Skip to main content
Vraag

Geen internet tijdens bellen + zeer trage 5G

• November 29, 2025
  • 10 reacties
  • 77 Bekeken

Aangezien ik al enkele topics hierover heb gezien, maar geen duidelijk antwoord heb gevonden..

Mijn vraag is:

1. Hoe komt dat er tijdens het bellen amper kunt surfen om iets op te zoeken?
  2. 5G telkens zeer traag wordt als je het enkele uren niet gebruikt (op verschillende locaties getest in en rondom Antwerpen).

Telkens op vliegtuigmodus zetten is niet echt een oplossing vermoed ik?

Is Proximus bezig met dit probleem? Het is zowel op Android als IOS een probleem.

En neen ik heb deze problemen niet met mijn Telenet simkaart :)

10 reacties

Martin
  • November 29, 2025

Ik weet niet of je een iOS toestel hebt want in dit geval is het aangeraden je toestel te updaten met software release versie en datum iOS 26.1 3 november 2025, met als hoofddoel van het oplossen van iOS 26-bugs, waaronder verlies van het 5G-netwerk….

• Auteur
  • Apprentice
  • November 29, 2025

Ik weet niet of je een iOS toestel hebt want in dit geval is het aangeraden je toestel te updaten met software release versie en datum iOS 26.1 3 november 2025, met als hoofddoel van het oplossen van iOS 26-bugs, waaronder verlies van het 5G-netwerk….

Zoals ik al vermeld heb, zowel Samsung galaxy toestel als iphone hebben dit probleem.

Versie probleem lijkt mij onlogisch. Want wanneer ik mijn Telenet simkaart insteek, heb ik de hele dag dit probleem niet.. 🙄

Aangezien mensen dit probleem al enkele weken geleden ook hebben aangekaart, is Proximus bezig met een oplossing te zoeken?

Of moeten klanten gewoon dagelijks enkele keren naar vliegtuig-stand als enige oplossing? 😑

Martin
  • November 29, 2025

Ja dat weet ik dat het op beide een probleem is want ik heb het ook voor op mijn Samsug smartphone.

Dat ze het probleem kennen bij Proximus en dat ze ermee bezig zijn dat staat buiten kijf, maar wanneer de oplossing komt voor het probleem dat is nog niet bekend!

Hopelijk krijgen we van PX moderatoren binnenkort goed nieuws……

NB: wat wel door PX community manger gezegd werd is dat ze ook bij Apple ervan op de hoogte zijn en daarom dat er aangeraden werd om al naar iOS 26.1 3 te updaten.

Michael V
Forum|alt.badge.img+2
  • Moderator
  • December 1, 2025

Op dit moment hebben we nog geen antwoord in verband met een oplossing, maar we zijn er mee bezig. Een update is altijd nuttig zeker als de smartphone maker het zelf om vraagt.

Martin
  • December 2, 2025

@patrick1981  Mss ook interessant om weten, Is dit ook het geval overal waar je komt?

Hopelijk gaan ze niet allemaal overschakelen naar HEY, want dan zouden de rollen wel eens kunnen omgekeerd zijn 😉
want MVNO's zoals HEY krijgen dedicated capaciteit op Orange en Proximus-klanten moeten concurreren met meer verkeer (meer klanten..), leidend tot fallback op oudere tech zoals Edge.

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 2, 2025

@Martin 

Kom een zo in frankrijk in nederland en andere plaatsen en ja waar ik het met Proximus het meeste opviel ook gestest nu met HeY . 

Nergens problemen overal goede uitstekende 5G verbinden en 4G daar mogelijk. Ook internet kan ik perfect gebruiken tijdens het bellen werkt zeer goed. 

En voor die paar euro per maand .? Nee HEY deelt volledig mee in de capaciteit op de masten geen probleem want HEY is Orange geen enkel probleem. 

Trouwens er is geen dedicated capaciteit meer die tijd is al lang gedaan.

Martin
  • December 2, 2025

@patrick1981 was de nummeroverdracht door HEY met behoud van je PX telefoonnummer ook op korte tijd uitgevoerd zonder probleem?

Forum|alt.badge.img+2
  • Motivator
  • December 2, 2025

@Martin 

Ja dat was ook direct in orde geen probleem. 

Niet natuurlijk diezelfde moment dat kan niet elke NP heeft ff tijd nodig. 

Ik had op zaterdag mijn simkaart en alles besteld , dus het abonnement , en maandag was alles binnen. Dan tegen de avond kon ik pas de activering doen wegens moest werken en nog geen 2 uur later was ik al op het netwerk actief.

• Auteur
  • Apprentice
  • December 2, 2025

@Emrr58 

Dit probleem heb ik ook al eens aangehaald oplossing..? GEEN ! 

Dus overgestapt naar HEY en wat denk je veel goedkoper goed bereik dit probleem niet en veen GOEDKOPER. 

Dus als ik jou was eens kijken daar want daar heb je deze problemen niet. 

Ja spijtig genoeg vind ik nergens een deftig uitleg over dit probleem. Als zakelijke klant zijn wij met 6 simkaarten overgeschakeld van Telenet naar Proximus, en we hebben allemaal dit probleem 😊 Tof om dit als nieuwe klant te ervaren.. Dus tijdens het bellen moet je afleggen om iets te bekijken, om nadien terug te bellen.. En telkens traag verbinding via 5G, vliegtuigmodus aanzetten enkele keren per dag 😁

Op dit moment hebben we nog geen antwoord in verband met een oplossing, maar we zijn er mee bezig. Een update is altijd nuttig zeker als de smartphone maker het zelf om vraagt.

Aangezien er zoveel klanten al gefrustreerd zijn hierover (2 verschillende problemen), gaat Proximus hier zelf iets over communiceren? Want wij blijven wel braaf betalen voor halve service 😐

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • December 3, 2025

@Emrr58 Er is geen algemene problematiek dus zal er in die mate ook niet over gecommuniceerd worden. Een compensatie voor zulke problemen kan voorzien worden.

Heb je ondertussen de updates al kunnen doen?