Vraag

Geen bereik in buitenland

  • 11 March 2020
  • 14 reacties
  • 3149 Bekeken

Hey,

Ik zit in het buitenland (Frankrijk) en heb niets van ontvangst. Kan dus niet bellen, sms'en, surfen op 4g, ... Op homefront geen problemen mee dus geen idee wat de oorzaak kan zijn.

 

Instellingen staan goed, gsm heropgestart etc etc... Geen oplossing gevonden. Zou mijn nummer eens nagekeken kunnen worden aub?


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dit heeft te maken met je abonnement. Er staat een beperking op om het te gebruiken bij roaming. 

Dit heeft te maken met je abonnement. Er staat een beperking op om het te gebruiken bij roaming. 

Maar ik heb geen abonnement, ik heb vrijwel altijd al manueel herladen en tot nu nooit problemen gehad in het buitenland. Kan die beperking er dan zo af?

Reputatie 6
Badge +3

@Mathias P : Bekijk dit eens: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_abroad_trouble/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/problemen-met-uw-gsm-in-het-buitenland.html , Doorloop ook deze stappen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren.html 

@Mathias P : Bekijk dit eens: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_abroad_trouble/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/problemen-met-uw-gsm-in-het-buitenland.html , Doorloop ook deze stappen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_3rd/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren.html 

Bedankt voor de tips maar die eerste link helpt helemaal niets (heb ik al verschillende keren geprobeerd), en via de 2e heb ik de opties niet in de app om de stappen te vervolledigen.

 

Grts

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet wat de 2de link juist met je probleem te maken heeft dat je in het buitenland geen ontvangst hebt?
En temeer het gaat niet om een gsm abonnement bij u?

Reputatie 6
Badge +3

@Martin en @Mathias P  : Wanneer in jouw smartphone 3G geselecteerd staat, ga je ook nooit 4G snelheden halen. Dat was de reden waarom ik dit gepost had. Dan blijft 3G geselecteerd staan op jouw smartphone. De 2de link is ook van belang want er zijn bepaalde beperking die standaard actief zijn wanneer een bepaald abonnement gekozen is bijvoorbeeld Full Control dan kan je enkel gebeld of een SMS ontvangen in het buitenland, maar niet omgekeerd. Bijvoorbeeld wanneer er een andere blokkade ingesteld staat dan kan je die optie uitschakelen.

@Martin : In de openingspost staat er dit geschreven: Kan dus niet bellen, sms'en, surfen op 4g

Ja maar geen ontvangst gaat toch voor op Kan dus niet bellen, sms'en, surfen op 4g , nee ?

Reputatie 6
Badge +3

Het is niet echt duidelijk wat de topic starter zegt. Hij spreekt van geen ontvangst en dan 4G. 4G heeft ook te maken wat de roaming partner van snelheid aanbied. Dat zal niet altijd 4G zijn. Wanneer er no service of een streep staat door het icoontje dat staat voor mobiele data dan heeft het het inderdaad te maken dat er absoluut geen signaal kan opgepikt worden. En is het 4G stuk van geen belang meer. 

In ieder geval aangezien hij geen abonnement heeft en een prepaid zal hij met deze tweede link niks kunnen doen.

Reputatie 6
Badge +3

@Martin : Voor prepaid/Pay&Go is er wel een optie in mijn 2de link. Maar dan kan je enkel maar bellen en het zelf niet aanpassen in my proximus. Sorry, ,nu is het pas duidelijk wat je bedoelde je hebt toch geen abonnement. Er zijn inderdaad heel wat beperkingen met prepaid in het buitenland in vergelijking met een abonnement.

geen probleem, ik interpreteer ook wel eens iets verkeer hé :slight_smile:

Maar waarom zou er nu plots een blokkering opstaan terwijl dit in het verleden(tot vorig jaar; zelfde toestel; zelfde nummer en simkaart; ook P&G) niet het geval was?

Het is niet echt duidelijk wat de topic starter zegt. Hij spreekt van geen ontvangst en dan 4G. 4G heeft ook te maken wat de roaming partner van snelheid aanbied. Dat zal niet altijd 4G zijn. Wanneer er no service of een streep staat door het icoontje dat staat voor mobiele data dan heeft het het inderdaad te maken dat er absoluut geen signaal kan opgepikt worden. En is het 4G stuk van geen belang meer. 

Ja klopt, op manueel zoeken is er ook geen enkele provider te vinden.

Reputatie 6
Badge +3

Aan de SIM-kaart zelf kan het niet liggen omdat je in België geen problemen hebt. Problemen met jouw smartphone ook aangezien je geen problemen hebt hier in België. Enkel Proximus kan dit nakijken waarom je problemen hebt in Frankrijk. Hier zijn de algemene voorwaarden van Pay&Go: https://www.proximus.be/dam/jcr:12708348-1285-423f-a79c-d646b78c0b02/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/GT-C-PAY-GO-AUTOMATIC-RELOAD-112012-NL~2018-05-16-10-37-53~cache.pdf De reden waarom ik van blokkade sprak omdat erin mijn link die ik postte ging over het al dan niet gebruik kunnen maken van data in het buitenland en ook gebaseerd op de reactie van een Proximus medewerker.

Reageer