Skip to main content
Vraag

Geen mobiel internet mogelijk tijdens telefoon gesprek

• September 16, 2025
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Heb gisteren gemerkt dat wanneer ik aan het telefoneren ben dat er geen mobiele data mogelijk s tijdens het gesprek. Alle instellingen op de gsm staan correct dus daar is geen probleem. 

Kan iemand van de moderators dit eens bekijken ? Ik zal mijn gegvenes in vullen in het privé gedeelte.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • September 16, 2025

Heb gisteren gemerkt dat wanneer ik aan het telefoneren ben dat er geen mobiele data mogelijk s tijdens het gesprek. Alle instellingen op de gsm staan correct dus daar is geen probleem. 

Kan iemand van de moderators dit eens bekijken ? Ik zal mijn gegvenes in vullen in het privé gedeelte.

@patrick1981 Gewoon ter info in afwachting van een reactie van een PX moderator:

ik dacht hier ooit gelezen te hebben dat de reden zou kunnen zijn dat Volte niet actief staat op je gsm of dat volte niet actief staat bij Proximus.

TBI:

Als je smartphone tijdens een gesprek terugvalt naar 3G of 2G (mogelijk is waar je belt zelfs al 3G niet meer in dienst) 

Met VoLTE blijft je toestel op 4G tijdens het bellen, zodat je tegelijk kunt internetten.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • September 17, 2025

@patrick1981 Ik heb dit even voor je nagekeken. Dit staat actief. Heb je dat sinds het begin van je esim of heeft dit wel gewerkt?

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • September 17, 2025

@DaisyS 

Bedankt om dit na te zien.

Heb dit nu voor het eerst gemerkt in Tongeren. Heb ook al alles nagezien bellen via 4G zelfs 5G staat aan dus op de gsm staat alles aan. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 18, 2025

@patrick1981 Je kan je mobiele data we gebruiken als je niet aan het bellen bent ? 

Normaalgezien zou dit wel samen moeten lukken als je VoLTE actief staat. Weet je of je toestel op dat ogenblik eventueel teruggevallen is naar 2G (E) ? Dan is het niet mogelijk. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • September 19, 2025

@HadewychT 

Er is op dat moment ook geen icoontje te zien van 2G of 3G enz… Dus dat is niet eens zichtbaar. 

Ik heb wel gewoon mobiele data als ik niet bel dat is geen enkel probleem. 

Forum|alt.badge.img+4
  • Expert
  • September 19, 2025

Over welke smartphone praten we hier? 

Cfr 

Bellen via 4G/5G | Proximus

In hoeverre deze lijst (nog) up to date is, is mij evenwel onbekend

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • September 19, 2025

@patrick1981 Weet je of je dat probleem vooral voorhebt als je via VoWifi (bellen via een wifinetwerk als je slechte ontvangst hebt) belt, of via VoLTE (bellen via 4G) ? 

@M_016 Ik heb gevraagd om deze lijst eens na te kijken en up te daten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Motivator
  • September 23, 2025

@HadewychT  

Sorry dat ik nu pas antwoord; 

Het het gemerkt nu met de VoLte want met VoWifi heb ik geen probleem dat is goed.