Pay&Go kaart ) ikzelf via abbon.

Bellen naar elkaar lukt wel ( in beide richtingen ).

SMSen enkel in één richting ( zij ontvangt niet van mij ). Sturen en door mij ontvangen lukt dus wel.

 

Ik hou jullie op de hoogte van het eventuele verloop.

 

Thx

Jm

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@JmC Kan je, zoals @Martin en @M_016 al aangaven, het gsm-nr van je tante even aanvullen in je profiel zodat wij dit voor je kunnen nakijken ? 

 → profielgegevens invullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan

 

 

Beste,

Gisteren nog eens Tante een bezoekje gebracht.

Zopas tijdelijk haar telefoon Nr toegevoegd via Privé Ticket in mijn profiel

Voor zover mijn kennis reikt zie ik geen mogelijke oorzaak van” het niet kunnen “ ontvangen van de berichten. Daarjuist eens de handleiding van het toestel ( nokia 2720 ) gedownload en bekeken, die mij ook niet echt verder helpt.

Ter Info: Vernomen dat men bij aankoop, in de winkel, een nieuwe SIMkaart geplaatst heeft.

Ligt dit aan de basis van het probleem waarbij er nog instellingen ( die ik niet vind) moeten aangepast worden????

Graag hoor ik het alsnog.

Grts

JmC

Reputatie 7
Badge +4

@JmC best aldaar ook het betrokken simkaart-nr toevoegen  (indien mogelijk)

@JmC best aldaar ook het betrokken simkaart-nr toevoegen  (indien mogelijk)


Zopas toegevoegd, hopelijk gisteren juist overgeschreven :rolling_eyes:

Thx

JmC

Reageer