Skip to main content
Vraag

Geen bereik adres Zele

• August 18, 2026
  • 3 reacties
  • 58 Bekeken

Beste,

Sinds 13/08 hebben we geen bereik in onze straat te Zele, omgeving Industriestraat. Niemand met een Proximus abbonement kan bellen/SMS’en of 4G/5G gebruiken. Na contact met de chatbot van Proximsu zou dit aan de zendmast liggen einde van de straat. Niemand kan ons vertellen hoe lang dit nog gaat duren. Ten eerste is het niet aanvaardbaar dat we hiervan niet verwittigd werden,  ten tweede werden we van het kastje naar de muur  gestuurd (eerst lag het aan de SIM-kaart en werden we om een nieuwe SIM kaart gestuurd). Ten derde, we kunnen gewoon niet bellen wat niet aanvaardbaar is in een werkcontext waar bereikbaarbaarheid belangrijk is of in een noodsituatie of als er hulp moet zijn (wat ook met oudere personen). Kan er iemand een termijn geven wanneer dit opgelost geraakt aub?  

3 reacties

Martin
  • August 18, 2026

@NathalieB in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker:

Eventueel ondertussen gebruik maken van VoWiFi (Bellen over wifi) op je smartphone.
Wat is VoWiFi? | Proximus
Bellen via wifi | Proximus

Tip:
Best ook uw klantgegevens aanvullen.
Vul die vooraf aan in uw → ForumProfiel (indien dit nog niet gebeurd is).
Zo vermijdt u dat de medewerker deze gegevens later nog apart moet opvragen, wat de behandeling van uw vraag kan vertragen.
Indien u het nodig vindt, kunt u in het privéveld "Ticket" bijkomende relevante informatie toevoegen.
Deze gegevens in privévelden zijn om wille van Privacy uitsluitend zichtbaar voor Proximus-medewerkers.
Andere forumgebruikers kunnen ze niet raadplegen.
Klik daarna onderaan op "Sla wijzigingen op".
Laat hier even weten wanneer dat gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • August 18, 2026

@Martin Bedankt voor de tips, VoWiFI werkt wel voor mij maar niet voor oudere toestellen (ouders + buren). Het is bijvoorbeeld ook vervelend voor als je 2FA via sms hebt ingeschakeld voor bepaalde zaken. 

Forumprofiel ondertussen aangevuld.

ps: ik ben niet op zoek naar een compensatie, ik zou al blij zijn met een timing en of het opgelost kan geraken ja of nee. 

Martin
  • August 18, 2026

@NathalieB Hopelijk komt er weldra een proximus medewerker langs op het forum om je verder in te lichten over de stand van zaken.

Maar omdat je zegt
Het is bijvoorbeeld ook vervelend voor als je 2FA via sms hebt ingeschakeld voor bepaalde zaken.”

Sms’en zou normaal gezien ook moeten werken zoals o.a. te lezen staat 
hier →  Wat is VoWiFi? | Proximus

• Je geniet altijd van de beste kwaliteit voor al je oproepen en sms'jes.

Enfin, ik wou het alleen maar meegeven ter info.