Skip to main content
Vraag

geen dataverkeer via 4G

• 28 januari 2025
  • 2 reacties
  • 105 Bekeken

Sinds kort heb ik een Proximus abonnement met dataverkeer.  Dat werkt echter niet.

Omdat het probleem mogelijk aan een beschadigde simkaart lag werd deze vervangen, maar het probleem is niet opgelost.

In MyProximus staat het juiste abonnement (met 12 gigabite dataverkeer) vermeld. 

Als ik wifi uitschakel staat er bovenaan ‘4G’ en/of ‘Proximus 4G’, maar verbinding met het internet lukt niet. 

Reeds geprobeerd:

• bij de instellingen ‘mobiel datanetwerk’ ‘Stel opnieuw in’ gekozen
  • telefoontoestel terug opgestart
  • vliegtuigstand opgezet en terug afgezet

Niets helpt.

En aan het toestel (iPhone X) ligt het niet, want ook in een ander toestel (Samsung A55) werkt het niet (symbooltje ‘4G’ staat er wel, maar geen dataverkeer).

Iemand een mogelijke oplossing?

2 reacties

Martin
  • 32894 reacties
  • 28 januari 2025

Langs de kant van Proximus kunnen ze ook eens kijken of 4G voor de simkaart actief staat, als een  PX moderator morgen terug langskomt .
Noteer daarom in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens zodat zij u vlugger in het klantenbestand kunnen terugvinden om je vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag bv ook over welk telefoonnummer het gaat. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 29 januari 2025

Telefoonnummer had ik reeds in mijn profiel gezet (in andere topics gelezen dat dit nuttig kan zijn).

Voor de rest heb ik - denk ik - alle informatie in mijn openingspost gezet.