Skip to main content
Vraag

geen internet tijdens telefoon gesprek

• November 21, 2025
  • 15 reacties
  • 89 Bekeken

Beste,

Wanneer ik gewoon aan het bellen ben heb ik geen mobile data meer wat in het verleden volgens mij wel was. ik heb het soms nodig om tijdens een telefoongesprek iets te moeten opzoeken in mails of een foto die via whatsapp moet binnen komen te bekijken. Nu moet ik dan het gesprek beëindigen iets bekijken en dan terug bellen, wat ik heel lastig vind. 

Kan mij iemand aan een oplossing helpen?

Mvg,

Peter

15 reacties

Martin
  • November 21, 2025

@Peter VdB 

De reden kan zijn dat je terugvalt op 2G bv. 
Je kan proberen door VoLTE (voice over 4G ) in te schakelen op je gsm.

In principe zijn alle recente toestellen VoLTE compatibel → Bellen via 4G | Proximus

Het kan ook zijn als VoLTE niet werkt als die actief staat op je gsm,dat Proximus die eerst nog moet actief zetten voor je gsm nummer

NB: Proximus moderatoren komen hier pas maandag weer terug langs 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 24, 2025

@Peter VdB 

Doet zich dit nog steeds voor?

Heb/had je dit op verschillende locaties?

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • November 25, 2025

@Peter VdB 

Doet zich dit nog steeds voor?

Heb/had je dit op verschillende locaties?

Geert

Ja doet zich nog steeds voor, waze via de telefoon valt zelfs weg tijdens het bellen

Peter

Martin
  • November 25, 2025

Ter aanvullende info:
je zit mss met het zelfde probleem wat anderen ook al gemeld hebben zoals bv met een iPhone 17 Pro Max., namelijk :

Met dual sim, ene van Proximus en ene van ander operator. Zodra  beide actief staan, zijn er problemen met WhatsApp, Messenger, enzovoort…..
Als er één van de twee simkaarten/e-sim uitgeschakeld wordt, ongeacht welke, verdwijnt het probleem direct.!

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • November 25, 2025

@Peter VdB 

Heb je dit overal of op één bepaalde locatie?

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • November 26, 2025

Ter aanvullende info:
je zit mss met het zelfde probleem wat anderen ook al gemeld hebben zoals bv met een iPhone 17 Pro Max., namelijk :

Met dual sim, ene van Proximus en ene van ander operator. Zodra  beide actief staan, zijn er problemen met WhatsApp, Messenger, enzovoort…..
Als er één van de twee simkaarten/e-sim uitgeschakeld wordt, ongeacht welke, verdwijnt het probleem direct.!

Er zit maar 1 sim in dus daar zit het probleem al niet

• Auteur
  • Apprentice
  • November 26, 2025

@Peter VdB 

Heb je dit overal of op één bepaalde locatie?

Geert

Er is niet specifiek een locatie waar dit gebeurt eender waar ik ben om te telefoneren heb ik geen internet meer tijdens dat telefoongesprek

Martin
  • November 26, 2025

@Peter VdB heb je al de laatste versie iOS26.1 geïnstalleerd

• Releasedatum: iOS 26.1 is sinds 3 november 2025 beschikbaar.
  • Het hoofddoel: het oplossen van iOS 26-bugs, waaronder verlies van het 5G-netwerk en Wi-Fi/Bluetooth-instabiliteit.
  • Netwerkoplossingen:
    • Het Qualcomm X80-modem en de N1-chip is geoptimaliseerd om onbedoelde wisselingen tussen 4G en 5G te verminderen.
    • Bugs gerepareerd met simkaarten en handsover.

• Apprentice
  • December 2, 2025

@Peter VdB heb je al de laatste versie iOS26.1 geïnstalleerd

• Releasedatum: iOS 26.1 is sinds 3 november 2025 beschikbaar.
  • Het hoofddoel: het oplossen van iOS 26-bugs, waaronder verlies van het 5G-netwerk en Wi-Fi/Bluetooth-instabiliteit.
  • Netwerkoplossingen:
    • Het Qualcomm X80-modem en de N1-chip is geoptimaliseerd om onbedoelde wisselingen tussen 4G en 5G te verminderen.
    • Bugs gerepareerd met simkaarten en handsover.

Dit probleem heb ik ook op mijn Android (Galaxy S22 Ultra) die up-to-date is, en ook op mijn 2e telefoon die ook de laatste iOS update heeft.. Ik vermoed dat het probleem niet aan onze toestellen liggen.. 

En heb dit in en rondom Antwerpen..

@Peter VdB , heb jij al meer info hierover? 

Martin
  • December 2, 2025

Ik weet het op den duur ook niet meer en vind het heel moeilijk om klaar en duidelijk conclusies te trekken aangezien ik al op verschillende plaatsen met mijn nieuwe Samsung galaxy vergeleken heb met mijn vorige Samsung Galaxy en bij de Nieuwe ervaar ik het probleem ook maar niet met mijn vorig toestel! 

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 3, 2025

@Peter VdB 

Jij hebt dus ook problemen en ik had ze al gemeld in een topic iemand anders ook al gemeld in een topic. 

Ik kaart dit ook aan via een topic nooit hebben ze er hier iets mee gedaan alles schuiven ze op de klant. 

Hier zijn de andere topics. 

Oplossing ??? 0 want ze reageren daar niet op. 

@HadewychT ​@DaisyS ​@Luc.M ​@tina.b en weet ik wie allemaal , hier heb je de problemen op een rij !! 

Snap echt niet waar jullie mee bezig zijn maar oplossingen vinden niet bepaald. 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 4, 2025

@patrick1981 We zijn op de hoogte van de problematiek. Voor Apple is de software upgraden naar iOS 26.1 een oplossing. 
Voor de rest zijn we bezig om dit asap op te lossen.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 4, 2025

@DaisyS 

Dat script ken ik ondertussen en ik houd alle updates bij op toestellen. 

Maar ik ben allang weg bij jullie voor de gsm en mijn partner gaat ook weg. 

Mijn andere probleem wat ECHT opgelost moet worden daar antwoorden jullie NIET op. Kunnen niet toegeven dat de fout bij jullie ligt …….Zoek dat topic maar want heb geen zin meer te delen.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 4, 2025

@patrick1981 Ik vermoed dat het dan gaat over uw topic rond het niet kunnen zien van je verbruik op het internet. Zoals ik daar kan lezen zijn mijn collega’s al het mogelijke aan het doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Dus dat je geen antwoord krijgt lijkt me dan niet correct.
Uw ticket is bekeken door onze collega’s en ze vermoeden dat het probleem inderdaad te maken heeft met het wijzigen van uw diensten. Een link die niet helemaal correct loopt in onze systemen.

We zijn er dus mee bezig!

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 4, 2025

@DaisyS 

Oke dank je wel , kijk aan dat antwoord heb ik iets dat er al ergens een oorzaak is en dat ze er mee bezig zijn. 

Op deze manier mag je me verder op de hoogte houden ​@DaisyS , je bent de eerste die hier iets echt nuttigs op zegt.