Vraag

Geen 4G verbinding meer op mijn gsm

  • 5 November 2023
  • 18 reacties
  • 937 Bekeken

Reputatie 1

Goedemiddag, 

Enkele weken geleden was ik plots mijn 4g verbinding kwijt.   Ik kan niet meer bellen of gebeld worden.  Via whatsapp lukt het nog wel, maar dan moet je gesprekspartner ook whatsapp hebben.  

In de winkel hebben ze een nieuwe sim-kaart in mijn gsm gestoken, maar dit heeft helaas niet geholpen. Heel eventjes kon ik terug op 4g, maar de verbinding viel na een paar minuten al terug weg. 

Ik heb ook met de technische dienst gebeld, maar zij konden ook niet helpen.   Ik ben de laatste keer toen ik gebeld had trouwens ook van de lijn gegooid en toen ik terug wou bellen (het was bijna 20.00 uur)  kreeg ik een bandje dat de klantendienst tot 20.00 uur werkt, alhoewel ik op de knop gedrukt had voor de technische dienst en zij volgens de website tot 22.00 uur werken

Ik heb toen contact opgenomen via de chat.   Deze persoon was behulpzaam en raadde aan om de simkaart in een ander toestel te proberen.   In de winkel hebben ze mijn sim-kaart in een ander toestel uitgeprobeerd en dit gaf geen problemen met 4g.  Zelfs 5g was mogelijk op het ander toestel.    Volgens de winkelbediende zou het probleem dus bij mijn toestel liggen.  

Gisteren zag ik plots dat het icoontje/app dat eruit ziet als een simkaart, (de naam begint met proxi…  (ik weet de naam niet meer)  of zo niet meer op mijn telefoon terug te vinden is.   Ik weet ook niet sinds wanneer dit verdwenen is.   Ik las ook op het forum dat er andere mensen waren met soottgelijke problemen en dat bij hen het te maken had met dat de nieuwe sim kaart niet geregistreerd was ?  

Kan het zijn dat ik niet op 4g geraak omdat : 

  1.  die simkaart app/icoon niet meer op mijn telefoon staat ?  Indien ja, hoe krijg ik deze terug op mijn gsm ?  
  2. De nieuwe sim-kaart niet geregistreerd is ?    Normaal gezien zou de nieuwe sim-kaart geactiveerd moeten zijn.   

Kunnen jullie dit nazien aub ?  

Alvast bedankt  

Met vriendelijke groeten 


18 reacties

Reputatie 1

Kan er iemand mij helpen aub ?    

Het icoontje/app die van mijn gsm verdwenen is is : proximenu.   Ik weet dus niet of het daarom is dat ik niet meer op 4G geraak, maar voor ik een nieuw toestel aanschaf, zou ik eerst toch alle andere mogelijkheden willen uitsluiten.  

Het is mij heel even gelukt om mij te registreren via netwerkoperators : automatisch selecteren.   Heel eventjes heb ik terug 4G, maar dan valt de verbinding ineens terug weg.   

Alvast bedankt 

Reputatie 3
Badge +2

Goede middag kan u  In het keuze menu  mobiele netwerken   ,,allen”3G aanzetten  , wat gebeurd er dan

is op het toestel de meest recente update uitgevoerd ?

Reputatie 1

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Reputatie 7
Badge +3

@Raenafel

Via het ProxiMenu op je toestel kan je dit niet veranderen/instellen. Wat ik afleid uit je post.

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ga naar deze website van Proximus Verbinden met mobiel Internet | Proximus  zoek daar het merk en model van je toestel. Volg de uitleg instructies om mobiel internet in te stellen / te configureren.

Mocht het niet lukken  meld dan hier het merk en model van je mobile telefoon..

 

Staat je Android toestel er niet tussen? Kies dan het toestel dat het meest op je toestel lijkt of volg de standaardinstructies:

  • Tik op Instellingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Kies de Meer,°°° of optie knop en tik op Standaardinstellingen herstellen. Tik op het toegangspunt en controleer of je bij APN internet.proximus.be ziet staan. Als dit niet zo is, vul het in en bewaar je wijzigingen.
  • Tik op Instellingen > Meer of Meer Netwerken > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > Kies de Meer,°°° of optie knop en tik op Standaardinstellingen herstellen. Tik op het toegangspunt en controleer of je bij het Toeganspunt (APN) internet.proximus.be ziet staan. Als dit niet zo is, vul het in en bewaar je wijzigingen.

@Raenafel

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ter info: Nee deze ProxiMenu heeft daar niks mee te maken, ik heb die trouwens ook niet op mijn smartphone staan.

Reputatie 1

 

 

@Raenafel

Via het ProxiMenu op je toestel kan je dit niet veranderen/instellen. Wat ik afleid uit je post.

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ga naar deze website van Proximus Verbinden met mobiel Internet | Proximus  zoek daar het merk en model van je toestel. Volg de uitleg instructies om mobiel internet in te stellen / te configureren.

Mocht het niet lukken  meld dan hier het merk en model van je mobile telefoon..

 

Bedankt,  ik had deze stappen al eens uitgeprobeerd, maar het had toen niet geholpen.   Ik heb het nu nog eens geprobeerd, maar weeral zonder resultaat.    Ik heb trouwens een Samsung A7 (2018).

Reputatie 1

@Raenafel

Goedemiddag, 

Bedankt,  ik kan “allleen 3G” aanzetten, maar er gebeurt dan niets.  De meest recente update voor mijn toestel is uitgevoerd..  Ik geraakte met momenten vandaag wel even op 4G, maar na een tijdje valt de verbinding terug weg.  Dit is het icoontje/app dat bij mij verdwenen is :  

Ik weet dus niet of dit belangrijk is of niet om verbinding met 4G te kunnen maken.

Ter info: Nee deze ProxiMenu heeft daar niks mee te maken, ik heb die trouwens ook niet op mijn smartphone staan.

 

Ok bedankt, dan ben ik al zeker dat het daar niet aan ligt.  Ik had dit icoontje vroeger wel op mijn smartphone staan en omdat het plots weg was en ik nu niet meer op 4G kan, vroeg ik me af of het daar niet aan kon liggen. 

Reputatie 3
Badge +2

instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Probeer dit eens ik het omgekeerde gedaan op men s22 in men icoon  4G was weg

weer rest gedaan van het symbool en ik had 4g terug

Reputatie 3
Badge +2


kan zijn dat je wel op 4G zit maar dat door een fout het niet getoond word
omdat zeker te zijn kan je de software
Netmonster installeren legaal en zeer betrouwbare software
via play store

het laat zien met welke antenne die je verbonden bent , de band ook 4G 800 5G3500
Het verbruikt haast niets de info komt uit het netwerk

Reputatie 7
Badge +4

Kan onderstaande app eventueel hulp bieden?

How to use Diagnostics in the Samsung Members app | Samsung SG

Reputatie 1

Bedankt allemaal voor de hulp.  Helaas kan ik nog steeds niet op permanent op 4G met mijn telefoon.   Ik heb ook een diagnose van mijn telefoon gedaan en volgens deze diagnose zou er geen probleem mogen zijn met mijn mobiel internet

 

Reputatie 7
Badge +3

@Raenafel Gaat het over het gsm-nummer 0495xxx937.Groetjes,Joel

Reputatie 1

@Joel M Ja het gaat inderdaad over dat gsm nummer. 0495xxx937.

groetjes Raenafel

 

 

Reputatie 1

Ik had vandaag heel eventjes 4G verbinding maar was heel snel terug weg.  De streepjes verbinding verdwijnen soms ook en er verschijnt dan een cirkeltje met een streep door in de plaats.  

Reputatie 1

@Joel M :  Kan u misschien helpen aub ?   alvast bedankt 

Reputatie 1

@Joel M :  Kan u even antwoorden aub ?   U heeft mij 4 dagen geleden een vraag waarop ik geantwoordt heb, maar sindsdien heb ik van u nog geen reactie mogen ontvangen.   

Ook als het antwoord negatief zou zijn en u mij toch niet kunt helpen, had ik het graag geweten.   

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +4

@Raenafel Ik heb je profiel nog eens nagekeken maar 4G staat actief. Vermits alles werkt als je je sim in een ander toestel steekt wijst dit inderdaad op een probleem met uw toestel. Als je alle tips van de andere forumgebruikers geprobeerd hebt, vrees ik dat je toestel defect is. 

Reputatie 1

@HadewychT Bedankt.   Ik vreesde er al voor.   Wel spijtig, want voor de rest werkt de gsm  zonder problemen

Reageer