Skip to main content
Antwoord

Geen oproep- en herlaadgeschiedenis meer voor pay en go klanten.

• September 30, 2025
  • 23 reacties
  • 221 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Sedert meerdere weken werkt de oproep- en herlaadgeschiedenis van My Proximus niet meer voor mijn gsm. Blijkbaar zou deze dienst afgeschaft zijn voor pay en go klanten. 25 jaar al gebruik ik deze dienst, weliswaar af en toe met problemen, maar nu zou het definitief afgeschaft zijn. Mooi verjaardagscadeau.

Beste antwoord door HeidiE

Dag ​@ldb01 Ik krijg als feedback van de Dienst MyProximus dat er niets werd afgeschaft. Zoals ​@Martin al zegt kun je hiervoor onze ‘shaker-functie’ gebruiken. Door in de MyProximus app te schudden met je toestel belandt je in het menu waar je een verbetering kunt voorstellen of een probleem doorgeven. Je vraag komt dan dadelijk bij de juiste dienst, die ook zorgt voor de oplossing! Groetjes, Heidi

23 reacties

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 30, 2025

Ik vermoed dat dit niet het geval zal zijn, zelf zie ik nog de laatste datum van herlading van een P&G (zelf voorlopig nog geen verbruik erop)

Ik neem aan dat een Proximus moderator op dit publieke forum u dienaangaande verder zal kunnen helpen (als ze u en de betrokken P&G kunnen identificeren via uw forum login profiel)

Martin
  • September 30, 2025

@ldb01 

Je meldt dit best door met je toestel te schudden waarbij er dan een venster opent met een screenshot met wat je aan het bekijken was, zo kun je dit dan versturen zodat het dan bij de juiste dienst terecht komt voor verder onderzoek en behandeling.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2025

Dag ​@ldb01 Ik krijg als feedback van de Dienst MyProximus dat er niets werd afgeschaft. Zoals ​@Martin al zegt kun je hiervoor onze ‘shaker-functie’ gebruiken. Door in de MyProximus app te schudden met je toestel belandt je in het menu waar je een verbetering kunt voorstellen of een probleem doorgeven. Je vraag komt dan dadelijk bij de juiste dienst, die ook zorgt voor de oplossing! Groetjes, Heidi

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 1, 2025

De “shaker” werkt niet als je My Proximus bekijkt via een webbrowser. Ik heb dan de app Proximus+ geinstalleerd maar deze werkt niet. “Proximus+ gesloten omdat deze app een bug bevat” is de boodschap die iedere keer komt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 3, 2025

Behalve “Proximus+” (dat overigens niet werkt) vind ik geen andere “My Proximus” app. Ik kan alleen via een webbrowser gaan waarbij de functie “Oproep- en herlaadgeschiedenis” dan weer niet werkt ??

Privé gegevens in het Ticket gezet.

Dag Martin,

Mag ik het volgende aan u vragen a.u.b: is er een spdif digitale aansluiting aan de V7 decoder. Zo moet mijn Bose Media Center aangesloten worden.

Kan ik ergens een foto zien van de aansluitingen op de decoder of kan u mij een foto  er van bezorgen. Dank op voorhand..

Martin
  • October 7, 2025

@ldb01 

zie bv hier → 

Van links naar rechts :
Reset knop
Ethernet-poort
HDMI-poort uitgang
Optische SPDIF-uitgang
Stroomvoorziening
ON/OFF-knop

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 7, 2025

@ldb01 deze foutmeldingen zijn ons niet gekend, zou je een screenshot te sturen? Ik zet mijn mailadres in je klantprofiel.

De achterliggende dienst vraagt om in te loggen met je gmail adres ipv je proximus mailadres.

Gelieve de app ook te gebruiken via een gsm-toestel, er zijn momenteel problemen met sommige Android tablets.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 7, 2025

Voor het beheer van mijn pay en go telefoon heb ik al altijd mijn gmail account gebruikt. Voor het beheer van mijn vaste lijn heb ik al altijd mijn proximus account gebruikt. Op mijn gsm is het probleem juist hetzelfde, ook geen oproepgeschiedenis.

Daarna de nieuwe Proximus+ app geinstalleerd op mijn gsm wat wel werkte, in tegenstelling met mijn tablet. Wanneer ik mijn verbruiksgegevens wil opvragen komt er …..Oeps, We kunnen de pagina die u zoekt niet vinden. Dus niet opgelost.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 8, 2025

Dag ​@ldb01 check je mail! Groetjes, Heidi

Dank voor de foto van de decoder.

Hoe maak ik een verbinding met mijn computer? Ik heb op mijn b-box 3 modem een RJ 45 verbinding met mijn TV en een tweede RJ45 verbinding met mijn computer, hoe moet dit dan gedaan worden?

Hoe is de verbinding van de modem en de decoder, is dat dan draadloos?

Wij wonen in een appartement op het zesde verdiep, de decoder die vlak bij de TV zal staan is geen probleem.

Op mijn huidige modem heb ik 4 RJ 45 aansluitingen, twee voor twee TV’s en twee voor twee PC’s. 
Jammer dat men in de Proximus winkel hier daar helemaal niets van  weet.

Mvg,

Willy

Dag Martin,

Even een verduidelijking van mijn voorgaande mail.

Het gaat over een fiber aansluiting in onze appartementsblok, nergens kan men in de appartementen geraken, er is geen enkele buis of wat dan ook aanwezig.

Men moet dan langs de gang en trap per verdieping een aantal fiberaansluitingen realiseren. Ook bij ons moet men dan naar binnen boren, de decoder kan bij de TV staan, geen probleem, echter de modem?
Als die ook bij de TV moet staan, dan moet men kabel leggen los door ons onze appartementen, dat zal mooi zijn? Of als de verbinding modem naar decoder draadloos kan, is dat de enige mogelijkheid, ik moet uiteraard een aansluiting hebben voor mijn PC en onze TV.

Hoe doet men dat en welke modem en decoder gebruikt men voor een fiberaansluiting?

Martin
  • October 8, 2025

Dank voor de foto van de decoder.

1)Hoe maak ik een verbinding met mijn computer? Ik heb op mijn b-box 3 modem een RJ 45 verbinding met mijn TV en een tweede RJ45 verbinding met mijn computer, hoe moet dit dan gedaan worden?

2)Hoe is de verbinding van de modem en de decoder, is dat dan draadloos?

Wij wonen in een appartement op het zesde verdiep, de decoder die vlak bij de TV zal staan is geen probleem.

Op mijn huidige modem heb ik 4 RJ 45 aansluitingen, twee voor twee TV’s en twee voor twee PC’s. 
Jammer dat men in de Proximus winkel hier daar helemaal niets van  weet.

Mvg,

Willy

1)Hoe maak ik een verbinding met mijn computer? Ik heb op mijn b-box 3 modem een RJ 45 verbinding met mijn TV en een tweede RJ45 verbinding met mijn computer, hoe moet dit dan gedaan worden? 

2)Hoe is de verbinding van de modem en de decoder, is dat dan draadloos?

Dat hangt ervan af welke decoder je hebt voor de modellen voor de V7 decoder, bv decoder v5(c) kan dit alleen maar via een utp netwerkabel , die je verbindt met de bbox3 of als je niet met een een utp kabel kan werken dan door er een wifi booster er tussen te zetten die je dan met een korte utp kabel kan verbinden met je decoder.
Voor de V7 decoder is dit het zelfde verhaal. 
Voor de V7c die kan zowel via utp netwerkkabel als via wifi met de bbox3 verbinding maken.

Martin
  • October 8, 2025

Dag Martin,

Even een verduidelijking van mijn voorgaande mail.

Het gaat over een fiber aansluiting in onze appartementsblok, nergens kan men in de appartementen geraken, er is geen enkele buis of wat dan ook aanwezig.

Men moet dan langs de gang en trap per verdieping een aantal fiberaansluitingen realiseren. Ook bij ons moet men dan naar binnen boren, de decoder kan bij de TV staan, geen probleem, echter de modem?
Als die ook bij de TV moet staan, dan moet men kabel leggen los door ons onze appartementen, dat zal mooi zijn? Of als de verbinding modem naar decoder draadloos kan, is dat de enige mogelijkheid, ik moet uiteraard een aansluiting hebben voor mijn PC en onze TV.

Hoe doet men dat en welke modem en decoder gebruikt men voor een fiberaansluiting?

Bij fiber heb je de fiber die via de traphal in het appartement binnenkomt, die moet aangesloten worden om de “fiber modem” (deze zet licht om naar ethernet) en die moet via utp kabel verbonden worden met de bbox router  (bij fiber zet men een internetbox router (ook wel soms bbox4 genoemd).

Als je kleine berging hebt bv kunnen ze de Fiber modem en bbox4 daar zetten, of anders moeten ze het dun fiberkabeltje kleven tegen ‘t plafon ( & evt bovenop de plinten ) tot aan je TV  waar dan de fibermodem en bbox4 kan geplaatst worden.

via kabelgootje                     of                           fiber gelijmd

Zijn ze dan nog niet op sitesurvey geweest bij u om te beslissen waar alles moet komen, of is het via het syndicus gebeurd/beslist geweest.

Ik meen te weten dat onze syndicus nog geen contact opnam.

Willy

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 9, 2025

Ik vermoed dat hier twee topics onder mekaar zijn geraakt ???

Martin
  • October 9, 2025

@ldb01 Inderdaad 

@Apparatuur Proximus had eigenlijk een nieuw topic moeten opstarten hiervoor!

Als er een nieuw topic opgestart wordt, zouden de @Proximus-Moderatoren de bovenstaande berichten van en gericht naar @Apparatuur Proximus, dan daarnaartoe kunnen verplaatsen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 9, 2025

Volgens mij heeft “Willy ????” zijn bericht naar Martin, achter mijn topic geschreven.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 13, 2025

Weergeven van de oproepgeschiedenis is nog steeds niet mogelijk ! Probleem doorgestuurd via “Shaker” Bug #41561

De app Proximus+ werkt nog altijd niet op mijn tablet maar gelukkig wel op mijn gsm.

HeidiE
Forum|alt.badge.img+3
  • Moderator
  • October 15, 2025

Dag ​@ldb01 ik mocht net deze info ontvangen: 

“Die bug werd gelogd op 13/10 en is nog ‘under investigation’.

Van zodra er een oplossing is zullen we de gebruiker informeren.”

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 23, 2025

Helaas werkt het nog altijd niet !

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • October 30, 2025

Helaas nog altijd geen oplossing, echt triestig. Jullie zijn dus duidelijk de kontrole kwijt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Practitioner
  • November 23, 2025

Weer een maand verder. Geraakt dit probleem nog ooit opgelost ?